Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 23:33:24
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  sch 153
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 Omlaag Print
Auteur Topic: sch 153  (gelezen 93767 keer)
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #45 Gepost op: 27-02-2009, 08:29:32 »

Rob, luister en huiver, die loggers waren gebouwd voor de trawl, geen wantruimen geen reepkee en geen vliegende houten kop , de z.g. klos, aan de winch,( dus jouw kaapstander) , okay die klos was natuurlijk makkelijk te vervangen maar de reder moest ze dan wel hebben,  ik denk dat het wel een beetje duur was uitgekomen voor Cor Vrolijk om die loggers toentertijd nog met de vleet te laten vissen, aanschaf v/h  materiaal , de opslag, de boetsters, etc. dus tel uit je winst. De SCH 196 ging met de vleet maar Jac,de Dulk had vleten en boetsters zat.
Gr.
Jan.

Sch-196 had wandruimen !!!!!!
K
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #46 Gepost op: 27-02-2009, 11:05:51 »

iedere grote logger had wandruimen die voor de vleet ingericht was ,of wou je die vleet met die ouwe in ze'n hut paaien ,54-196-7-60-248-249-16,en de reep in de douce cel ? maar dan mos eerst de ton met kaak der eerst uit want daar stond die meestal.
zier
Gelogd
De spienet
Gast
« Antwoord #47 Gepost op: 27-02-2009, 14:09:43 »

zelfs de 2 en 9 hadden wantruimen groet henk
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #48 Gepost op: 27-02-2009, 14:16:44 »

Hoort de mannen kreunen, heel goed, geef hem gelijk lik op stuk, schitterend, maar we hebben het toch over de SCH 153-117 en latere loggers van die rederij .
De "luxe" van wantruimen etc kan ik  me echt op de SCH 153 niet herinneren..,maar ja het is ook 54 jaar geleden, wat ik me nog wel heel goed herinner is dat hij bijna omdonderde met volaan voor de wind lopen,even de de Allan Water of the Thorina in halen om dan als eerste aan de markt te komen,  zo dolle pret.
Gr.
Jan.
« Laatste verandering: 28-02-2009, 00:18:13 door J.H. » Gelogd
viking
Gast
« Antwoord #49 Gepost op: 28-02-2009, 00:22:01 »

zo jan...dat verhaal kon ik nog niet.maar ja die schepen waren wel scherp gebouwd,40.80 bij 7.20 mtr vind ik wel pittig.
dan vind ik full power stomen met een fikse bries wel link,scheert ie lekker. vond dat met een bokker van 42 bij 9 meter al lachen. praat ik over 8-9 bft dan he Roll Eyes.
ik neem trouwens wel aan dat je geen schip met een direct omkeerbare motor laat bouwen voor de vleet,dan mag je wel een luchtketel hebben ter grootte van een wandruim.
enfin,ik zal wederom een paar foto's naar rinus proberen te mailen,het wil vertrapt-nog-an-toe niet lukken Embarrassed Embarrassed.
by-the-way,ik heb het altijd vreemd gevonden dat ze later bij loggers/trawlers de bokken er op zettede. qua stabiliteit was dat bloedlink.

bedankt Jan

vr gr Rob(pennetje)
Gelogd
viking
Gast
« Antwoord #50 Gepost op: 28-02-2009, 01:48:50 »

 Shocked Huh Shocked ???HOE KRIJG IK FOTO'S OP DE SITE?? Cry Cry Cry Cry
naar Rinus mailen wil ook niet.
ik denk dat ik maar prof.hulp in ga schakelen,want heb foto's zat om te delen.
 Embarrassed Embarrassed Embarrassed Cry Cry Cry Undecided Undecided

groet
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #51 Gepost op: 28-02-2009, 13:34:02 »

wat lukt niet ?? hier naar toe mailen
marinusnutbeij@ziggo.nl
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
viking
Gast
« Antwoord #52 Gepost op: 15-03-2009, 00:00:56 »

Hier een foto van uithalen
zo als je ziet zijn er geen haal rollen aanwezig voor de vleet

als dit een foto van uithalen is,hoe kan het dan dat op de tek. de boordlichten half in de brug zitten en op de foto bovenop de brug?

groet
Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #53 Gepost op: 15-03-2009, 00:05:39 »

Foutje in de tekening. Grin Grin
Zoals je ziet staan de boordlichten bovenop de brug.

