Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 13:36:57
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Vink
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 Omlaag Print
Auteur Topic: Vink  (gelezen 72135 keer)
reuzekee
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 11-12-2007, 15:11:12 »

... Hallo Yvonne, heb je mailtje gelezen.
Hierbij een zojuist gemaakte scan van Teunis Vink en Jannetje Vink-Guyt.
Zojuist bij mijn ouders geweest en twee kiekjes meegenomen , later mail ik je wel meerdere foto's van onze familie.
Hartelijke groetjes aan je ouders.

Teun Visser


* index-vink-00.jpg (24.48 KB, 800x558 - bekeken 2856 keer.)
« Laatste verandering: 13-12-2007, 10:41:14 door Rinus.N » Gelogd
yvink
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 11-12-2007, 15:25:36 »

Hoi Teun,

geweldig!
ik wacht met spanning af!

groetjes
Yvonne


... Hallo Yvonne, heb je mailtje gelezen.
Hierbij een zojuist gemaakte scan van Teunis Vink en Jannetje Vink-Guyt.
Zojuist bij mijn ouders geweest en twee kiekjes meegenomen , later mail ik je wel meerdere foto's van onze familie.
Hartelijke groetjes aan je ouders.

Teun Visser

Gelogd
arnold
Opper-stuurman
****
Berichten: 106



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #17 Gepost op: 11-12-2007, 15:38:23 »

Hallo Teun en Yvonne,

ik begrijp goed dat jullie neef en nicht zijn ?
Toch wel leuk dan om via deze groep contact met elkaar te krijgen/hebben.

Beschikken jullie over trouwfoto's van jullie eigen ouders ?

Groet,

Frans.
Gelogd
arnold
Opper-stuurman
****
Berichten: 106



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #18 Gepost op: 11-12-2007, 15:40:39 »

Hoi Teun,

ik zie nu pas de 25 jarige huwelijksfoto van je opa en oma. Mooi hoor ! Bedankt,

Frans.
Gelogd
reuzekee
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 11-12-2007, 15:56:17 »

... Yvonne ... nat van de pers!!! Grin... Hier dan de complete familie Vink.
Staande van links naar rechts: tante Cor (cornelia)- ome Jacob (jouw opa) - tante Huif (Huibertje) getrouwd met Cor van der Zwan - tante Riek van der Zwan (blauwtjes)  getrouwd met ome Anton - ome Wout getrouwd met Gieltje Rog).
onder: tante Rie (getrouwd met Huip Paap) Opa Teunis Vink - mijn moeder (10jr) Oma Jannetje Vink- Guyt - tante Sien (klazina getrouwd met Cor Pronk).

Later zal ik proberen meerdere gegevens te verkrijgen.
Mijn moeder is de enige in leven van allen de foto.
Ik zal later wat foto's scannen betreft de foto's album.
Ook zal ik vragen aan de zoon van de stamboom houder van oom Anton of er meerdere foto's van de familie Vink van vroeger zijn.
Groetjes Teun.


* index-vink-01.jpg (31.82 KB, 647x433 - bekeken 2783 keer.)
« Laatste verandering: 14-12-2007, 10:45:14 door Rinus.N » Gelogd
arnold
Opper-stuurman
****
Berichten: 106



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #20 Gepost op: 11-12-2007, 19:32:25 »

Hoi Teun,

al met al heb je nog flink veel foto's. De laatste met het hele gezin is erg mooi hoor. Ik heb bijn dezelfde foto qua setting alleen dan met de familie Tuinebreijer. Veel fantasie had de fotograaf toen waarschijnlijk niet. Ik ben benieuwd wat je nog meer hebt. Is het ook mogelijk om die familiefoto te scannen zonder de grote rand. Dan komen de personen denk ik een stuk duidelijker over.

Groet,

Frans van Min.
Gelogd
yvink
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 11-12-2007, 21:28:11 »

Hallo Teun en Yvonne,

ik begrijp goed dat jullie neef en nicht zijn ?
Toch wel leuk dan om via deze groep contact met elkaar te krijgen/hebben.

Beschikken jullie over trouwfoto's van jullie eigen ouders ?

Groet,

Frans.

Teun is een neef van mijn vader. Ik weet niet wat wij dan van elkaar zijn. Achterneef/nicht??

Yvonne
Gelogd
reuzekee
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 13-12-2007, 08:52:45 »

Hallo Teun en Yvonne,
ik begrijp goed dat jullie neef en nicht zijn ?
Toch wel leuk dan om via deze groep contact met elkaar te krijgen/hebben.
Beschikken jullie over trouwfoto's van jullie eigen ouders ?
Groet,
Frans.
Teun is een neef van mijn vader. Ik weet niet wat wij dan van elkaar zijn. Achterneef/nicht??
Yvonne

... Hallo Frans ...bezit jij nog foto's of documenten betreft de stamboom Vink??
Gelogd
arnold
Opper-stuurman
****
Berichten: 106



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #23 Gepost op: 13-12-2007, 15:30:28 »

Ik heb foto's van mijn overgrootmoeder Martina Johanna Vink en haar vader Wouter Vink. Mail me maar even: vanmin@wanadoo.nl

Groet,

Frans.
Gelogd
yvink
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 13-12-2007, 21:48:09 »

hoi Teun,

weet je ook wanneer en ter gelegenheid waarvan die familiefoto gemaakt is?
lijkt me dat ze dat vroeger niet zomaar deden

Yvonne
Gelogd
arnold
Opper-stuurman
****
Berichten: 106



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #25 Gepost op: 24-12-2007, 20:42:24 »

Beste mensen,

ik zie dat heel, heel veel mensen het "onderwerp" Vink lezen. Ik heb een aantal zeer bruikbare reakties gehad maar gezien het aantal geinteresseerden kan dat volgens mij nog veel meer worden.
Bent u een Vink, een afstammeling van een Vink, of een aangetrouwde Vink, stuur me a.u.b. een mailtje. Alleen met uw hulp kan ik de stamboom compleet krijgen.
Tot mails......

