Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 15:59:29
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Familie Meere.
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4 5 Omlaag Print
Auteur Topic: Familie Meere.  (gelezen 55385 keer)
jonge chiel
Gast
« Gepost op: 24-05-2009, 19:29:10 »

Hallo allemaal.
Chiel van der Boon hier, om nog even door te gaan op mijn laatste bericht van gisteren.
Zo als gezegd was mijn Opoe Meere de eerste vrouw op Scheveningen die haring verkocht
met een karretje, rondom 1900, droeg de dracht en het ijzer. De meeste Ooms van mij aan
de Meere kant verkochten haring of waren betrokken bij de vangst, Job,Jan, Jan Gerrit[deBuf],
Maarten,Cor[de Witte],Bertus,Arie,en Andre[de Neus], allemaal broers.Oom Job had volgens mij
de beste haring, weekte ze altijd 24 uur in de melk, gleed van je tong !!
Ik heb tussen 1947 en 1954 gevoetbald in SVV.Scheveningen,met Arie v.d Toorn,Kees Ijspelder,
en Jan en Pietje de Water, kennen jullie nog iemand daarvan? Ik ben in 1954 geemigreerd naar
Canada en later naar Californie, USA, kom nag steeds om het jaar terug.
Moet altijd eerst naar de binnenhaven,de zeelucht,gerookte vis enz., dan ben ik weer thuis.
Zou heel graag iets horen van mensen die ons nog kunnen herinneren, ook heb ik een heel boek
over de Meere Familie met foto's terug tot 1650, als iemand daar interesse voor heeft, laat mij weten.
Non gaet ik een bakje doen bij moeders, dag hoor !!! Groetjes van Chiel !!!
Gelogd
Enk The Yenk
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 25-05-2009, 03:22:52 »

Chiel ik zat met de kleine Andere Meere op de lagere school  de OLV van Lourdes in de 2e Messstraat dat was in de 4e 5e en 6e klas, jaar 1956, 57, 58. ongeveer, Andre was nogal klein van gestalte en ik was boomlang.
Hij werd vele keren gepest door andere jongens maar ik nam hem onder mn hoede waarna niemand hem meer aanraakte, en omdat ik al twee keer bleef zittten was ik net zo groot als die gasten van de 6e klas toen ik in de 4e klas zat en ik was dus van niemand bang.
Hij woonde in de Rotterdamsestraat in het stukje bij de Gevers Deynootweg, hij had een haring kar staan meestal bij de kruising Badhuistraat en de Heemraadstraat in zn latere jaren, zijn vader (de Neus Undecided) stond daar in die jaren 50 en 60 dacht ik.
Ik zelf emigreerde naar de USA in 1963 op mn 19 jarigge leeftijd, mn contact met Andre ging daardoor verloren, na een jaar of 30 toen ik weer een keer op vacantie was op Scheveningen logeerde ik bij mijn broer in de Noordwijkstraat, die avond kwam Andre aan de deur zijn stiefzoon was nl een vriend  van mn broers dochter toen, Andre en ik hebben toen een paar uur alle herrinneringen weer op gehaald hij had mijn bescherming nooit vergeten zei hij.
Ik kreeg toen een paar hand gemaakte dobbers van Andre hij was ook een avid sport visserman , helaas is Andre veels te jong gestorven nadat ik hem drie jaar later weer eens zag staan bij de zelfde plek op de Badhuisstraat waar vroeger zijn vader stond.
Ik zou graag die foto's in dat boek willen zien misschien hier, als je het boek niet meer wilt hebben ben ik er wel geintreseert in maar ik denk dat het beter is als je het hier laat zien de foto's en eventueel de verhalen zodat iedereen er van kan genieten.
IJspelder speelde toch vroeger bij SHS of is dat een andere IJspelder?
Gr Henk Jansen.
« Laatste verandering: 25-05-2009, 03:33:40 door Enk The Yenk » Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 25-05-2009, 12:16:52 »

Henk ik denk dat het de zelfde cees is
kijk hier eens daar is een filmpje over cees
http://www.dehaagsevoetbalhistorie.nl/
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Enk The Yenk
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 25-05-2009, 17:01:08 »

Bedankt Rinus ik had dat filmpje al gezien ik denk ook dat hij die Cees bedoeld.
Gelogd
jonge chiel
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 25-05-2009, 20:45:56 »

Hallo Henk !!
Heel erg bedankt voor je vlugge antwoord. Ik kende mijn Oome Andre Sr. heel goed, maar toen ik naar
Ottawa, Canada vertrok in 1954, was Andre Jr. nog maar een ukkie. Toen ik wat jaren geleden[1999] op bezoek was op Scheveningen, we zaten in een Pensionnetje in de Leuvense straat, en ik aan de bartender vroeg of hij
wel eens de naam Meere had gehoord, zij hij "daar zit er een, een goeie vriend van mij, Andre".
Afijn ik naar hem toe en me voorgesteld,"Dan ben jij m'n Oome Chiel ",uit Amerika zegt ie.
Ik vertelde hem dat mijn vrouw en ik nog al veel aan geneologie doen,vooral de familie Meere.
Zegd Andre,"Ik zelf met de hulp van Andre Dijkhuizen[ aangetrouwd] zijn al jaren bezig met een dik boek over
 de familie,met al de uittreksels en foto's, ik zal je een copie maken, en zo Henk, ben ik daar aan gekomen.
Ik heb hem toen uitgenodigd om het volgende jaar met zijn vrouw Yolanda op bezoek te komen in California,
Maar helaas stierf hij plotseling op 23 Februari.Toen ik weer op Scheveningen was,heefd Yolanda mij het
orginele gegeven, jij bent de enigste  in de familie die daar wat om geeft, zei zij.
Ja dat is inderdaad de Cees Ijspelder, waar ik mee gevoetbald hebt, zo van m'n 12de tot 16de, in 1947 zijn
we nog kampioen geworden, heb daar nog een foto van. ik wil  graag wat foto's e.d op de internet doen,
maar eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit gedaan, eerst even leren, o.k ? Groetjes...................Chiel
 



