Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 22:10:25
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Bal/ Pronk
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Bal/ Pronk  (gelezen 29580 keer)
dicky
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 20-10-2009, 12:28:08 »

Leen,

mijn grijze cellen werken weer een beetje...heette jouw zusje Mieke?

Dicky
Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 20-10-2009, 22:06:20 »

Hallo Dicky, om te beginnen, ja mijn jongere zus heet Mieke, wij noemden haar toen Mientje, en zij heeft inderdaad samen met mijn jongste zus Ria in het Herv. Weeshuis op de Schev.weg gezeten, dus dat klopt. Mieke is van 9-4-1944 en Ria van 27-5-1946. Verder zijn wij van moederskant inderdaad van de "STINKEI " en mijn ome Daan is dus een broer van mijn moeder. Er was nog een broer Arie, naar Urk gegaan, en nog een zus Jaan en een zus Riekje. Jaan mijn tante dus was getrouwd met mijn ome Jan Roos en zij woonden op de Zeekant 21. Het was een groot gezin en de jongste broer heette Mink en was ongeveer van mijn leeftijd 70+. Ik heb nog eens een paar keer kort contact gehad toen hij voor Den Heijer werkte aan de haven. In de Dukdalfstraat waar ik vanwege mijn werk bij de HTM nog al eens kwam woonden ook een broer en een zus. Ik heb ze jaren niet gezien en begreep dat die zus, Huif , naar de Schipperstraat was verhuisd. Als je op de topic Klederdracht kijkt zie je nog een fotootje van het gezin Verheij en van mijn grootouders van vaderskant. Het allerbeste en de groetjes van Leen. Knip oog
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #17 Gepost op: 21-10-2009, 10:56:20 »

Huif Roos woont inder daad in de schipperstraat
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 21-10-2009, 11:09:54 »

Dank je Rinus, wellicht kom ik ze nog eens tegen, 't was een lieve nicht. gr. Leen.
Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 22-10-2009, 10:00:21 »

Hallo Dicky, heeft jouw vader vroeger bij IJmuiden Stores gewerkt op de hoek van de Treilerweg, ik meen dat ik daar ook nog wel eens een famielid tegen kwam maar 't is al lang geleden. groetjes Leen.
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 22-10-2009, 10:03:19 »

hallo Leen,
mijn Vader heeft daar niet gewerkt...zou niet weten wie dat kan zijn.

Dicky
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 23-10-2009, 10:05:43 »

Hallo Dicky is Leen dan ook familie van mij  Cheesy
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 23-10-2009, 11:58:40 »

Hallo Dicky is Leen dan ook familie van mij  Cheesy

Hoi Cor,

De Moeder van Leen,was een zuster van mijn Opa, Daan Verhey

dus geen familie van jou...jij zit aan de kant van mijn Oma, Dirkje Pronk. Kiss
Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 23-10-2009, 14:45:57 »

Hallo Dicky, heb contact gehad met mijn zus Mieke. Kon zich nog wel herinneren dat zij samen met jou op de huishoudschool zat. Zij heeft er maar een aantal maanden op gezeten omdat ze weer naar huis mocht bij mijn vader. Zij wist zich niet meer te herinneren waar de school zich precies bevond maar wist nog goed dat zij samen met jou naar ome Daan was geweest om een boterhammetje ( ommekantje ) te eten zonder dat zij wist dat ome Daan een zus van mijn moeder was. Zij was toen nogal geschokt door de gelijkenis en mijn oom merkte dat op, hij kende haar niet, en vroeg wat er loos was. Zij vertelde hem dat hij zoveel op mijn moeder leek en hij vroeg van wies ben je d'r iene dan? Zij noemde de naam van mijn moeder en ome Daan reageerde verbaasd en blij. Later heeft zij hem inderdaad nog eens opgezocht toe hij op de Parallelweg woonde. Ik moest je uiteraard de hartelijke groeten overbrengen, zij vond het erg leuk. Zij woont al jaren in Amstelveen en heeft een dochter die 27 augustus is getrouwd met een neef van mij, een zoon van mijn jongere broer Ad. Het blijft dus in de familie. Groetjes Leen. Oh ja,  ik heb Cees Bal ooit eens een mailtje gestuurd over een foto van twee nichten van mij in klederdracht maar nooit respons gehad, zeker geen tijd of hij weet het niet.  Knip oog Knip oog Cheesy
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 23-10-2009, 17:09:35 »

