Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19-04-2024, 12:07:56
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Goedenavond Wie kan mij meer vertellen over mijn routs
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Goedenavond Wie kan mij meer vertellen over mijn routs  (gelezen 6510 keer)
pieter
Gast
« Gepost op: 10-12-2012, 22:13:28 »

Mijn opa en oma zijn.

Piet Spaans  en Gieltje Grootveld.

Hun beider geboorte datum is niet bekend maar zal rond 1900 liggen.

Broers van Piet waren waarschijnlijk: Kees, Leen, Cor en Arie.

Zus van Gieltje was, Bep,  woonde dacht ik samen met een broer of was getrouwd met Cor. broer  was Chiel.

Waarschijnlijk waren er meer broers en zussen, alleen weet ik daar geen namen van.


Piet en Gieltje hebben 3 kinderen.

Piet getrouwd met Annie en hadden geen kinderen.

Dan de tweeling, Lenie (leuntje) en Chiel. geb dt 05-10-1923

Lenie was getrouwd met een van Kouwenhove, hadden dacht ik 3 kinderen Hans, Joke en Carla.

Lenie is geëmigreerd naar Australië, en is daar of al in Nederland hertrouwd met van den Berg, waarmee ze ook kinderen heeft.

Chiel is getrouwd met Dini Velthuis, 10-10-1952 en hebben 4 kinderen, Gieltje, ERnard, Pieter en Marianne


Adressen waar ze gewoond hebben zijn : Roggenstraat?, Zeezwaluwstraat, Pluvierenhof.

Piet Spaans heeft oa gevaren op de Queen Marie, en dacht aan malaria gestorven in de oorlog.

Chiel Spaans, was werkzaam bij van de Zwan, dacht vanaf zijn 12e jaar en heeft gevaren bij C. Roelevelt in 1938-tot 1943,

in ieder geval op de Schev. 75, mogelijk ook de Schev 68.

In de oorlog is hij gevlucht en uit eindelijk in Nijverdal terecht gekomen.

In 1946 en 1948 vaarde hij op de Vlaardingen 123.

Deze jaren, was zijn adres Schaarsbergerstraat .

Wie kan mij meer vertellen, over deze familie???

Pieter
Gelogd
uitkijk
Schipper
*****
Berichten: 198


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 10-12-2012, 22:48:51 »

Pieter
kijk eens op digitale stamboom op internet van Den Haag
Pieter Spaans geboren 15-1-1896 getrouwd 10-3-1920 met Chieltje Grootveld geboren 17-7-1899
kinderen:
Pieter geboren 18-1-1921
Leuntje geboren 5-10-1923
Michiel Hendrik geboren 5-10-1923
verder kan je veel via internet op het Haags Gemeentearchief over je afkomst vinden. Het is even puzzelen, maar nog leuker is even zelf naar het gemeentearchief in het Stadhuis/IJspaleis te gaan
Maar misschien zijn er wel lezers die hier je complete stamboom van Grootveld al hebben gevonden.
Succes en Groet Gerrit
« Laatste verandering: 10-12-2012, 22:50:35 door uitkijk » Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 11-12-2012, 10:04:25 »

Kijk ook eens bij stamboom en genealogie :


 http://www.scheveningen-centrum.nl/yabbse/index.php?board=29.0
Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 11-12-2012, 22:38:08 »

Hallo Pieter, Frans van Min heeft een boek over de familie Spaans samengesteld en deze personen staan beschreven bij het tweede geslacht Spaans op bladzijde 236 (B) met een foto van Pieter Spaans en zijn echtgenote Chieltje Grootveld, zij hadden drie kinderen Pieter, Leuntje en Michiel Hendrik . Je kunt Frans op de site bij de ledenlijst vinden en hij kan je zeker meer vertellen. Groet Leen.
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!