Gelogd
Enk The Yenk
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 26-05-2009, 03:55:19 »

Foto,s hier neer zetten is niet zo moeilijk Chiel je moet alleen de foto's onder 150 kb brengen en dat kan nog al lastig zijn als je dat niet kan, als je ze in je Foto file heeft staan klick je op Extra opties bij je antwoord links onder je berichten.
Je zal dan onder je bericht een balk zie die nu openstaat met browse er op, als je dan op browse klickt dan kan je naar je foto file gaan en als je dan op je foto clickt (als die onder 150 kb is) dan word de url van die foto automatisch op die balk gezet.
Je kan dan nu met je bericht opslaan een foto plaatsen hier.
Practice makes perfect.
Gr Henk
« Laatste verandering: 26-05-2009, 04:06:47 door Enk The Yenk » Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #6 Gepost op: 26-05-2009, 12:02:52 »

Chiel als het niet lukt met de foto,s ,gewoon even naar mij mailen dan zet ik ze er op voor je
 
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
jonge chiel
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 26-05-2009, 17:29:17 »

Hoi Henk !!
Al weer bedankt voor de info.Ik zal je wat fotos sturen per post, van allebei
de Andre's ook wat Scheveningse kranteverhalen over de Meere's en ook
over de van der Boon's. Ik heb een foto file op mijn computer, maar ik weet
niet hoe ik die foto's uit het boek kan scannen naar mijn file.
In ieder geval, ik kom d'r wel, ook al ben ik d'r nog niet !!
Ook bedankt voor je persoonlijke bericht, als je belt Woensdag, vergeet niet
dat het hier 3 uur vroeger is, probeer het zo ongeveer tussen 10 en 11 uur
jouw tijd.
                                                                                              Chiel.
Gelogd
Enk The Yenk
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 26-05-2009, 19:00:59 »

Chiel ik zal je bellen woensdag, ik zal ook de fotos die je naar mij stuurd hier op de site zetten met de kranten berichten zo dat ieder het kan zien hier.
Ik zit nu op mn zoons laptop want ik ben niet thuis alvast bedankt hoor.
gr Henk
Gelogd
Enk The Yenk
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 28-05-2009, 05:13:03 »

Ik heb vandaag een minuut of tien twintig met Chiel gepraat over de telefoon, hij gaat me wat foto's en krantenknipsels sturen van de Meere familie, speciaal jonge Andre en zn vader Andre de Neus.
Ik zal ze hier plaatsen voor jullie voor Chiel waneer ik ze krijg.
Gr Enk
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 28-05-2009, 09:22:43 »

Henk,
Mijn moeder heeft vroeger, in de kleine Maaswijkstraat tegen over een fam. IJspelder gewoond, is dat dezelfde waar jullie het over hebben?

Schub
Gelogd
Enk The Yenk
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 28-05-2009, 12:07:22 »

Ik denk het niet Schub ik woonde in de Maaswijkstraat vroeger recht tegen over dat kleine straatje van de Bakker Kamsteeg en later van Marrewijk, maar ik kan het fout hebben.
Ik weet niet precies waar de voetballer Cees IJspelder vroeger woonde.
« Laatste verandering: 30-05-2009, 04:37:39 door Enk The Yenk » Gelogd
Frans Toet
Volmatroos
***
Berichten: 53


Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 29-05-2009, 23:23:02 »

Ik weet niet precies waar de voetballer Cees IJspelder vroeger woonde.
Voor zover ik weet was dat in duindorp, voor mijn tijd ('56) maar van mijn ouders gehoord. Zij waren allemaal met elkaar bevriend. Ik ken enkele mensen uit dat clubje waaronder Cees persoonlijk maar 'tis al weer even geleden dat ik hem gezien heb. Ik dacht dat hij in SHS heeft gespeeld evenals Gerrit Beekhuizen (mijn ome). 

@Chiel, Ik heb als kind in de Haagsche straat gewoond dus ben in die buurt opgegroeid, leuke herinneringen aan.

mvg
Frans.
Gelogd
Enk The Yenk
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 29-05-2009, 23:37:56 »

Frans bekijk dit filmpje van Rinus zn antwoord nummer 2  maar dan zie je Cees IJspelder in een leuke  intervieuw  en ja hij speelde voor SHS.

http://www.dehaagsevoetbalhistorie.nl/
« Laatste verandering: 30-05-2009, 02:57:27 door Enk The Yenk » Gelogd
jonge chiel
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 30-05-2009, 04:39:26 »

Hallo Frans !!
Ja, ik heb in de Haagse straat op school gezeten, de school bestaat nu niet meer.
Mijn vader had de zelfde onderwijzeres daar als ik, juffrouw Langereis.
In de oorlog zaten d'r een tijdje Duitse soldaten in.

                                            Groetjes uit California van Chiel
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 4 5 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!