Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 20:20:58
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  GDY 115
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 4 [5] Omlaag Print
Auteur Topic: GDY 115  (gelezen 48754 keer)
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1815



Bekijk profiel
« Antwoord #60 Gepost op: 07-06-2017, 22:52:31 »

Voor degene die de verhalen van Leen B. graag wil lezen.

http://www.zeilclipper.eu/forum/viewforum.php?f=1

Bevalt het je niet of heb je er commentaar op: niet aanklikken

K



« Laatste verandering: 07-06-2017, 22:54:03 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1815



Bekijk profiel
« Antwoord #61 Gepost op: 09-06-2017, 11:22:20 »

Leen

De ooit door jouw geplaatste verhalen zijn niet weg; zoals Aai Afhouder van Scheveningen. In 4 delen
De webmaster heeft ze alleen op een wat moeilijk te bereiken plek neer gezet.

http://www.allesoverscheveningen.nl/verhalen/

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Leen
Scheepsjongen
**
Berichten: 49


Aardig zijn


Bekijk profiel
« Antwoord #62 Gepost op: 10-06-2017, 15:20:16 »

Goedemiddag Knor  Grin bedankt voor de tip waar die oude verhalen op jullie forum uithingen, ik zag daar ook nog een Kinderverhaal van mijn broer Dik. Erg goed geschreven hoor schrijven zit zeker bij ons in de Fam, ik hoorde ook dat hij kinderboeken schreef en zelfs uit geeft. En dat hij ook nog schildert en dat zijn doeken ergens in een Restaurant te kijk en te koop hangen knap van Dik hoor. En wat mijn verhaal van J Tol betreft dat heb ik gelijk maar weggehaald, om dat een zekere Vreemdeling mijn eerste Jan T verhaal helemaal af kraakte.
Ik zou  katholieke mensen beledigen met mijn schokkende verhalen over Jan T, en bla, bla, bla. Nou hadden deze verhalen in 2002 al op Kombuispraat gestaan waar ik tot 5 jaar geleden  vertrokken ben om voor mij zelf te beginnen. En op dat Forum hebben alle verhalen, en het waren er wat hoor duizenden lezers gescoord niet niks dus. Maar ik denkt dat ik er maar niet meer mee door gaat gezien de reactie. Jammer misschien maar een mens krabt zich toch wel even achter de oren, op de reactie van zo'n figuur. En het verhaal heeft in het verleden ook nog in een boekje met allemaal Zeemans verhalen van het Dagblad van het Noorden gestaan.  Cool  Vr gr Leen B   
 
« Laatste verandering: 14-06-2017, 15:00:55 door Rinus.N » Gelogd

Recht zo die gaat
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1815



Bekijk profiel
« Antwoord #63 Gepost op: 10-06-2017, 21:03:04 »

Jammer Leen  Boos Boos Boos

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Leen
Scheepsjongen
**
Berichten: 49


Aardig zijn


Bekijk profiel
« Antwoord #64 Gepost op: 18-06-2017, 14:38:40 »

Goedemiddag mensen na bij Onze Rinus te rade te zijn gegaan, heeft hij mij toestemming gegeven, om door te gaan met de verhalen van Jan T. Jan was ooit de stuurman op de Fendo, en ik mocht zijn naam voor de malloot Jan T gebruiken. En voor de rest zijn al deze verhalen van Jan T door mij zelf verzonnen. En verder hoor ik graag hoe jullie de verhalen vinden. En aan gezien ik er in het verleden veel succes mee heb gehad, zal het nu ook wel goed aanslaan. Met Vr gr van Leen B  Smiley

Buenos tardes amigo's Jan
is net terug van de MARE NOSTRUM  waar Luis mijn goede vriend bezig is de  motor van die boot een goede beurt te geven.
Nou geef Jan liever iets anders een goede beurt amigos als het door de vele miqueltjes in Jan zijn kraag  nog lukken wil, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

