Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26-04-2024, 10:33:42
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Zoekplaatje
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 4 5 6 7 [8] 9 Omlaag Print
Auteur Topic: Zoekplaatje  (gelezen 96208 keer)
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #105 Gepost op: 19-10-2012, 20:56:10 »

Als ik alle brieven opnieuw moet uitbrengen die ik in het verleden heb geschreven dan kan ik wel een boek schrijven maar tegen houden doe je het niet we hebben wat dat betreft een gemeente bestuur dat niet luistert naar de burger en totaal geen gevoel voor monumentale gebouwen heeft.
 
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #106 Gepost op: 19-10-2012, 21:03:24 »

Dit gaf onze haagse Cabaretier Sjaak Bral ten gehore  bij TV West,

DEN HAAG - Cabaretier Sjaak Bral vindt dat Den Haag geen nieuw dans- en muziekcentrum moet bouwen op het Spuiplein. Op vragen van Omroep West antwoordt hij dat het prestigieuze project te duur is.
De gemeente heeft het plan om de Dr Anton Philipszaal en het Lucent Dans Theater te slopen en hier een nieuw gebouw neer te zetten voor 180 miljoen euro. Het moet het nieuwe onderkomen worden van het Residentie Orkest, het Koninklijke Conservatorium en het Nederlands Danstheater. Sjaak Bral vindt het onverantwoord: ‘De hele stad ligt aan de geeuwhonger door de bezuinigingen op buurthuizen en culturele instellingen. Het is dan niet uit te leggen dat je een pand van 180 miljoen euro gaat neerzetten.'

Minder groot en duur

Hij erkent dat de huidige zalen van de Dr Anton Philipszaal en het Lucent Danstheater zijn verouderd. ‘Maar het moet toch mogelijk zijn om een minder groot en duur gebouw te bouwen.’ Ook culturele instellingen in de stad hebben laten weten verbaasd te zijn over de nieuwbouwplannen terwijl organisaties als muziekcentrum het Koorenhuis grote bezuinigingen te wachten staan.

Henk Scholten, directeur van de zalen op het Spuiplein noemt het samengaan van de beslissingen over het nieuwe dans- en muziekcentrum op het Spuiplein in Den Haag en de bezuinigingen op kunst- en cultuurinstellingen ongelukkig. ‘Als ik bij een instelling werkte die flink moet bezuinigen dan zou ik ook boos zijn.’ Toch is de bouw van een nieuw muziekcentrum volgens hem noodzakelijk omdat de huidige panden te oud zijn. ‘Bovendien krijgt Den Haag iets unieks doordat drie instellingen hun onderkomen vinden in het Spuiforum.’

Donderdagavond vergadert de raadscommissie van de Haagse gemeenteraad over het Spuiforum.
Gelogd
bomme
Gast
« Antwoord #107 Gepost op: 19-10-2012, 23:21:35 »

Doe het niet! Het is elke keer weer bij elke gemeente dat er weer van die projecten gerealiseert moeten worden.
Ik zelf ben 12 jaar lid van de gemeenteraad geweest in Delfzijl als oud scheveninger.
En ik weet dat al die zogenaamde verbeteringen net zoals in scheveningen de plaatselijke bewoners veel voor die voorzieningen moeten betalen door belastingen en andere heffingen om het buitenstaandrs naar de zin te maken en dat de oorspronkelijke inwoners er zeker niet op zitten te wachten.

Fred
Gelogd
uitkijk
Schipper
*****
Berichten: 198


Bekijk profiel
« Antwoord #108 Gepost op: 20-10-2012, 13:04:50 »

Met Cultuur Centrum bedoelen de wethouders dat ze met het woord 'cultuur' een eigen stempel willen drukken op de periode dat ze hier de leiding hadden. Zodat zij zelf herinnerd worden als degene die iets tot stand hebben gebracht. Is het geen ijspaleis als stadhuis, dan wel een kabelbaan over de havenhoofden.
Cultuur is volgens mij iets, wat moet worden voortgezet/herinnerd naar de goede en slechte dingen uit het verleden. En je kan als brave burger brieven schrijven naar de verantwoordelijke personen, maar luisteren?: Ho maar. Het is vernietiging/culturele afbraak van het Cultureel (Schevenings) ( en Haags) Erfgoed. Elke verandering is nog geen verbetering. Sorry voor de negatieve toon in dit schrijven, maar mijn geloof in de (meeste)politiek verantwoordelijken is nagenoeg nihil.
Gerrit
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #109 Gepost op: 20-10-2012, 20:53:15 »

H.H.

