Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 18:28:12
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Bal/ Pronk
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Bal/ Pronk  (gelezen 29576 keer)
C. Bal
Gast
« Gepost op: 12-07-2009, 17:09:02 »

Wie heeft er meer info over mijn vader en moeder

 Willem Bal * 6 dec 1913 getrouwd met  Elisabeth Pronk * 19 aug 1916 op  24 nov 1937

Cor Bal
                                                                                  
Gelogd
jaak
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 26-07-2009, 22:38:16 »

Bericht in de Scheveningsche Kerkbode van toen:
Getrouwd op Woensdag 24 Nov. 12 u. O.Kerk door ds. Stolk:
Willem Bal, Zeezwaluwstraat 15B, en Elisabeth Pronk, Kotterstraat 33.
Toekomstig adres Vijzelstraat 78.

Groet, jaak.
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 10-08-2009, 22:08:00 »

Cor,

dat is ook toevallig...je tante Dee en ome Daan woonden op 35/37  37 was de garage

en tante Jans en ome Piet op 39 in de kotterstraat...weet niet of dat ook al in 1937 het geval was

was effe nog niet geboren...maar vind het wel toevallig dat je moeder, ze was toen nog thuis neem ik aan

vlak naast haar 2 zusters woonden.heb dat nooit geweten ook nooit gehoord.


gr.Dicky
Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 18-10-2009, 23:16:36 »

Hallo Dick, even een vraagje . Ik lees in je bericht over een tante Dé en ome Daan in de Kotterstraat. Nou wil het toeval dat mijn tante Dé en mijn ome Daan ook in de Kotterstraat woonden en beneden een soortvan garage/opslag hadden want hij had een visnegotie. Helaas weet ik het huisnr. niet meer en hij heette Daan Verheij en hij was een broer van mijn moeder. Ik weet dat hij later ergens bij de Parallelweg woonde in Den Haag. Zou het kunnen zijn dat we het over dezelfde personen hebben ? gr. Leen Spaans Huh
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 19-10-2009, 13:59:57 »

Hallo Dick, even een vraagje . Ik lees in je bericht over een tante Dé en ome Daan in de Kotterstraat. Nou wil het toeval dat mijn tante Dé en mijn ome Daan ook in de Kotterstraat woonden en beneden een soortvan garage/opslag hadden want hij had een visnegotie. Helaas weet ik het huisnr. niet meer en hij heette Daan Verheij en hij was een broer van mijn moeder. Ik weet dat hij later ergens bij de Parallelweg woonde in Den Haag. Zou het kunnen zijn dat we het over dezelfde personen hebben ? gr. Leen Spaans Huh
Als je moeders bijnaam Stinkei was dan zijn jullie familie, Dicky is ook familie van mij.  Grin
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 19-10-2009, 16:33:31 »

Als je moeders bijnaam Stinkei was

Hier worden weer vriendschappen gesmeed Grin Grin
Gelogd
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 19-10-2009, 17:48:19 »

Ja dat ken ik me ook nog goed herrinneren,dat Pakhuis (en Woning)Zat tegen de Maststraat aan,op de foto achter de Volkswagen.
Wij woonden toen Kotterstraat 97,het andere gedeelte bij de Kielstraat.
Gerard


* Verheij_Kotterstraat.JPG (36 KB, 636x408 - bekeken 1388 keer.)
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 19-10-2009, 18:18:38 »

Wij woonden toen Kotterstraat 97,het andere gedeelte bij de Kielstraat

Dat was toch het betere gedeelte van de Kotterstraat, Bauzenburger Grin Grin
Gelogd
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 19-10-2009, 18:22:38 »

Wij woonden toen Kotterstraat 97,het andere gedeelte bij de Kielstraat

Dat was toch het betere gedeelte van de Kotterstraat, Bauzenburger Grin Grin
Ikkeniettewete Grin Grin
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 19-10-2009, 20:11:28 »