 Luiz was namelijk bezig de krukas van de MARE NOSTRUM in lijn te leggen. En al die tijd zat hij naar zo,n klein klote klokje te kijken. Maar zeker niet om de tijd  te kunnen af  lezen, maar zo kon hij zien of de krukas in lijn lag mompelde hij. Terwijl hij onderhand een soort van papiertje van dun metaal ergens aan de kant onder de krukas schoof. Toen ik vroeg of hij vroeger soms postbode was geweest zei hij,  dat laat ik aan jullie nautische wonder mensen over Jan. Ga jij die lagerschalen maar even in die emmer met stookolie daar voor me schoonmaken. Als je daar tenminste als natur fysicus toe in staat ben?
En Jan heeft dat smerige klusje maar even voor Luis geklaard amigo's. Maar ik ben hem met de smoes dat ik even moest pissen gauw

naar de El lobo toe gesmeerd. Het was er zo als gewoonlijk al gezellig druk
en Esmaralda  was druk doende grote glazen Miguel te tappen.
Zo Jan zei ze een schuimend glas naar me toe schuivend  drink maar lekker op hombre. Toen ik net begon met mijn biertje naar binnen te werken kwam meneer pastoor de El lobo binnen gestapt.

Goede middag Jan zei hij, en hij hees zich op de kruk naast me. Zo meneer pastoor zei ik tegen hem, ben u  klaar met het werk?
Ja Jan ik heb even mijn kerk verlaten voor een kleine drink pauze amigo.

Ik ben net klaar met de biecht, en wat ik nou weer meemaakte Jan. Je kan señor Rico Rodricues onze aller straatveger toch wel?”
Wie ken Rico nou niet op het dorp meneer Pastoor zei ik, vanmorgen liep hij nog in de bario waar ik te vegen.
Nou Jan wat die me daar te biecht  vertelde, daar hebben mijn koorknapen van onze parochie  nog geen psalmen over gezongen.

Ik zat dus in de biechtstoel geduldig op de eerste zondaar te wachten toen met veel gestommel Rico de biechtstoel binnen kwam.
Vergeef me vader ik heb gezondigd begon hij, ik heb gisteren Inez mijn vrouw genomen.
Was dat dan tegen haar zin mijn zoon? vroeg ik hem.
Nou nee vader dat niet maar we deden het wel zo als de honden het doen.
O ja en was dat tegen haar zin mijn zoon?
Nee dat ook niet vader maar ze zat wel met haar hoofd in het vriesvak!
Het is me wat mijn zoon zei ik tegen hem, en was dat tegen haar zin mijn zoon? vroeg ik weer.
Nee dat ook niet vader.
Nou dan Rico mijn zoon zei ik je heb helemaal niet gezondigd en  jij komt heus de hemel wel in hoor.
Gelukkig maar vader pfffff  maar de super van señor Raoel Verdez komen ik en Inez zeker niet meer in vader, zeker weten.
Ja meneer Pastoor zei ik Rico is me de grappenmaker wel hoor. Maar ik had die twee daar in de super van Raoel wel eens bezig willen zien. Nou Jan zo kan hij wel weer hombre laat Esmaralda jou lieve vrouwtje  het maar niet horen
zei meneer pastoor met op geheven vinger. Het was maar een geintje hoor meneer pastoor zei ik, geef meneer pastoor maar een miqueltje van mijn Carmen zei ik. En ken je daarna  ook nog een briefje van duizend wisselen?
Nou nee Jan zei ze zoveel is er nog niet in de kassa hoor hombre.
Gelukkig maar Carmen zei ik want ik heb namelijk ook geen briefje van duizend op zak. Ja, ja, amigo's Jan zeg maar zo, je kan nou eenmaal niet  van een fles bier een vat maken nee toch? Zo amigo's en dat  waren weer de pastoorlijke zaken.
Groetje Jan T
En vergeet niet dat een biertje geëmancipeerd is !


http://www.zeilclipper.eu/forum/index.php
« Laatste verandering: 21-06-2017, 17:15:34 door Leen » Gelogd

Recht zo die gaat
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #65 Gepost op: 26-06-2017, 12:14:15 »

mooi deze verhalen leen ga zo door
gr rinus
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Leen
Scheepsjongen
**
Berichten: 49


