Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 00:14:09
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Familie Van der Toorn
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Familie Van der Toorn  (gelezen 38293 keer)
knelis
Gast
« Gepost op: 06-11-2007, 20:59:06 »

Mijn man kwam de foto tegen van Wouter en Marie van der Toorn. Deze foto hangt bij ons in de gang.
Het zijn mijn overgrootouders.
Ik mail namens mijn moeder, zij heet Hermina Pronk, is een dochter van Dirk Pronk en Geertruida Pronk-van der Toorn. Geertruida, mijn oma dus, is de oudste dochter van Wouter van der Toorn en Marie van der Toorn-Roeleveld.
Het is inderdaad een foto van toen zij 60 jaar getrouwd waren. Wouter van der Toorn is vroeger een korte tijd ook badmeester op het strand geweest. Mijn oma is overleden in juni 1991 op 94-jarige leeftijd. Zij heeft nog een zus in leven en dat is Nel Taal-van der Toorn, zij is nu plm. 90 jaar.
Ik weet ook dat mijn overgrootouders 2 zoons hadden die verdronken zijn, waarvan mijn moeder er een weet, nl. Matthijs.
Zij hadden nog meer zoons nl. Cornelis, Piet en Arie en een dochter An, zij was getrouwd met ene Breugem, voor zover mijn moeder dit kan herinneren.

Zie je reactie met belangstelling tegemoet.

Hartelijke groet van
Marianne van der Burg-Moes
Achterkleindochter van Wouter en Marie van der Toorn.

Gelogd
tiepje
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 26-11-2007, 14:04:16 »

De familie van mijn Moeders kant is Van der Toorn.
Mijn Moeder Nel (Petronella) van der Toorn  zou nu 90 zijn geweest, maar is helaas in juni dit jaar overleden,  werd pietje genoemd toen ze klein was.
Zij was de Laatste overgeblevene       van de Broers    Wouter, Arie 
                                                                   en Zussen  Marie,  Getruida, Sjaan
Arie  heeft ons huis in de Kotterstraat 55 gekocht
Wouter  was koster van een Kerk   getrouwd met Marie en VELE kinderen en Kleinkinderen en achterkleinkinderen.

Mijn Opa v/d Toorn( Arie)  was visser. Bijnaam de Kelk. ui t een gezin van 11
mijn  Opoe (Petronella Ros) Bijnaam eitje kip. leefde lange tijd in het beneden huis. Wij met 9 personen er boven.

gr Theo
« Laatste verandering: 26-11-2007, 14:40:51 door tiepje » Gelogd
drogersdijk
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 26-11-2007, 19:43:17 »

Theo,

Bedankt voor de aanvullingen.

Jacobus
Gelogd
andrea
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 05-01-2008, 18:43:30 »

ik ben marja van der toorn
(sugar lee hooper)
ik wil weten waar wie mijn familie is
Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 05-01-2008, 18:52:20 »

Lees het boek van Piet Spaans "Bouwe teelt"
Met name de hoofdstukken 1 t/m 4
Je bent familie van v.d.Toorn uit "de kleine stores"
Je familie wordt daar uitgebreid beschreven, met veel foto materiaal.
Zelfs jij wordt erin genoemd met jouw artiestennaam "sugar lee hooper" (blz. 142) als kleindochter van Maarten v.d.Toorn.

K
« Laatste verandering: 05-01-2008, 21:04:54 door Jan Jansen » Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #5 Gepost op: 06-01-2008, 14:07:24 »

ik ben marja van der toorn
(sugar lee hooper)
ik wil weten waar wie mijn familie is


 beste Marja
 zo de vraag gestelt is een klein beetje weinig
geef even naam Vader - Moeder
jullie hebben toch een winkel gehad hoek renbaanstraat /Dirk Hoogenraad straat??
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 06-01-2008, 17:05:00 »

Jan van der Toorn, vishandelaar, electricien, geboren op 17 mei 1920 te Schev. (PK 3297), overleden op 4 januari 1958 te 's-Hertogenbosch (in slaap gevallen in cabine van vries vrachtauto), begraven op 9 januari 1958 te Den Haag, 37 jaar en 232 dagen oud, zoon van Maarten van der Toorn (reder vishandelaar) en Jeanne Catherine Verschoor.Hij is getrouwd op 2 september 1943 te Rotterdam met Jantina Johanna van der Hoff, speelde gitaar, geboren op 4 mei 1923 te Rotterdam, overleden rond 1981, ongeveer 58 jaar oud.

