Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 09:57:58
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Cornelis van der Zwan
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Cornelis van der Zwan  (gelezen 7833 keer)
Annemiek
Gast
« Gepost op: 23-07-2007, 11:35:14 »

Wie kan mij vertellen welke Cornelis van der Zwan de vader was Arie Johannes van der Zwan (geb. 10-08-1947)? Ik denk zelf dat het uit de tak van Leenderd van der Zwan en Cornelia den Dulk moet komen en dan òf via zoon Maarten (x Kniertje Bruin) òf zoon Johannes (x Pieternella Toet). Maar het kan ook goed zijn dat ik geheel verkeerd zit.

Alvast heel erg bedankt!!!

Annemiek

ps ik las net het volgende in een stuk van de praatgroep van deze site:
 
- de persoon moet zich duidelijk identificeren wie hij is, wat hij wil en hoe ik hem kan bereiken
- de vraag moet gaan over zijn eigen - directe familie
- bij het vragen van informatie over zijn directe familie bereidt zijn ook zelf informatie te verstrekken


daarom de volgende toevoeging:
- bereiken is hier bij vraag en antwoord denk ik nvt
- de vraag gaat over de familie van mijn partner, daarnaast ben ik momenteel zwanger van een volgende van der Zwan  Smiley
- ik heb helaas zelf erg weinig informatie om mee te werken; er is bij mijn contacten weinig bekend. Ik ben op zoek gegaan uit welke tak 'opa Cornelis' zou kunnen komen met de informatie dat zijn zoon in 1947 geboren is, dus hij zo rond 1920 (?) en in ieder geval een zoon met de naam Arie Johannes en een dochter genaamd Clara/Klara heeft gekregen. Helaas zijn de namen Arie, Johannes en Cornelis niet erg uniek bij de van der Zwannen/ in Scheveningen. Bovenaan dit bericht staat mijn laatste bevinding via deze werkwijze.
Er is heel wat te vinden tot begin 1900 en ik ben bekend met de huidige generaties maar ik mis net die link tussen beiden...
« Laatste verandering: 23-07-2007, 14:44:05 door Annemiek » Gelogd
drogersdijk
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 24-07-2007, 19:03:37 »

Annemiek,

De ouders en grootouders zijn toch wel bekend.
Laat dit even weten. Misschien kan ik je dan verder helpen.

Jacobus
Gelogd
Annemiek
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 24-07-2007, 22:40:47 »

Hallo Jacobus!

Bedankt voor je reactie.
Ik heb een beetje meer informatie kunnen achterhalen:

Cornelis vd Zwan X Cornelia Vink

kregen Clara Helena (04-05-1946) en Arie Johannes (10-08-1947)

Ik hoop nu nog achter de geboortedata te komen van Cornelis en Cornelia. Waarschijnlijk was Cornelia's verjaardag op 23 maart.
De tak waarvan ik dacht waar we uit zouden komen is het dus in ieder geval niet: wel een Cornelis en Cornelia maar die Cornelia is een Toet als ik mij tenminste niet vergis.
Gelogd
drogersdijk
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 27-07-2007, 12:59:54 »

Annemiek,

Ik heb gevonden dat Arie Johannes zou zijn overlijden op 22 mei 2003 te Den Haag.
Dit zou op 24 mei 2003 in de krant hebben gestaan. Geen vermelding van een evt. huwelijk.

Jacobus
Gelogd
Annemiek
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 30-07-2007, 10:03:48 »

Dat klopt, en dat wist ik ook.
Sorry, ik had niet in de gaten dat die informatie ook van belang was om de andere kant (het verleden in) op te zoeken.

Arie Johannes x Sylvia Francina Hendrika Kraan
kregen 1 zoon: Joris Pieter Cornelis (24-09-1976)
en 1 dochter: Iris Ingeborg (30-03-1979)

met deze zoon Joris verwacht ik (mijn achter naam is Straatsma) eind oktober een kind.




Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!