K

« Laatste verandering: 15-03-2009, 00:20:44 door Jan Jansen » Gelogd
viking
Gast
« Antwoord #54 Gepost op: 16-03-2009, 09:41:37 »

  Smiley ja,dan denk ik dat ik het al weet.als je tekeningen besteldt,dan vragen ze of je eigenaar van het schip bent of dat het voor modelbouw is. in het laatste geval,maken ze expres een fout in de tek. waarom? Huh.
beter zo als dat ze hem in een spant maken of iets dergelijks.komt het dan wel tegen,maar is dan wel lullig,zo half in het project  Roll Eyes Roll Eyes Cry.
okiedokie

vr.gr.pennetje
Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #55 Gepost op: 16-03-2009, 10:33:00 »

  Smiley ja,dan denk ik dat ik het al weet.als je tekeningen besteldt,dan vragen ze of je eigenaar van het schip bent of dat het voor modelbouw is. in het laatste geval,maken ze expres een fout in de tek. waarom? Huh.
beter zo als dat ze hem in een spant maken of iets dergelijks.komt het dan wel tegen,maar is dan wel lullig,zo half in het project  Roll Eyes Roll Eyes Cry.
okiedokie

vr.gr.pennetje

Ze zullen de eigenaar de laatste revisie van de tekening sturen.
Voor modelbouw volstaan ze dan met een oude revisie. De fout zal niet expres gemaakt zijn

K
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #56 Gepost op: 16-03-2009, 11:22:31 »

ik denk het eerder een weiziging tijdens de bouw is,want een boordlicht op het schavotje lijkt me handiger als 1 ingebouwde waar je moelijk bij komt.
zier
Gelogd
viking
Gast
« Antwoord #57 Gepost op: 17-03-2009, 01:43:50 »

zou de tek.best wel op de site willen zetten,maar er is wat met m'n Outlook  Huh Huh
kan geen foto's oftewel bijlages verzenden. maar op de tek. zijn de boordlichten met bakken en al op de zijkant van de brug 'geplakt',ter hoogte van de reddingsband. lijkt me nogal vooroorlogs nietan? je hebt dan geen 'overschijning'meer + ze zijn niet goed zichtbaar door de bak/buiskap voorop. of ben ik mis?
nou ja..vandaag ga ik met de  kiel beginnen Grin,dan zie ik de rest zelf wel.
misschien dat tijdens de bouw de lichten zijn verandert.
jammer van outlook.had ook nog een fotootje van een logger waar m'n vader z'n eerste reizen mee maakte. de eerste logger met een zender en een 150pk motor.binnenkomen en aanmeren v/d vl16 'voorloper' en klederdrachtfoto's etc.  Cry Cry Cry Cry       groet pennetje
Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #58 Gepost op: 17-03-2009, 01:50:39 »

zou de tek.best wel op de site willen zetten,maar er is wat met m'n Outlook  Huh Huh
kan geen foto's oftewel bijlages verzenden. maar op de tek. zijn de boordlichten met bakken en al op de zijkant van de brug 'geplakt',ter hoogte van de reddingsband. lijkt me nogal vooroorlogs nietan? je hebt dan geen 'overschijning'meer + ze zijn niet goed zichtbaar door de bak/buiskap voorop. of ben ik mis?nou ja..vandaag ga ik met de  kiel beginnen Grin,dan zie ik de rest zelf wel.
misschien dat tijdens de bouw de lichten zijn verandert.
jammer van outlook.had ook nog een fotootje van een logger waar m'n vader z'n eerste reizen mee maakte. de eerste logger met een zender en een 150pk motor.binnenkomen en aanmeren v/d vl16 'voorloper' en klederdrachtfoto's etc.  Cry Cry Cry Cry       groet pennetje

Ik denk dat je inderdaad mis bent. Het tekeningetje zal duidelijk genoeg zijn.


En om een foto op de site te zetten heb je outlook niet nodig Grin Grin
Wat voor foutmelding krijg je dan in je outlook ??

K
« Laatste verandering: 17-03-2009, 02:00:26 door Jan Jansen » Gelogd
viking
Gast
« Antwoord #59 Gepost op: 18-03-2009, 00:15:50 »

goeiedag
ja dat tekeningetje dat ken ik nog wel,werd erin gestampt. Roll Eyes
heb foto naar rinus gestuurd,ik denk dan krijg ik die melding weer,dat het niet goedgegaan is. die wilde ik eigenlijk hier weergeven. maar nou zegtie ber.verzonden,dus rinus mot m hebben.raar..zit ik weken mee te klooien en nou luktie  Huh Roll Eyes Roll Eyes
ik wacht t maar af of rinus hem ook daadwerkelijk heeft binnengekregen.
maar ik blijf erbij dat dan de b-lichten te laag en te achterlijk zitten Grin.
is mail gelukt dan gaat de tek. ook. leuk..discussiepunt.

met vr.groet  pennetje
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!