Hallo Leen,

Wat leuk dat Mieke,mij nog kan herinneren..fijn te horen dat het goed met haar gaat
uiteraard de groeten terug...maar wat een verhaal...dat wist ik niet meer dat het contact zo
tot stand gekomen is...als ik op die oude foto,s kijk zie ik ook de gelijkenis met je moeder en mijn opa
de school was de derde cristelijke huishoudschool in de Vissershavenstraat.toen mijn oma in 1966
is overleden is hij hertrouwd en is naar de paralelweg verhuist...het contact is toen verwaterd
heb hem op de begrafenis van mijn nichtje Corry in 1985 weer ontmoet de laatste jaren van zijn leven
was het contact met zijn zoons weer hersteld hij is 96 jaar geworden...de wereld is maar klein.

groetjes Dicky
Gelogd
Leen
Scheepsjongen
**
Berichten: 49


Aardig zijn


Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 05-04-2017, 14:31:22 »

Goede middag mensen ik las tot mijn verbazing op het Schev Forum een bericht in de Scheveningen Kerkbode van toen: Nou dat vond ik wel fijn hoor want daar heb ik nooit bij na gedacht hoe dat toentertijd in zijn werk ging. Mijn moeder ja ze was een bijzondere vrouw voor mij. Maar ik kreeg ook wel op mijn lazer hoor als ze boos was. Maar zo'n aankondiging doet je toch wat, een volkomen verassing was het. En degene die dat gestuurd heb hier bij mijn vriendelijk dank.!!! 
Getrouwd op Woensdag 24 Nov. 1937 12 u. O.Kerk door ds. Stolk:
Willem Bal, Zeezwaluwstraat 15B, en Elisabeth Pronk, Kotterstraat 33.
Toekomstig adres Vijzelstraat 78. Laat dat bericht nu mijn Vader en Moeder betreffen, en het mooie is ik was daar ook bij. Want ik werd in het jaar er na op 12 april 1938 geboren. Maar alleen kan ik me niet herinneren dat we in de Vijselstraat gewoond hebben. Toen ik  daar wat meer kijk op had woonden we eerst in de Boegstraat, en later werd dat de Flakeeschestraat 59 in Duindorp.  En ik kwam daarna toen zo'n vier jaartjes oud, en nog ouder vaak met mijn moeder [Betje Pronk] zei was de jongste van de kinderen, bij mijn Opoe, Jansje v de krant en Opa Mink de kusse(n!)
dus zeker weten woonden mijn Tante Jans en ome Piet toen nog niet In de Kotterstraat 39 [Alleen begrijp ik niet dat in de kerkelijke advertentie Kotterstraat 33 vermeld stond! Een kerkelijk foutje misschien? ]  Het gezin Pronk bestond uit 9 kinderen, en of ik de juiste rangorde noteert weet ik niet. Ik begin maar, met mijn herinnering daar aan, en dat waren mijn Ome Jan, Scholstraat  Zoon  mink, Jan, en dochter Annie. Ome Fiep,  Flakeesestraat zoon Mink  Ome Mink  Pluvierhof , dochter Annie, zoon Mink en nog wat meer kinderen, en Ome Cor die woonde vele jaren later in de Gerard Douw straat in Den Haag  en hij was de Jongste van de jongens. En de meiden  waren tante Klaar, woonde in Delft, namen kinderen mij onbekend, tante Jaan, in de Pluvierstraat, Duindorp, had drie dochters Riet, Jo en Sjaan die was getrouwd met Wim Koster, met zoon Cor en tante Jans, die woonde toen in de Schouwensestraat Duindorp, met zoon Piet die is helaas op 65 jarige leeftijd overleden is, zoon Joop en Miel. En daar  woonde ik ook, en later met mijn vrouw Alie en mijn dochter Ellie, en  dat is wat ik me nog herinneren kan. De fam uit Delft heb ik nooit  ontmoet maar ik wist wel dat er ook Fam van mij in Delft woonde. Waar van ik ooit een nichtje  haar voor naam ben ik helaas vergeten, alleen dacht ik dat haar achter naam v Laar was. Maar zei moest dan een dochter van mijn tante Klaar zijn. En daar kwam ik toevallig tijdens mijn werk als trambestuurder op lijn 12 rijdend achter. Zei vroeg namelijk of ik naar het Markseplein reed. Want ze moest in de Schouwensestraat zijn want daar woonde haar tante Jans. En toen ik zei  dan ben je denkelijk een nichtje van mij, want jou tante Jans is ook mijn tante Jans. En toen ik vertelde dat ik ook met mijn vrouw en dochtertje  in de Schouwensestr woonde, vond zei dat heel amusant. Nou we moesten elkaar dan maar eens ontmoeten zei ze, maar zo als dat vaak gaat heb ik nooit meer iets van haar gehoord, wel jammer maar wijselijk gezegd zo is het leven. Alleen heb ik eenmaal als jongen van 15 ene Ome Daan bij mijn tante Jaan tijdens een verjaardag ontmoet. Die toen in de Pluviersstraat met mijn Ome Arie de Niet, en nichtjes Riet, Jo,en Sjaan woonde. Het was een aardige kleine man met een zwart Bolhoedje op zijn hoofd En inderdaad woonde mijn moeder in de jaren voor 1937  naast haar twee zusters zo ver ik het weet dan, en pas later toen ik wat groter was woonde tante Jans en ome Piet Turfboer wel in de Kotterstraat, 39 want ik ben daar als kind toen vaak geweest, en daar woonden ook mijn twee neven, Piet, die je haast nooit zag want die vaarde op de koopvaardij, en neef Joop en Mink.  Die is later in de oorlog einde 1944 helaas overleden, om dat hij toen ernstig ziek was, en om dat er op dat moment van de oorlog geen medicijnen voor zijn ziek zijn voorradig waren. Ze woonden toen in de Ternootstraat ergens achter het station. En na de oorlog hebben tante Jans en ome Piet nog een nakomertje, ook een jongen gekregen, die ze ook de naam Minnekus gaven. Maar zijn roepnaam was Miel, en een hele tijd daar voor is ook nog een neef Leen van mij, hij zat naar verluid in het leger, en een zoon van Tante Dee die militair was, ook door ernstig ziekte overleden. En om op mijn Opa Pronk terug te komen, ik mocht Zaterdags vaak met hem of met mijn ome Cor mijn moeders jongste broer, mee in bakfiets. En dan reden we langs de haven en de Boulevard, en op de hoek van de Keizersstraat kreeg ik dan een ijsje van mijn Opa, en van mijn ome Cor een hemelrijkje in de kroeg in de Keizerstraat waar hij dan een pilsje dronk. Nou dat was het dan weer mensen ik hoop dat ik alles een beetje voor jullie verwoord heb, en ik was wel verbaast te horen dat ik zo,n grote Familie heb waar van ik de meeste niet ken. Dus hoop dat ik wel dat ik ook van deze tak van de Fam iets te horen krijgt aan de boven kant van dit schrijven heb ik maar mijn foto geplaatst dan weten jullie hoe ik er uit ziet, maar ja aan gezien ik de twaalfde April 79 jaartjes jong word!!  Smiley Vr gr Leen Bal


