Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 12:08:20
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Reacties op Herinneringen aan Duindorp
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 Omlaag Print
Auteur Topic: Reacties op Herinneringen aan Duindorp  (gelezen 41231 keer)
Jan Jansen
Gast
« Gepost op: 24-07-2009, 12:53:55 »

Om de topic Herinneringen aan Duindorp niet te laten "vervuilen", maar er toch op wil reageren een aparte topic opgezet.

Herinneringen aan Duindorp, een prachtige topic, waar ik met plezier het levensverhaal van de pioniers volg.
Ik hoop dat er nog veel stukjes komen.

K
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 24-07-2009, 13:08:13 »

Leuk om je reactie te lezen, Karel. Ik hoop mét jou dat het een goeie en vooral positieve topic wordt. Ik heb gelukkig (als PB-tjes) al meer spontane reacties ontvangen.

Groetjes,

Piet   
« Laatste verandering: 24-07-2009, 15:14:39 door Piet Es » Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 24-07-2009, 17:30:42 »

Dat gaat over m'n moeder.! Die heeft wat af "ebreejen" in d'r leven.
Leuk stukje Piet zoals trouwens ál je verhalen.!

Ik dacht de dracht al te herkennen Anneke, volgens mij, heb ik deze dracht ook gedragen in de aqua jutter Grin Grin
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 24-07-2009, 17:37:47 »

Om de topic Herinneringen aan Duindorp niet te laten "vervuilen", maar er toch op wil reageren een aparte topic opgezet.


Laat ik nou het het zelfde idee gehad hebben Karel Grin
Zo houden we de topic van Piet schoon, zoals ik gisteren aan Piet liet weten, ken je de geschiedenis van Duindorp wel, maar door de verhalen van de(oud) bewoners, gaat het toch meer leven.Ik hou toch wel van Duindorp Grin Grin
Gelogd
Anneke
Schipper
*****
Berichten: 166



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 24-07-2009, 19:30:52 »

Ja Schubbie, dat ei je goed gezien..! Grin
Dat dasje had je ook om.! Grin
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 24-07-2009, 22:54:09 »

Leuk Anneke, om die foto van je moeder - Jans Vink - bij het artikel te plaatsen. We hadden een goede band met elkaar en ze was mij erg dierbaar. Kijk, en wat betreft het plaatsen van die foto: dit heet nou een mooie topic opbouwen met z'n allen!

Groetjes,

Piet Spaans
« Laatste verandering: 24-07-2009, 22:57:35 door Piet Es » Gelogd
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 25-07-2009, 13:49:44 »

Piet es,
Is er geen fout geslopen in aflevering
Jans Vink: praten en breien (2 )
passage: Een visserman.
Volgens mij waren de reders Roeleveld  Cor en Maarten
Ook hoorde de Sch. 260 voor 1940 ook tot de vloot van rederij Roeleveld.
Het schip heette Corma.  Is dit niet de samenvoeging van Cor en Maarten.
Van 1931 tot omstreeks 1936 heb ik naast het erf van de rederij Roeleveld aan de Seinpost straat gewoond.
Ik speelde nog wel eens op dit erf.
Trouwens mijn vader was een der opvarende van de Sch. 77.
Als het schip naar zee vertrok kwamen de 2 gebroeders vaak aan de haven om "gedag "te zeggen. Kwamen dan met de auto.
Na het "omlopen "van de nieuwe haven naar de semaphore en het schip dan uitgezwaaid te hebben, mochten wij vaak met de reders in de auto mee naar huis rijden.
Beide vrijgezellen broers waren zeer sociaal voelende mensen.

Vreemdeling
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 25-07-2009, 18:48:36 »

Beste mensen,

Met mijn drie artikelen over Geertje heb ik mijn bijdragen aan de topic Herinneringen aan Duindorp nu definitief afgesloten. Het is thans aan anderen - dus aan jullie, Duindorpers en oud-Duindorpers - deze topic aan te vullen op de manier zoals jullie zelf denken dat te moeten doen. Ik hoop dat we met deze topic het beeld van en over Duindorp een goede wending zullen kunnen geven. Doe jullie best zodat wij er met elkaar te zijner tijd trots op terug kunnen zien. Met vriendengroet.

© Piet Spaans
historisch publicist en auteur
Den Haag 2009
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 25-07-2009, 23:04:22 »

Beste mensen,

Met mijn drie artikelen over Geertje heb ik mijn bijdragen aan de topic Herinneringen aan Duindorp nu definitief afgesloten. Het is thans aan anderen - dus aan jullie, Duindorpers en oud-Duindorpers - deze topic aan te vullen op de manier zoals jullie zelf denken dat te moeten doen. Ik hoop dat we met deze topic het beeld van en over Duindorp een goede wending zullen kunnen geven. Doe jullie best zodat wij er met elkaar te zijner tijd trots op terug kunnen zien. Met vriendengroet.