Aardig zijn


Bekijk profiel
« Antwoord #66 Gepost op: 30-06-2017, 16:17:10 »

Zo vrienden we gaan weer even lachen met een verhaal van onze Jan Vr gr Leen B       

Hallo amigos het weer is hier in Calp gelukkig weer wat beter geworden,en het zonnetje schijnt gelukkig ook weer. Ik ben van middag even met mijn  Goggo mobiel naar de haven toe  gesjeesd. Maar de havenmeester señor Carcia de Madridoz zei de boten komen pas om een uur of zes binnen Jan.
Dus na een paar miqueltjes in het haven café ben ik weer via de Calle Barsita Perez naar de El lobo terug gereden.
Toen ik daar binnen kwam zat onze eerwaarde pastoor met een groot glas bier voor zich aan de toog.
Goeie middag Jan zei hij weet je wat ik me net bedenk, sinds jij nu al 45 jaren met onze kittige  Ciquita getrouwd ben. En je toentertijd ook nog katholiek geworden ben om dat het nu eenmaal van onze kerk  moet. Heb ik jou sindsdien  maar sporadisch in mijn kerk gezien, en te biecht ben je al helemaal nooit geweest hoe zit dat Jan? En over biechten gesproken je weet wat ik je verleden week over Miquel Bajo verteld heb hé. Nou het gaat helemaal niet goed met hem ik denk dat hij last van corsecof begint te krijgen.
Hij kwam vanmorgen helemaal van slag de biechtstoel binnen.
Meneer Pastoor zei hij met zijn huilerige stem, Silvia mijn vrouw haat me, en ze zegt ook dat ik achterlijk ben.
Kom kom, Miquel zei ik tegen hem dat zal toch wel mee vallen mijn zoon, waarom zegt ze dat toch tegen jou?
Nou Meneer Pastoor dat kwam om dat ik van de week tegen haar zei, Silvia als ik naar de wc gaat knipt het licht wel aan. Maar als ik de deur weer dicht doet gaat het weer uit, en dan zit ik mooi weer in het donker.

Wel weet je wat Miguel ze ik tegen hem ik zal je vrouw wat een goed herder betaamd wel even bellen, dat ze niet zo tegen jou te keer moet gaan. Want dat past ons christenen nou eenmaal niet. Dus ik vroeg aan aan Esmaralda of ik even mocht bellen, en na haar toestemming belde ik Silvia op. Toen ze de telefoon op nam zei ik Silvia met meneer pastoor hier. Ik had van morgen Miquel je man hier in de biechtstoel zitten, en hij beweerd dat als hij bij jullie naar de wc gaat. Het licht daar in aangaat. En dat is op zich volkomen normaal Silvia maar hij beweert ook dat als hij de deur weer dicht doet het licht dan ook weer uitgaat. En tja dat zou ik persoonlijk ook niet prettig vinden Sivia, zeg nou zelf. En wat denk je wat ze zegt Jan? Al sla je me dood ik zou het niet weten meneer pastoor zei ik, maar het lijkt me wel waardeloos als het licht uitgaat als je poepen moet. Vooral als je wc papier van de rol af moet scheuren om je kont af te vegen, want op zo'n manier zouden je vingers wel eens door het papier heen kunnen gaan. Ja,ja Jan zei meneer Pastoor zo kan hij wel weer hé.
Wel Jan ging onze pastoor verder ik hoorde haar diep zuchten, en toen riep ze met haar schelle stem.

Verdomme meneer pastoor heb die zuiplap nou weer in de koelkast gescheten!! Nou Jan als het niet zo iets droevig was zou je daar smakelijk om moeten lachen, maar helaas steekt het verhaal zo niet in elkaar, nee toch.
Ja Ja amigo's de humor legt hier op ons dorp ook in de biechtstoel zeker weten. 

Oost west, dorst gelest.  Cool

http://www.zeilclipper.eu/forum/viewforum.php?f=1 
Gelogd

Recht zo die gaat
Pagina's: 1 2 3 4 [5] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!