Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
16-04-2024, 13:16:28
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  vleet visserij onder de wal
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: vleet visserij onder de wal  (gelezen 24509 keer)
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 24-05-2012, 21:34:26 »

Vind het best wel jammer dat die mensen die toen foto's van ons namen  niet één naar ons toe stuurden.  Was toch wel iets speciaals kwam niet elke dag voor en ook niet elke zaterdag. In de nateelt.
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 03-08-2012, 20:57:34 »

Zat net weer even te kijken op de topic Teelt raporten en zag bij de paar laasten raporten staan X kantjes Gr. Haring  X kantjes steurharing.  Tegenwoordig kennen ze niet anders meer als steur haring.  Vraag ik me toch af waar de keur meesters heden ten dagen naar kijken. Gezien dat toender tijd de haring echt werd voor gesorteerd op klasse etc.
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 02-12-2012, 22:38:26 »

In de maand december  kwamen vroeger  de nog varende loggers afsnijen tot een enkele na die sneëen niet af die trawlden tijdens de winter maanden. Nog even en dan zien we onze eigen trawlers ook weer in de haven. Al zijn het bij lange na niet meer zoveel vissersschepen als vroeger.
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 02-12-2012, 22:57:13 »

Zat net weer even te kijken op de topic Teelt raporten en zag bij de paar laasten raporten staan X kantjes Gr. Haring  X kantjes steurharing.  Tegenwoordig kennen ze niet anders meer als steur haring.  Vraag ik me toch af waar de keur meesters heden ten dagen naar kijken. Gezien dat toender tijd de haring echt werd voor gesorteerd op klasse etc.

Waar wordt er tegenwoordig dan nog gesteurd  Huh
Volgens mij gaat tegenwoordig alles gelijk in de frosters.

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 02-12-2012, 23:54:13 »

Ik heb nog nooit de vangst in de Schev, haven zien verwerken door de bemanning, wel in Dieppe., of misschien ergens in Engeland maar in Schev.?? Dat werd na de oorlog toch niet meer gedaan, misschien nog wel op Katwijkse schepen maar dat weet ik niet zeker.
Volgens mij kwamen de loggers binnen met soms een dek vol met verse haring maar de bemanning ging naar huis, of misschien dat ze steurende binnen kwamen maar zodra de touwtjes vast stonden sprongen ze de wal op
Wij bleven netjes doorvissen want zodra de logger binnen was dan moest het 48 uur aan de wal blijven en daar zat de reder nou ook niet op te wachten en wanneer gaat die tijd in als de bemanning nog  uren bezig is met steuren en dan moet de haring ook nog de wal op .
 Maar als jullie dat hebben meegemaakt dan zal dat zo wel zijn en heb ik wat gemist. Grin
Vr.gr.
Jan.
« Laatste verandering: 03-12-2012, 08:20:25 door J.H. » Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #20 Gepost op: 03-12-2012, 12:07:37 »

je had de keus zelf doen of laten doen en dat ging dan van de besomming af
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 03-12-2012, 19:20:33 »

Je reactie is vrij laat daar we het in begin van deze topic al over dit onderwerp hebben gesproken ( geschreven ) en daar heb je ook een reactie geplaatst. Steur haring  ( Engelsewal Haring ) en etc. Dus nog maar een keer alles lezen !
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 04-12-2012, 12:38:48 »

Ja Baas., sorry Baas, kan het me niet herinneren Baas  Undecided
« Laatste verandering: 04-12-2012, 13:25:43 door J.H. » Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 04-12-2012, 15:32:20 »

Je excusses zijn aanvaardt hoor. Maar je hoef je voor mij niet excusseren. Want aan de andere kant breng je weer wat aandacht aan het vissen toendertijd.  Veel van ons hebben er herinneringen aan  in wat voor vorm dan ook. Persoonlijk vond ik het weekenden wel prettig je was dan zaterdags thuis en dan je kon je uitgaan met vrienden en een pilsje drinken. Let wel dat was toendertijd geen coma zuipen zoals de jeugd het nu associeerd. 
Gelogd
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!