Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 18:33:22
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Familie Passchier Treilerweg
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Familie Passchier Treilerweg  (gelezen 7178 keer)
seafer
Gast
« Gepost op: 19-02-2009, 22:42:16 »

Hoi hoi,

Ik ben op zoek naar wat familiegegevens en dit leek me de juiste plek om dingen te weten te komen (hoop haha)
Ik ben op zoek naar leuke of minder leuke verhalen over Willem Passchier (mijn grootvader). Hij is geboren in 1882 en is later getrouwd met Adriana de Niet. Ik heb hem helaas nooit gekend, maar heb begrepen dat hij een grote stoere vent was en voor de duivel niet bang. Tevens ben ik op zoek naar gegevens over zijn vader Dirk Martinus Passchier (geboren in 18-09-1852) later getrouwd met Jaapje Willemsdr Verloop. Uit dit gezin zijn 14 kinderen voorgekomen. Het zou leuk zijn wanneer ook hier iemand iets over weet te vertellen. Of heeft misschien nog wel iemand een foto (dat zou natuurlijk helemaal prachtig zijn).

Groetjes Arien Passchier
 
Gelogd
reiger
Schipper
*****
Berichten: 2109


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 20-02-2009, 07:19:06 »

Volgens mij had dit gezin (dirk Martinus Passchier en Jaapje Verloop) 15 kinderen.
Er werd ook nog een kind geboren 6 juni 1899 te Den Haag, genaamd Leuntje. Zij trouwde met Adrianus Leendert Hanemaaijer, geb. in 1902.
De andere kinderen werden volgens mij in Noordwijk aan Zee geboren.
Gelogd
seafer
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 20-02-2009, 13:08:13 »

Leuntje is bij ons nog niet bekende de andere 14 wel.

Willem Passchier (mijn opa dus, zoon van dirk Martinus)) zat op treilerweg 18 geloof ik en had 4 kinderen Dirk, Willem, Jo en Adrie. Wij zijn dus de kinderen van Willem (zijn bijnaam was Wuls). Dirk (chaffeur van beroep later wonende aan de Heemraadstraat) had 4 kinderen Dik, Wim, Jo en Greetje. Jo had geen kinderen en Adrie had 1 zoon ook Wim genaamd.Willem Passchier (opa dus) reed met paard en wagen met groenten en brandstof, zijn lievelingspaard werd de Nel genoemd. Nel kreeg pleuritus en werd beter opa bleef bij haar en hij stierf (1941)aan pleuritus. Kan je nagaan hoe belangrijk het paard voor hem was.
Willem (onze vader dus) was militair. Misschien kan iemand met deze gevens iets meer.

Groetjes Arien
 
Gelogd
reiger
Schipper
*****
Berichten: 2109


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 20-02-2009, 13:26:16 »

Jo was Johanna cornelia uit 1913 en trouwde met Gijsbert Beekhuizen uit 1915.
Gelogd
seafer
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 20-02-2009, 13:28:26 »

Ja dat klopt, hen je haar gekend?
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!