© Piet Spaans
historisch publicist en auteur
Den Haag 2009



Beste piet, ik waardeer je verhalen over Duindorp uitermate, ben nog niet in de gelegenheid geweest om alles te lezen  maar ik print ze uit en ga ze op m'n vakantie adres op m'n gemak even lezen. Anderzijds krijg ik het gevoel van iritatie aan jou zijde. Zelf heb ik mijn mening aan Jan Vegter van TV  West gegeven en heb mijn ervaring als Duindorper uit een iets andere tijd meegemaakt. Ik zal het dan ook jammer vinden als jouw kennis die ons allen kan dienen achterwege zal blijven.

En ik , ik hou van Scheveningen  "Scheveningen Leeft "
Aad Taal
« Laatste verandering: 25-07-2009, 23:08:34 door witkwast » Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 25-07-2009, 23:13:36 »

Vreemdeling,
Lezen en lezen zijn 2 dingen je kan lezen wat je wil lezen en de rest overslaan, maar je kan ook als je iets per ongelijk hebt overgeslagen of gestoort werd onder het lezen nog een keer  nalezen zekers als je iemand bekritiseerd lees dan nog even goed waarover je hem of haar kritiek levert.

Witkwast
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 26-07-2009, 07:53:53 »

Beste Aad,

Dank voor je sympathieke reactie. Nee hoor, de irritatie ligt nu achter mij. Ik heb je een uitvoerig PB gestuurd waarin ik op een aantal zaken nader ben ingegaan. Ik vond het beter, dit wat in de luwte te bepraten. Verder een fijne vakantie en veel leesgenoegen!

Groetjes,

Piet
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 26-07-2009, 11:19:31 »

Hoi Karel,

Vreemdeling moet nog 80 worden maar leest m.i. wel wat ál te selectief. De twee gebroeders waarop de betrokkene doelt heetten overigens zonder enige twijfel Jacob en Pieter Roeleveld. Ik heb namelijk op de hoek van de d'Aumeriestaat gewoond, vlak naast datzelfde erf van Roeleveld. Pieter Roeleveld trouwde alsnog op latere leeftijd - na de oorlog - en woonde in de Stevinstraat. Cornelis was de vader van Jacob en Pieter. Een Maarten blijkt helemaal niet in beeld in de familie en/of rederij.

In 1900 kende men een reder A.C. Roeleveld met in het bezit een logger en twee bomschepen en daarnaast een andere reder (naar aangenomen mag worden de zoon) met de naam C. Roeleveld die twee bomschepen bezat. In 1913 was alleen deze C. Roeleveld overgebleven die toen o.a. al de logger SCH 77 'Albatros' in bezit had.

Bij de oudere eigendomsgegevens van de rederij komt ook uitsluitend de naam C. Roeleveld steeds naar voren. De eerdergenoemde broers hebben, naar mag worden aangenomen, in de dertiger jaren van de vorige eeuw de leiding van de rederij van hun vader Cornelis overgenomen. Als zondanig heb ik - en óók anderen bij wie ik navraag deed - de beide heren Roeleveld persoonlijk gekend. Ik kan mij hun beeld nog haarscherp voor de geest halen. Vreemdeling haalt hier blijkbaar enkele dingen door elkaar en legt daardoor verkeerde verbanden. Kan gebeuren als je wat ouder bent, toch....?

Groetjes,

Piet
« Laatste verandering: 26-07-2009, 16:21:28 door Piet Es » Gelogd
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 26-07-2009, 14:28:11 »

Jan Jansen.
Vreemdeling is bijna 80.
In 1936 was Piet Es  3 jaar en verhuisde hij met zijn ouders naar de Marcelisstraat
Piet Es zal ongetwijfeld de beide broers Roeleveld hebben gekend, maar dat zal dan erg matig zijn geweest, want in sept. 1939, toen de visserij stopte was hij 6 jaar.
Na de oorlog heeft mijn vader niet meer gevaren op de visserij en dus ook geen connecties meer met de firma Roeleveld.
De naam Cor en Maarten komen nu ook voor de dag. Had dan ook in een eerdere reactie kunnen worden verteld.Waarschijnlijk heeft mijn vader dan ook nog onder het beheer van de oude Roeleveld gevaren en deze namen in mijn jeugd herinneringen geplaatst.
Naam Corma is dan ook verklaarbaar.
Jan Jansen bedankt voor uw reactie of moet ik Karel Kleyn zeggen.
De naam en persoon komen mij erg bekend voor.
gr.
Vreemdeling
Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 26-07-2009, 17:48:38 »

Jan Jansen bedankt voor uw reactie of moet ik Karel Kleyn zeggen.
De naam en persoon komen mij erg bekend voor.


Mag je helemaal zelf weten.
Jan Jansen is uit een geintje ontstaan toen dit Forum opgericht werd in 2004.

Er komen meer mensen met dezelfde achternaam op dit forum, maar geen directe familie.
Mogelijk wel van een paar generaties terug, want mijn vader had heel veel nichten en neven.

K
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 01-08-2009, 10:21:47 »

Kijk is op deze link

http://www.beauvois.nl/vedat/
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!