Drogersdijk
Je geeft aan dat Maarten v.d. Toorn reder/vishandelaar was.
Klopt dat wel Huh?
Zijn moeder, de weduwe J.v.d.Toorn, had een paar loggers. Maar zij is failliet gegaan en haar loggers zijn door de bank in beslag genomen.
Op aanraden van haar oom is zij "de kleine stores" begonnen.
Haar oudste zoon Maarten is de vishandel ingegaan in een pand in de Marcelistraat.
De man zou dus geen reder geweest zijn.

K
Gelogd
drogersdijk
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 06-01-2008, 17:27:07 »

Bij zijn huwelijk in 1919 (HA B1124) geeft hij aan "reeder" te zijn.

Jacobus
Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 06-01-2008, 21:06:12 »

Bij zijn huwelijk in 1919 (HA B1124) geeft hij aan "reeder" te zijn.

Jacobus

Bedankt

K
Gelogd
drogersdijk
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 07-01-2008, 13:54:14 »

Graag gedaan

Jacobus
Gelogd
WCvanderToorn
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 23-01-2008, 22:20:16 »

Even een correctie op het bericht van Theo.
Ik ben zelf de zoon van Wouter, de zus van de genoemde Nel.

Wouter is overleden in 2001. Hij was getrouwd met Mien Lock (en dus niet Marie). Deze is nog in leven. Zij hebben samen 6 kinderen, die allemaal getrouwd zijn en kinderen en kleinkinderen hebben. Al met al een schare van dik 100 personen.
Mijn broer heeft een heleboel uitgezocht van ons geslacht en is daarin teruggegaan tot iets van 1500. Alle kwartierstaten zijn wel te verkrijgen, want ze staan ook ergens digitaal.

Even over mijn vader: deze is geboren in 1913, heeft gevaren tot de oorlog. Is daarna bij de brandweer gekomen en daarna opzichter bij de gmeente. Hij plaatste onder andere de lantaarns in Den Haag en Scheveningen. Van 1951 tot 1981 is hij koster geweest van de Gereformeerde Gemeente in de Nieuwe Laantjes. O.a. voor dit werk heeft hij bij zijn pensionering een koninklijke onderscheiding in zilver ontvangen.
De bijnaam van Mijn vader en ook dus van mijn opa was niet de Kelk, maar de Klerk. Ook terug te vinden in het bijnamen boekje.

Tot zover een correctie. En Theo, ik heb je al heel erg lang niet gezien. Een hartelijke groet van je neef Wim
Gelogd
Ineke de Ridder
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 12-05-2008, 21:17:54 »

Hoi
Ik ben Ineke Kuipers de Ridder, ik ben een kleindochter van Annie Breugom v/d Toorn  een zus van  Geer, Mijn oma is 2 juni 2005 overleden, ik ben sinds kort bezig met een stamboom,
dus alle info die ik kan krijgen is welkom.
Ik geloof dat jou moeder Mien nog een beetje contact heb met mijn moeder, Annie de Ridder Breugom in Nagele.
Ik weet wel dat wij vroeger weleens met Oma meegingen naar Tante Geer en Ome Dirk, wat ik nog kan herinneren, Ik ben één van een tweeling, het zou leuk zijn om wat meer te horen.
 Groetjes Ineke,
 Cheesy
Gelogd
mijntje
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 16-05-2008, 10:55:02 »


                 hoi Ineke
ik ben een nicht van jou moeder
mij vader was een broer van je oma
dat was piet voor meer gegevens mail me dan
groetjes van Nel
Gelogd
robhoogendijk6
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 25-08-2008, 21:17:43 »

was dat mevrouw van de Toorn die naast die trap woonde? aan de voorkant van haar huis keek je omhoog over het tramspoor naar de magneet?Huh

Mijn opa was maarten mos. Hij is 90 geworden. hij ging tot zijn 89e elke dag naar die mevrouw in de avond..... hij woonde in de adriaan coenenstraat 24.
Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 26-08-2008, 00:05:45 »

Mijn opa was maarten mos. Hij is 90 geworden. hij ging tot zijn 89e elke dag naar die mevrouw in de avond..... hij woonde in de adriaan coenenstraat 24.

dat is toch het huis op de hoek van dr.de Visserplein ?

K
Gelogd
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!