Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 10:24:20
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  vlaardingse schippers
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: vlaardingse schippers  (gelezen 6897 keer)
mink
Gast
« Gepost op: 03-10-2011, 13:17:39 »

Afgelopen week kwam ik in boekhandel de slechte een boekje tegen van en over Ferry Verschoor. een Vlaardingse schipper. Al lezende kreeg ik een beeld dat de Vlaardingse schippers minder volgzaam waren ten opzichte van de reders dan de Scheveningse schippers. Ze waren minder fel en kwamen meer op voor de bemanning. Nou heb ik zelf nooit van Vlaardingen en dus met een Vlaardingse schipper gevaren. Wie heeft daar wel ervaringen mee. ?

gr

Mink
Gelogd
vlaardinger
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 23-10-2011, 09:26:08 »

het betreft waarschijnlijk het jaarboek netwerk van het visserijmuseum te Vlaardingen ik kon ferry persoonlijk hij kon goed vertellen maar niet alles is waar
groeten vlaardinger
Gelogd
mink
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 23-10-2011, 10:58:30 »

Hallo Vlaardinger,

Ja inderdaad is dat het boekje en natuurlijk zal niet alles waar zijn. Maar het zal wel aardig in de richting komen. Na al die jaren worden de verhalen steeds mooier en uitgebreider. Dat geldt en beetje voor ons allemaal denk ik. Maar een Vlaardingse rederszoon vertelde mij pas geleden nog dat ze blij waren met de scheveningers, ook de schippers. Maar wat hem opviel is dat sommige tegen de reder zeiden.. het ken ook wel een beetje minder hoor... Het ging dan om het eten wat ze aan boord meekregen. het is nooit voorgekomen dat een Vlaardingse schipper dat zei. In het boekje komen duidelijk situaties voor dat de schipper tegengas geeft bij de reder . Ik denk, maar, weet het niet zeker dat dat bij Scheveningse schippers minder voorkwam. Zeker als ze een nieuwe logger hadden.

gr

Mink
Gelogd
vlaardinger
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 27-10-2011, 09:03:05 »

je hebt best we gelijk over de verhalen, maar het verschil tussen Scheveningse en Vlaardingse schippers ken ik niet. ikzelf heb voor scheveningen en vlaardingen gevaren maar alleen met scheveningse schippers

groet

Vlaardinger
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!