Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 19:32:53
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Historie
| |-+  Straten en hofjes
| | |-+  Bokkingstraat
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Bokkingstraat  (gelezen 44920 keer)
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Gepost op: 21-11-2006, 12:20:16 »

.


* bokkingsstraat03.jpg (76.98 KB, 700x479 - bekeken 6885 keer.)
« Laatste verandering: 01-07-2017, 14:28:14 door Rinus.N » Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
eetje71
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 25-05-2007, 16:43:17 »

Goeiemiddag,

Ik zat ff de oude foto's te bekijken en zie dat de bovenste foto niet de Bokkingstraat is maar de Scholstraat.
Ik heb namelijk in allebei de straten gewoont en ken daar het buurtje op mn duimpie...dit wilde ik even melden.

Groetjes Edith  Knip oog
Gelogd
Angelique
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 25-05-2007, 22:46:47 »

Ik heb vroeger ook in de bokkingstraat gewoont. Zijn er nog meer oude foto's? Ik woonde op nr 38
Gelogd
eetje71
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 15-06-2007, 15:33:45 »

ik heb deze foto nog van de bokkingstraat..
ikzelf woonde op nummer 43 als ik het me nog goed kan herinneren.
ik geloof dat mijn oom op nr 47 woondde, mn andere oom op nr 12  en mijn oma op nummer 8...ja de hele familie woonde in de bokkingstraat  Knip oog haha

greetzzz Edith


* bokkingstraat.jpg (45.44 KB, 438x291 - bekeken 6143 keer.)
Gelogd
Alie
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 13-12-2007, 06:48:16 »

hoi hoi ik heb in de bokkingstraat 47 gewoont  Knip oog wij zijn daar rond 1975 weggegaan ..op nr 45 de familie roos ..op 43 knoester  op 41 vd burg ..daar woonde mn vriendinnetje ..leuke tijd daar gehad  ..we hebben er 10 jaar gewoont ..greetzzz
Gelogd
Banjer_32
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 23-12-2007, 13:57:25 »

Hoi,ik herkende de bovenste foto ook als de Scholstraat.Ik heb daar als klein kind gewoond.Toen het gesloopt moest worden zijn we naar het Zeezwaluwhof verhuist.Ik was pas 5 maar kan het me als de dag van gister herrinneren,ik heb daar een mooie tijd gehad.We woonden(dacht ik) op 43 naast Koos van der Toorn (van de Stouhout).Schuin achter ons in de Bokkingstraat woonden Ben en Jose de Bruin (van de Dolfijn).Ik mis de oude Scholstraat nog steeds al was het behelpen.Mn ouders sliepen op de overloop en mn zusje en ik hadden elk een heel klein slaapkamertje.Aan de overkant moesten we door een gat in een hek klimmen en dan had je een grote speelplaats waar ook de Oblok toen zat.
Gelogd
nijverdallertje
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 07-01-2008, 16:01:38 »

Hallo allen.


Ik heb als klein meisje (circa 1970) gelogeerd bij de fam. Spaans.
Cor Spaans was een vriend van mijn vader Chiel Spaans.

In mijn herinnering kon ik zo vanuit die straat  uit het huis links afslaan, eind van de straat rechtsaf dan rechtdoor lopen naar de 2e haven, naar het strand.
Dan komt het wijkje /buurtje van de Schol en Bokking straat in aanmerking.
Het type huis klopt ook.
Ik ben daar pas geweest,
Wie heeft de fam. Spaans gekend en kan mij meer vertellen over hen.

vader: Cor Spaans  moeder: Tini Spaans

kinderen. Jan, Kees, Tineke en Nico

Nico kon erg goed tekenen.


De familie is later verhuist naar een huis dichtbij een winkelcentra, niet ver van Hoogveen waar mijn oom Piet Spaans woonde.

groetjes Marianne Spaans
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 07-01-2008, 19:52:31 »

Bokkingstraat/Scholstraat


* Bokking-Scholstr.jpg (104.88 KB, 600x463 - bekeken 6184 keer.)
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 07-01-2008, 19:54:34 »

Bokkingstraat


* Bokkingstraat-01.jpg (12.33 KB, 206x200 - bekeken 5469 keer.)
Gelogd
Haagse Harry
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 29-02-2008, 11:35:12 »

Ik heb er zelf wel niet gewoond maar mijn oma woonde op nr. 3 en een oom en tante op nr. 27
Op nr.1 woonde de fam. Jongmans

Geweldig om weer eens wat foto's te zien van de buurt waar ik toch wel een groot deel van mijn jeugd heb doorgebracht.
Gelogd
Anneke
Schipper
*****
Berichten: 166



Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 29-02-2008, 13:22:17 »

Hoi,ik herkende de bovenste foto ook als de Scholstraat.Ik heb daar als klein kind gewoond.Toen het gesloopt moest worden zijn we naar het Zeezwaluwhof verhuist.Ik was pas 5 maar kan het me als de dag van gister herrinneren,ik heb daar een mooie tijd gehad.We woonden(dacht ik) op 43 naast Koos van der Toorn (van de Stouhout).Schuin achter ons in de Bokkingstraat woonden Ben en Jose de Bruin (van de Dolfijn).Ik mis de oude Scholstraat nog steeds al was het behelpen.Mn ouders sliepen op de overloop en mn zusje en ik hadden elk een heel klein slaapkamertje.Aan de overkant moesten we door een gat in een hek klimmen en dan had je een grote speelplaats waar ook de Oblok toen zat.

De Oblok stond toch in de Tholensestraat/Vlielandsestraat?

In de grote speeltuin (met die schommelbakken) kwam ik ook vaak, we liepen er altijd naar toe via het Vissershof.
Was toen een gave speeltuin en dan en dan kwam er ook een fotograaf.

Er waren zelfs toiletten.
Gelogd
jongmans
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 03-01-2010, 21:36:32 »

hoi allemaal

ja dat klopt stiertje
dat waren wij de fam jongmans Cheesy

het is echt heel erg gaf om die ouwe fotos te zien zegh
zal kijken of ik er ook nog een paar hebt van de bokkingstraat.

Gelogd
mentpronk
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 29-06-2015, 15:23:47 »

de "oude" Bokkingstraat. Ik heb er gewoond van ca 1960 tot 1965. Op nummer 47. met naast ons de familie Roos, daarnaast de familie Roeleveld en daarnaast de familie met de invalide man in het Dafje.Verdere bekenden. Tinus en Klaartje Groen. Tonny Groen.Simon van Duin. Rini en Ment Spaans, Ali en Geertje Verbaan,Koos Pronk, Gerard en Leentje Breugem,de jongens van Bolmers, Hagenbeek,v.d.Harst ( van de petroleum boer) en vele anderen. Een wereld tijd daar gehad, ondanks de toch wel armoede. Komt helaas nooit meer terug.
Ik had de naam: Mentie
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!