Hallo Dick, even een vraagje . Ik lees in je bericht over een tante Dé en ome Daan in de Kotterstraat. Nou wil het toeval dat mijn tante Dé en mijn ome Daan ook in de Kotterstraat woonden en beneden een soortvan garage/opslag hadden want hij had een visnegotie. Helaas weet ik het huisnr. niet meer en hij heette Daan Verheij en hij was een broer van mijn moeder. Ik weet dat hij later ergens bij de Parallelweg woonde in Den Haag. Zou het kunnen zijn dat we het over dezelfde personen hebben ? gr. Leen Spaans Huh
Hallo Leen,
Dee en Daan Verhey waren mijn oma en opa,dan moet jij een neef van mijn vader zijn, zijn naam was Mink

ik herinner mij een zus van mijn opa...tante Jaan of Sjaan...dacht dat zij op de zeekant woonde?

mijn opa en oma hadden inderdaad een garage beneden...op nr.37 zij hadden vroeger een vistent op het
kamperfoelieplein...heeft mijn Vader nog gestaan...en ze verkochten vis in Delft...met de tempo.


gr Dicky
« Laatste verandering: 19-10-2009, 20:13:09 door Dicky » Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 19-10-2009, 20:20:37 »

Ja dat ken ik me ook nog goed herrinneren,dat Pakhuis (en Woning)Zat tegen de Maststraat aan,op de foto achter de Volkswagen.
Wij woonden toen Kotterstraat 97,het andere gedeelte bij de Kielstraat.
Gerard

Gerard,

vlak achter die kever het tweede huis was nr.35/37 leuk die oude foto.

gr.Dicky
Gelogd
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 19-10-2009, 20:24:54 »

Ja dat ken ik me ook nog goed herrinneren,dat Pakhuis (en Woning)Zat tegen de Maststraat aan,op de foto achter de Volkswagen.
Wij woonden toen Kotterstraat 97,het andere gedeelte bij de Kielstraat.
Gerard

Gerard,

vlak achter die kever het tweede huis was nr.35/37 leuk die oude foto.

gr.Dicky
Graag gedaan Dicky.
Gerard,
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 19-10-2009, 21:32:36 »

Ja dat ken ik me ook nog goed herrinneren,dat Pakhuis (en Woning)Zat tegen de Maststraat aan,op de foto achter de Volkswagen.
Wij woonden toen Kotterstraat 97,het andere gedeelte bij de Kielstraat.
Gerard

Gerard,

vlak achter die kever het tweede huis was nr.35/37 leuk die oude foto.

gr.Dicky
Dicky en de bekende dakgoot  Grin Grin
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 20-10-2009, 12:09:58 »

Als je moeders bijnaam Stinkei was

Hier worden weer vriendschappen gesmeed Grin Grin

Schub,ik weet wie het schrijft Grin Grin Grin Grin Grin Grin Kiss
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 20-10-2009, 12:21:48 »

Hallo Dick, even een vraagje . Ik lees in je bericht over een tante Dé en ome Daan in de Kotterstraat. Nou wil het toeval dat mijn tante Dé en mijn ome Daan ook in de Kotterstraat woonden en beneden een soortvan garage/opslag hadden want hij had een visnegotie. Helaas weet ik het huisnr. niet meer en hij heette Daan Verheij en hij was een broer van mijn moeder. Ik weet dat hij later ergens bij de Parallelweg woonde in Den Haag. Zou het kunnen zijn dat we het over dezelfde personen hebben ? gr. Leen Spaans Huh

Hallo Leen,
Heb net het stukje gelezen bij ...ik heb een vraag...ik zat verkeerd bij tante Jaan
jouw Moeder heb ik uiteraard niet gekend..ben eind 1946 geboren...maar wel over gehoord
een zusje van jou wel iets ouder dan ik...ben helaas haar naam kwijt heeft mogelijk met mij op de
huishoudschool gezeten...zij woonden in het weeshuis op de scheveningse weg...ben daar wel eens geweest
maar het kan ook zijn dat zij met mijn nichtje Corrie...die bij mijn oma woonden omging...dat weet ik niet meer.

Gr .Dicky



Gelogd
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!