Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 22:42:02
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  De WR 25 Okko Bosker
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: De WR 25 Okko Bosker  (gelezen 32795 keer)
sjors
Gast
« Gepost op: 14-06-2009, 16:02:20 »

Wie kan mij meer vertellen over deze kotter, en wie heeft er misschien nog foto's, de foto van Shipdata heb ik al, bvd en de groeten van Arie.
« Laatste verandering: 20-06-2009, 09:39:25 door sjors » Gelogd
reuzekee
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 14-06-2009, 18:34:35 »

Wie kan mij meer vertellen over deze kotter, en wie heeft er misschien nog foto's, de foto vamn Shipdata heb ik al, bvd en de groeten van Arie.

... Hoi Arie....het is niet de WR-26 ...maar de WR-25.
De WR-25 heeft jaren lang gespand met de WR-37 de "Internos.
Mijn vader heeft geruime tijd als monteur op de WR-25 gevaren.
De schipper destijds was een kattikker Kees Varkevisser.

MVG Teun Visser
Gelogd
sjors
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 15-06-2009, 10:26:39 »

Ja dat klopt, het is de WR 25 ik heb met mijn dikke vingers misgetipt, bedankt voor de reactie.
Gelogd
sjors
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 20-06-2009, 09:52:44 »

Nou aangezien ik nieuw ben op het forum vind ik dat ik me zelf even voor moet stellen, bij deze. Arend antonius van Mazijk werd geboren op 3 december 1948 te Amsterdam. In 1965 ben ik bij de marine gegaan als beroeps en in 1966 ben ik bij de mijnendienst in Den Helder tercht gekomen.
Veel mijnenvegers in reserve lagen aan de rechterkant van de brug naar het Marineterrein en haven, links was de vissershaven en daar begon mijn belangstelling voor de visserij. In mijn beleving toen noeste kerels met verweerde koppen, ook kwam ik regelmatig(meer regel dan matig!)in cafe "de bierbron" op de Bassingracht (hoe heette de eigenaar ook weer Henk Veen misschien?)daar kwamen ook vissers, Wout Wendel, Kobus Kraniger? en ook de jonge jongens, Kwakkie en Stoere. Ik ben toen een week meegeweest met de WR 25 en dat was voor mij een onvergetelijke gebeurtenis vandaar mijn belangstelling voor de visserij, als jullie meer willen weten dan hoot ik het wel, want ik wil dit schitterende forum niet vervuilen het ***verhalen. Ik heb ook honderden foto's van kotters dus als er iets gevraagd wordt zal ij ook even in mijn archief duiken, groeten van Arie.

O ja de schipper was toen genoemde Kobus en de motorman was Freek Bays bijgenaamd Toetoe, zegt dat jullie wat? het zal in 1968 zijn geweest of zo.
« Laatste verandering: 20-06-2009, 14:21:51 door sjors » Gelogd
poon
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 20-06-2009, 21:53:35 »

Hoi sjors welkom op de site heb jij een foto van de wr 25 ik weet wel dat kees varkevisser schipper op de  wr 25 was
heb jij die foto,s zelf gemaakt
Gr arie
Gelogd
sjors
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 21-06-2009, 11:23:11 »

Ja, ik heb een foto van de WR25, volgens mij van na de sanering. Hij lag in een haven en het naambord was reeds van de brug verwijderd.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #6 Gepost op: 21-06-2009, 12:12:11 »

kan je die foto niet plaatsen hier??
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
sjors
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 21-06-2009, 12:51:24 »

Nou hij ligt in mijn verblijf in Tsjechië, ik ga daar volgende week weer naar toe en dan ga ik wat proberen.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #8 Gepost op: 21-06-2009, 12:53:00 »

we zien het dan wel
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Zeester
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 21-06-2009, 14:31:09 »