Frans van Min
vanmin@wanadoo.nl
Gelogd
De spienet
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 06-01-2009, 18:06:03 »

goede dag jullie hebben het altijd over de vinks maar  catharina vink kwam in 1734 uit rotterdamnaar scheveningen met 2 zonen jullie hebben het steeds over een tak de tak van zier en klaar en hendrik zijn jullie vergeten mijn opa was zier en diens vader wasklaar ik weet ook dat wout uit de vijzelstraat een van de tak wouter vink is dus dat was een van de zonen die catharina meenam ik hoor van jullie misschien ook wie dan de vader van die jongens was ik weet dat er na 1734  een brand is geweest in het archiefvan rotterdam dus verder kwam ik niet misschien jullie wel groet henk vink van de clan wouter
Gelogd
uitkijk
Schipper
*****
Berichten: 198


Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 07-01-2009, 16:17:57 »

Henk,
Ik denk niet dat jouw tak vergeten wordt. Maar iedere Vink of verwant met Vink die de stamboom heeft uitgezocht eindigt bij Catharina Vink, begin 1700. Als jij aanwijzingen hebt dat zij uit Rotterdam is gekomen met 2 kinderen, dan wil elke Vink dat graag weten. Iedereen is doodgelopen op Catharina. Als jij een aanwijzing, bewijs of een document hebt dat zij Scheveningen binnen geslopen is, of verhuisd is in 1734 van Rotterdam naar Scheveningen, dan horen wij dat graag. Alleen van horen zeggen, dat zij hier naar toe gekomen is, is nog geen bewijs. Arnold (Frans) zit met belangstelling te wachten op een bewijsbare aanwijzing om de stamboom compleet te maken. Mijn idee/vermoeden is nog steeds dat zij uit Den Haag kwam.
Heb je een document/aanwijzing/bewijs dan hoort Frans dat graag.
Groet van een andere Vink
Gelogd
reiger
Schipper
*****
Berichten: 2109


Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 07-01-2009, 17:34:40 »

Ik ben het helemaal met "Uitkijk" eens.

Volgens enkelen zou Caatje komen vanuit Rotterdam met 2 zonen. Wie zij die 2 zonen?
In het HGA is het volgende bekend.

Caatje Arense Vink, ook genaamd Catharina Arends Vink, Catrijna van de Vink en Klaartje Ariens, gedoopt op 17 augustus 1704 te Schev., overleden tgv. verval van krachten, begraven op 13 oktober 1788 aldaar (nr. 838, op het kerkhof als Catrijna Arendsdr. van de Vink), 84 jaar en 57 dagen oud.
Haar kinderen:

1 Arentje Vink, gedoopt op 13 maart 1740 te Schev. (onecht) (doopgetuige was de Moeder).

2 Arij Vink, gedoopt op 14 februari 1745 te Schev. (SK)(in onegt geteeld), overlijden aangegeven op 22 april 1795 aldaar tgv. een borstkwaal, 46 jr., begraven aldaar, 50 jaar en 67 dagen oud.
Hij is getrouwd op 28 oktober 1770 te Schev. voor de kerk met Immetje Huijbertse Harteveld, gedoopt op 16 maart 1738 te Schev. (doopgetuige was Klaartje Ariens), begraven op 19 september 1797 te Schev., 59 jaar en 187 dagen oud, dochter van Huijbert Benjamins Harteveld en Ariaantje Wouterse Pronk.

Een zoon en een dochter, geboren in Scheveningen.
Zeker, er komen Kaatjes, Catharina's in Rotterdam voor, maar wie heeft de oplossing.

Gelogd
Netteke
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 23-07-2009, 14:01:23 »

Hallo allemaal

Bij het speuren naar stamboomgegevens van mijn familie (van der Hak), kwam ik de volgende overlijdensakte tegen in de Gemeente Den Bosch:

3 oktober 1827 overleden in het huis van reclusie en tuchtiging:
Jacob Grootveld, visser, weduwnaar van wijlen *Neesje van den Berg, oud 55 jaren, geboren te Scheveningen (Zuid-Holland), laatst aldaar woonachtig .........
Zoon van Jacob Grootveld en Arentje Vink.

*Moet Niesje Helburg zijn, zie huwelijksakte nr. 17 dd 15 februari 1815

Misschien heeft iemand iets aan deze gegevens?

Deze overlijdensakte heb ik nog in mijn pc staan, mocht er iemand geïnteresseerd zijn, dan graag een mailtje....

groetjes
Netteke
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!