Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23-04-2024, 16:18:20
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Reacties op de 'Bloedpoort'
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Reacties op de 'Bloedpoort'  (gelezen 28401 keer)
roker
Schipper
*****
Berichten: 185


Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 05-08-2009, 06:12:20 »

Piet sterkte met je vrouw .
Gelogd
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 05-08-2009, 08:43:30 »

Van mij het zelfde toegewenst, doe het rustig aan we hebben vanzelfsprekend alle begrip voor zo een onderbreking.
Hartelijke groeten en een spoedige beterschap toegewenst.
B@rtW.

Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
viking
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 05-08-2009, 21:14:30 »

ook van hier. veel sterkte toegewenst(ook met stofzuigen) en een spoedig herstel voor je vrouw.

groet rob
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 06-08-2009, 12:21:07 »

Mensen,

Bedankt, de eerste berichten zijn gunstig dus we zijn optimistisch. En wat het stofzuigen betreft Rob, ik zweet altijd al peentjes wanneer ik daarmee bezig ben en nu is het nog eens extreem warm ook!!!!! Sad Sad Sad Sad  Maar voor de goede zaak (en voor mijn lief!) heb ik héél veel over! Knip oog Knip oog Knip oog Knip oog

Groetjes,

Piet   
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 06-08-2009, 12:30:57 »

Piet Es,
ik heb geen klagen en geen vragen, maar heb met veel belangstelling het historische verhaal over de Bloedpoort gelezen. Hier ligt ook een stukje geschiedenis van mijn voorvaderen. Hoewel ik al veel wist van dit stukje Scheveningen, heb ik het mooie verhaal met veel plezier gelezen. Bedankt, ook voor de andere verhalen.
Gerrit

Gerrit,

Ik heb waarschijnlijk toch wat meer materiaal  dan gedacht. Ik heb namelijk verschillende vraaggesprekken gevoerd met bewoners (onder andere een overbuurvrouw) en de familie V. wordt daarin meerdere malen genoemd. Ik zal de banden beluisteren en jou, gezien de vertrouwelijkheid van een en ander, via een P.B. op de hoogte houden. Het kan even duren door persoonlijke omstandigheden maar het heeft m'n aandacht. 

Met vriendelijke groet,

Piet Spaans
« Laatste verandering: 06-08-2009, 12:33:41 door Piet Es » Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #20 Gepost op: 06-08-2009, 12:42:34 »

Piet laat mij even weten welke fam V je bedoelt
 ben daar benieuwt naar  als het de fam is die ik ken .
m wil ik je even spreken voor dat er onwaarheden en hopeloze discusie plaats vind
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Piet Es
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 06-08-2009, 13:06:12 »

Piet laat mij even weten welke fam V je bedoelt
 ben daar benieuwt naar  als het de fam is die ik ken .
m wil ik je even spreken voor dat er onwaarheden en hopeloze discusie plaats vind

Rinus,

Zie i.v.m. vertrouwelijkheid in dezen een P.B. aan jou.

Piet 
« Laatste verandering: 06-08-2009, 19:04:20 door Piet Es » Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 08-08-2009, 18:33:38 »

Beste mensen,

Ik ben weer in de lucht! Ik kon ondanks de huishoudelijke beslommeringen en ziekenhuisbezoeken wat tijd vrijmaken. Vanavond komt er daarom een nieuwe "Herinnering aan de 'Bloedpoort'".  Het betreft een destijds veel besproken en beladen onderwerp in het dorp.

Veel leesgenoegen,

Piet Spaans 

« Laatste verandering: 08-08-2009, 18:57:45 door Piet Es » Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 14-08-2009, 20:25:31 »

Beste mensen,

De topic 'Herinneringen aan de ''Bloedpoort' zal in de loop van deze avond tijdelijk goeddeels van de site zijn verdwenen. Door de foto's van Rinus N. (Rinus) en de technische kennis van Jan Jansen (Karel) kunnen we de de topic restylen met een afdruk van de plattegrond van de  'Bloedpoort' en met een aantal foto's. Daarna zal deze topic voor iedere lezer(es) nog meer aan duidelijkheid hebben gewonnen. Dus één avondje geduld en beloofd is beloofd: morgen wordt het beter!

Met groet van, 

Piet Spaans
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 14-08-2009, 23:16:04 »

Beste mensen,

De klus is geklaard! Dank zij de goede samenwerking met Karel en dank zij de mooie bijdragen van Rinus is de topic beeldender dan voorheen geworden. Niet alles kan met woorden worden verteld; soms zeggen plaatjes meer dan woorden. Rinus en Karel, hartstikke bedankt. Hierna zullen nog enkele artikelen en enige foto's volgen. Opnieuw veel lees- en kijkgenoegen.

Piet Spaans
Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 16-08-2009, 13:46:25 »

Met verbazing zit je naar de foto's te kijken wat een piephuisjes het toch waren.
Zou huisnummer 208 een raam aan de andere kant hebben om een beetje daglicht binnen te krijgen ?
Waarschijnlijk, want volgens de plattegrond zit daar een poort met weer 6 woninkjes
En dan overal de pispot voor de deur Grin Grin

Wie durft het nog te zeggen; "Die goeie ouwe tijd" ; ja ja

K


* 206.jpg (64.53 KB, 800x573 - bekeken 1103 keer.)
« Laatste verandering: 16-08-2009, 18:34:29 door Jan Jansen » Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 16-08-2009, 21:49:28 »

Hallo Karel,

De deur met het huisnummer 208 is de toegang tot een werkplaatsje waarin Willem Guitje, een mandenmaker, zijn manden vlocht. Dit is mij verteld door Arie Dijkhuizen, een van mijn bronnen. Op de plattegrond is te zien hoe deze ruimte doorloopt tot geheel achter de woning met het huisnummer 206. Een achterraam was ongebruikelijk; volgens de verteller werkte Willem Guitje bij het licht van een petroleumstel. Het is opvallend dat op de plattegrond het huisnummer 208 één deur verder staat vermeld. De gemelde werkplaats heeft op de plattegrond geen nummer. Reden onbekend.

Met groet,

Piet 
« Laatste verandering: 16-08-2009, 22:15:14 door Piet Es » Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 16-08-2009, 22:15:50 »

 Bij eene poging tot arrestatie van twee beschonken lieden Zaterdagavond te ruim elf ure in de Keizerstraat bij het Smidsslop (het latere Kolenwagenslag: auteur) te Scheveningen ondervonden twee politieagenten hevig verzet van die lieden en van andere personen. Een agent werd door den ijzeren straatkolk, waarmede geworpen werd, in het gelaat getroffen en vrij ernstig gewond. Voorts werd met steenen geworpen. De agenten zagen zich verplicht niet alleen van hun sabels, maar ook van hun revolvers gebruik te maken om zich te verweren. Ieder hunner loste vijf schoten. Een 14-jarige jongen, C. Hus genaamd, kreeg een schotwond in den hals en is in het Gemeenteziekenhuis waarheen hij door den Gemeentelijken Geneeskundigen dienst was overgebracht, overleden.

Altijd gedacht dat dit soort ongeregeldheden iets van deze tijd was; nee dus

K
« Laatste verandering: 16-08-2009, 22:18:09 door Jan Jansen » Gelogd
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!