Rinus ik kan de Zoon van de Man die destijds Schipper was op de
Wr 25 ''Okko Bosker'' die heeft er ook op gevaren, hun spanden in de Jaren 1964 tot 1970 veel in de begintijd van de spannerij om Haring en gingen l afgeladen terug naar Ijmuiden dat je weleens dacht kan het maar goed gaan Shocked Shocked Shocked
maar ik zal aan hem vragen of hij nog een Fatsoenlijke foto van die Kotter heeft. dan zien jullie hem wel hoop ik.Groetjes Willem.
Gelogd
JaapvD
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 21-06-2009, 22:21:44 »


 Wij wachten in spanning Willem  Grin Grin

             grts Jaap
Gelogd
Zeester
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 21-06-2009, 23:29:13 »


 Wij wachten in spanning Willem  Grin Grin

             grts Jaap
jij maakt!!!!!!   ut weer spannend Jaap Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes Grin Grin Grin Grin
ik weet natuurlijk niet of hij wel een foto hebt van die kotter. 
Groetjes Willem.
Gelogd
reuzekee
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 23-06-2009, 00:04:07 »

Wie kan mij meer vertellen over deze kotter, en wie heeft er misschien nog foto's, de foto vamn Shipdata heb ik al, bvd en de groeten van Arie.

... Hoi Arie....het is niet de WR-26 ...maar de WR-25.
De WR-25 heeft jaren lang gespand met de WR-37 de "Internos.
Mijn vader heeft geruime tijd als monteur op de WR-25 gevaren.
De schipper destijds was een kattikker Kees Varkevisser.

MVG Teun Visser


.... hier een foto van de WR 25 Okke Bosker met daarnaast de WR 37 de Internos waar hij vaak met spande .
Nog een naam van de bemanning " Aai Nijgh" ook een looddief.... en een zekere van Helten, ik dacht afkomstig uit Noordwijk

Groetjes Teun Visser (Iran Khazar).


* WR25_Okke_Bosker.JPG (44.99 KB, 570x407 - bekeken 1838 keer.)
Gelogd
reuzekee
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 23-06-2009, 00:06:53 »

Wie kan mij meer vertellen over deze kotter, en wie heeft er misschien nog foto's, de foto vamn Shipdata heb ik al, bvd en de groeten van Arie.

... Hoi Arie....het is niet de WR-26 ...maar de WR-25.
De WR-25 heeft jaren lang gespand met de WR-37 de "Internos.
Mijn vader heeft geruime tijd als monteur op de WR-25 gevaren.
De schipper destijds was een kattikker Kees Varkevisser.

MVG Teun Visser


.... hier een foto van de WR 25 Okke Bosker met daarnaast de WR 37 de Internos waar hij vaak met spande .
Nog een naam van de bemanning " Aai Nijgh" ook een looddief.... en een zekere van Helten, ik dacht afkomstig uit Noordwijk

Groetjes Teun Visser (Iran Khazar).



... hier ook nog een kranteknipsel onleend uit eerdere berichten op deze site....

MVG Teun


* met_boot_en_al__overboord_gegooid_2.jpg (128.03 KB, 630x681 - bekeken 1822 keer.)
Gelogd
reuzekee
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 23-06-2009, 00:08:38 »

Wie kan mij meer vertellen over deze kotter, en wie heeft er misschien nog foto's, de foto vamn Shipdata heb ik al, bvd en de groeten van Arie.

... Hoi Arie....het is niet de WR-26 ...maar de WR-25.
De WR-25 heeft jaren lang gespand met de WR-37 de "Internos.
Mijn vader heeft geruime tijd als monteur op de WR-25 gevaren.
De schipper destijds was een kattikker Kees Varkevisser.

MVG Teun Visser


.... hier een foto van de WR 25 Okke Bosker met daarnaast de WR 37 de Internos waar hij vaak met spande .
Nog een naam van de bemanning " Aai Nijgh" ook een looddief.... en een zekere van Helten, ik dacht afkomstig uit Noordwijk

Groetjes Teun Visser (Iran Khazar).



... hier ook nog een kranteknipsel onleend uit eerdere berichten op deze site....

MVG Teun

kranteknipsel 2


* met_boot_en_al_overboord_gegooid_1.jpg (117.8 KB, 540x650 - bekeken 1708 keer.)
Gelogd
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!