Ik ben het helemaal met jullie eens het mooiste plein van Nederland is ter grabbel gegooid en is nu het afschuwelijkste wat er in heel Europa te vinden is. En de heren doen of ze iets hebben neer gezet dat geschiedenis maakt. Nou ja in zekere zin wel, iedereen heeft de bouw vervloekt en afgekraakt. Maar de heren zeggen nog steeds dat iets revolutionaiers hebben neer gezet.
   
Gelogd
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #110 Gepost op: 20-10-2012, 23:50:41 »

H.H.

Ik ben het helemaal met jullie eens het mooiste plein van Nederland is ter grabbel gegooid en is nu het afschuwelijkste wat er in heel Europa te vinden is. En de heren doen of ze iets hebben neer gezet dat geschiedenis maakt. Nou ja in zekere zin wel, iedereen heeft de bouw vervloekt en afgekraakt. Maar de heren zeggen nog steeds dat iets revolutionaiers hebben neer gezet.
   

Aad ik weet haast wel zeker dat je dit plein bedoeld.

                                                                 gzv


* Het_plein.JPG (61.99 KB, 599x403 - bekeken 1616 keer.)
Gelogd

IVMVEBWL
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #111 Gepost op: 21-10-2012, 15:59:33 »

Heel correct Gerrit
Gelogd
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #112 Gepost op: 21-10-2012, 17:47:12 »

Heel correct Gerrit

Kan je dit nog heugen dan  Aad.

                                         gzv


* Lang_geleden.JPG (51.4 KB, 378x500 - bekeken 1519 keer.)
Gelogd

IVMVEBWL
K DAK
Schipper
*****
Berichten: 399


koos


Bekijk profiel
« Antwoord #113 Gepost op: 01-11-2012, 09:52:00 »


 Zeekant HuhHuh? weet het niet    Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided


* niet_1.jpg (26.23 KB, 571x399 - bekeken 1506 keer.)

* niet2.jpg (23.97 KB, 560x417 - bekeken 1479 keer.)
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #114 Gepost op: 01-11-2012, 10:06:46 »

Café 'Bellevue' (voorheen de koepel van Ds. Faassen de Heer) gelegen op het duin tussen Seinpostduin en Oude Kerk, ca. 1870


Zie http://www.scheveningen1813-2013.nl/toenennu/bellevue/index.html


K
« Laatste verandering: 01-11-2012, 10:14:39 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #115 Gepost op: 01-11-2012, 13:30:38 »


 Zeekant HuhHuh? weet het niet    Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided


                                   gzv


* faasen_2.jpg (128.39 KB, 764x768 - bekeken 1484 keer.)
Gelogd

IVMVEBWL
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #116 Gepost op: 01-11-2012, 21:54:29 »

Kan je dit nog heugen dan  Aad.

                                         gzv


Daar had ik toen nog geen geld voor  Gerrit

Aad
Gelogd
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #117 Gepost op: 02-11-2012, 18:40:11 »

Kan je dit nog heugen dan  Aad.

                                         gzv


Daar had ik toen nog geen geld voor  Gerrit

Aad



Nee hoor Aad ik ook niet, maar dat de aanplakbiljetten er hingen.
Dat is alleen al een herinnering aan die tijd.

                                                                 gzv
Gelogd

IVMVEBWL
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #118 Gepost op: 02-11-2012, 21:33:02 »

Kan me nog goed de ophef herinneren toen met de Stones. Zag een tijd geleden weereens beelden van toen.  Tja dat was wat !
Gelogd
K DAK
Schipper
*****
Berichten: 399


koos


Bekijk profiel
« Antwoord #119 Gepost op: 28-11-2013, 22:48:10 »


 In welke straat was dat


* waar_was_dat.jpg (57.05 KB, 800x496 - bekeken 1114 keer.)
Gelogd
Pagina's: 1 ... 4 5 6 7 [8] 9 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!