Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
20-04-2024, 13:22:25
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Website met veel Scheveningse familienamen
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Website met veel Scheveningse familienamen  (gelezen 8564 keer)
tgaeko
Gast
« Gepost op: 02-01-2009, 10:58:04 »

Ik ben ooit eens begonnen met een stamboomonderzoek van mijn familie. Daarbij aangestoken door een neef van mij die al veel onderzoek had verricht. Het kon dan ook niet uitblijven dat ik ook de stamboom van de kant van mijn vrouw ging onderzoeken.

Haar moeder, Arendje Keus, komt uit Scheveningen (Duindorp). En vanaf het begin liep het al uit de hand. Ik werd wat enthousiast en begon ook naar een ander familielid (met de familienaam Rog) genealogisch onderzoek te doen. Omdat de familienaam Keus relaties heeft met de naam Korving,  heb ik ook die laatste familienaam aan een nader onderzoek onderworpen. En zo groeide de stamboom maar door.

Het resultaat van dit onderzoek is te vinden op https://www.genealogieonline.nl/stamboom-keus-smink/

Het is belangrijk dat ik er bij vertel dat veel gegevens hier en elders op het internet al te vinden waren. Ik heb daar dankbaar gebruik van gemaakt. Denk dus niet dat ik het allemaal zelf ontdekt heb. Ik ben al die mensen en instellingen dankbaar, een uitgebreid woord van dank en een verantwoording van de bronnen vindt u op de website.

Ik ben slechts een amateuronderzoeker, doe het als liefhebberij, uit hobby. Er zullen ongetwijfeld fouten te vinden zijn, misschien zelfs wel blunders. Help mij dan om die recht te zetten.

Voel u vrij om alles wat u op de website van belang vindt te gebruiken.

Ook als u aanvullende informatie voor mij hebt, hou ik mij van harte aanbevolen. Mijn email-adres staat op de website en u kunt uiteraard ook via dit forum reageren.

Voordat aanvullingen of wijzigingen uiteindelijk op het internet staan, kan enige tijd duren. Ik werk de stamboom 1x per maand op het internet bij.

Ik hoop dat u veel plezier aan de website zult beleven.


Theo Eekhout

« Laatste verandering: 08-10-2011, 08:25:58 door Theo E » Gelogd
tgaeko
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 08-10-2011, 08:23:32 »

De stamboom met onder andere de familienamen Keus, Korving en Rog uit Scheveningen wordt nog steeds elke maand verbeterd en aangevuld.

https://www.genealogieonline.nl/stamboom-keus-smink/

Voor een reactie kunt u mij ook een email sturen: tgaeko@ziggo.nl


Theo Eekhout
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!