* 102_Kotterstraat.jpg (142.78 KB, 996x641 - bekeken 870 keer.)
« Laatste verandering: 16-04-2017, 15:30:55 door Leen » Gelogd

Recht zo die gaat
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 10-04-2017, 21:08:57 »

Ter attentie van Dicky en anderen van de familie die eventueel geïnteresseerd zijn in de familiestamboom van Verheij, op 6 mei komt het familieboek van Verheij in de verkoop. Het boek is samengesteld door Frans van Min en de eerste verkoop vindt plaats in de Engelse kerk aan de Kerkhoflaan vanaf 13.00 uur. Zelf heb ik er al drie besteld één voor mijn oudste broer Wim en één voor mijn neef Leen Verheij op Urk en één voor mezelf Ben altijd geïnteresseerd in de familie die helaas door de oorlogsomstandigheden uit elkaar zijn gegroeid. Éën en ander vindt plaats op 6 Mei a.s.
« Laatste verandering: 18-04-2017, 11:44:25 door leen/spaans/ » Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #27 Gepost op: 11-04-2017, 11:25:12 »

en dit is Leen Bal


* LeenBal1.jpg (36.87 KB, 389x292 - bekeken 962 keer.)
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Leen
Scheepsjongen
**
Berichten: 49


Aardig zijn


Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 12-04-2017, 14:34:06 »

Hallo Rinus bedankt voor de foto's die jij bij de fam kwestie, van mijn Ome Daan en mijn meuje Dee plaatste. En ik hoop dat ze iets meer door dat schrijven van mij, te weten gekomen zijn. Ik weet nou ook hoeveel mensen meer met de naam Leen, op Scheveningen rondlopen. Ik hoop in ieder geval dat ik nog wat meer te weten komt, hoe het een en ander van de Pronk c.q. Verhey fam in elkaar steekt.
Want wat ik er nog van weet heb ik ook netjes vermeld.  Cool Vr gr Leen B     
« Laatste verandering: 15-04-2017, 08:57:45 door Leen » Gelogd

Recht zo die gaat
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #29 Gepost op: 12-04-2017, 15:07:25 »

graag gedaan leen maar de volgende keer de foto,s wel op de juiste wijzen sturen
gr rinus
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!