Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 23:59:07
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Engelse familie Haycock in Scheveningen 1928-1932
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Engelse familie Haycock in Scheveningen 1928-1932  (gelezen 10489 keer)
Lytse
Gast
« Gepost op: 14-12-2006, 23:20:47 »

Hallo allemaal.

Dit klinkt een beetje vreemd, maar graag toch even jullie aandacht.

In 1987 ben ik op zoek gegaan naar mijn Engelse biologische vader. Ik vond hem, maar helaas liep het contact enkele jaren later stuk.

In die paar jaar heb ik gelukkig wel het één en ander over mijn Engelse familie geleerd, waaronder het volgende: mijn grootvader schijnt eind jaren Twintig, begin jaren Dertig in Scheveningen te hebben gewoond. Mijn vader heeft dus een deel van zijn jeugd - net als ik! - op Scheveningen doorgebracht.

Ik meen me te herinneren dat hij in de Tweede Texelsedwarsstraat of Texelschadestraat heeft gewoond. Een ander bizar detail is dat zijn broer - James - op 7 december 1932 in Den Haag is geboren, en dat mijn zoon - ook James! - op 9 december ook in Den Haag is geboren. En dit terwijl ik toen niet eens wist dat mijn oom James heette, of wanneer hij was geboren.

Het zal wel nergens toe leiden, maar toch probeer ik mensen te vinden die mijn grootvader en zijn familie misschien nog herinneren. Dit is wat ik weet:

*grootvader = John Walter (Jack) Haycock
geboren 1901 in Liverpool, gaf (privé?) Engelse les aan een Nederlands gezin

*grootmoeder = Emily Esther (Sadie) Haycock-Rosewell
geboren 1905 in Shepperton

*vader = Albert John Radcliffe (Rad of Raddie) Haycock
geboren 1927 in London

*oom = James Walter (Jimmy) Haycock
geboren 7 december 1932 in Den Haag


De familie is waarschijnlijk ca 1935 weer naar Engeland teruggegaan. Als iemand ook maar het kleinste beetje informatie voor me heeft, alles wordt heel erg op prijs gesteld! Ik rpobeer zo veel mogelijk uit te zoeken, ook voor mijn kinderen. Alvast heel hartelijk dank!

Met vriendelijke groeten,

Saskia Milo
Lioessens, Fryslân
Gelogd
drogersdijk
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 15-12-2006, 14:08:32 »

Beste Saskia,

Van jouw voorouders heb ik de volgende gegevens.

John Walter Haycock, Jack, leraar, Engelsche Kerk, geboren op 1 december 1901 te Liverpool.
Gehuwd op 10 juli 1926 te Den Haag met
Emily Esther Rosewell, geboren op 10 juli 1905 te Shepperton on Thames.
Uit dit huwelijk 2 kinderen:

1.   Albert John Radcliffe Haycock, protestant, geboren op 21 december 1927 te London.
2.   James Walter Haycock, geboren op 7 december 1932 te Den Haag.

John Walter Haycock kwam op 8 maart 1926 naar Nederland en ging met zijn gezin wonen:

-Frederik Hendriklaan 143 te Den Haag;
-Olijfstraat 45 te Den Haag (17-1-1930 -);
-Tesselsschestraat 30 te Scheveningen (19-2-1932 -)
-Hoogewal 9 te Den Haag (10-2-1934 - 15-5-1934)

Het gehele gezin heeft de Engelse nationaliteit en is op 15 mei 1934 vertrokken naar London.

Groeten

Jacobus

Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 15-12-2006, 14:47:11 »

jezus ,drogersdijk in mijn ogen ben je een GENIE.
zier
Gelogd
Lytse
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 18-12-2006, 09:03:02 »

Jacobus ... ik ben sprakeloos!  Shocked

Ik heb ontzettend veel takken van mijn Engelse familie heel ver terug weten te voeren, maar bijna geen enkele informatie over mijn grootouders. Je hebt me ontzettend geholpen!

Jaren lang heb ik gezocht naar details, de British School in Den Haag gebeld, noem maar op, en telkens de kous op de kop omdat mijn grootvader waarschijnlijk privé leraar is geweest. . Ik heb nu echt een vroeg Kerstcadeau gekregen, dank je dank je DANK JE!!!

Overigens ... ik ben nog steeds bezig die lijn die je me hebt gestuurd uit te spitten, was wel effe wat meer werk dan ik dacht  Tongue

grûtnis ut Ljussens,

Saskia Milo
Gelogd
Lytse
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 18-12-2006, 10:45:40 »

Jacobus, nog even een vraag: staat er daadwerkelijk dat Jack en Emily te Den Haag zijn getrouwd? Ik heb namelijk ook een huwelijksakte gevonden van diezelfde datum uit Liverpool:

10-Jul-1926, St. Athanasius, Kirkdale

John Walter Haycock, age 25, Bachelor, occupation Schoolteacher, address, 75, Brisbane Street, Kirkdale, father was George Haycock, Retired.
Emily Esther Rosewell, age 21, Spinster, no occupation, address, Sadia House, Acacia Avenue, Shepperton, Middlesex, father was John Rosewell, occupation Timberman.

Witnesses Joseph Haycock and Dorothy Haycock

Vreemd dat er op deze akte geen Nederlandse adressen staan. Mogelijk dat het hier de adressen van hun ouders betrof. Overigens wel een lekker stel, die grootouders van mij  Undecided   Ik denk niet dat m.n. haar ouders het prettig hebben gevonden dat ze ongehuwd met opa naar Nederland vertrok.
Gelogd
drogersdijk
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 18-12-2006, 17:28:01 »

Beste Saskia,

Ik denk dat jij gelijk hebt.
Jack en Emily zijn waarschijnlijk getrouwd in Engeland. De gezinskaart die ik in het HGA te Den Haag gevonden heb, vermeld geen plaats en/of land. De huwelijksakte in Den Haag is niet te vinden. Ik denk dat zij nog even teruggegaan zijn naar Engeland om keurig netjes te trouwen.

Groeten,

Jacobus
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!