Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19-03-2024, 04:14:32
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  modelbouw
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 Omlaag Print
Auteur Topic: modelbouw  (gelezen 213256 keer)
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #165 Gepost op: 05-11-2013, 10:05:45 »

Klasse Dirk

Maart
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #166 Gepost op: 05-11-2013, 11:24:57 »

Nu nog een scheveninger Dirk bijv. de Sch - 250 Dr. Koolemans Beijnen !   Knip oog Cheesy
Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #167 Gepost op: 05-11-2013, 16:54:48 »

Stuur dan de sch 250 maar hier heen was me leste logger waar ik op zat  Grin

Maart
Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #168 Gepost op: 05-11-2013, 18:41:08 »

Nu nog een scheveninger Dirk bijv. de Sch - 250 Dr. Koolemans Beijnen !   Knip oog Cheesy
Was daar Barry Rog toen geen schipper op,in samen werking met behulp v div rederijen uit Kattuk/scheveningen,en subsidie v/d Regering??
gr
Adje.
Gelogd

dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #169 Gepost op: 05-11-2013, 19:33:23 »

Zo voorlopig weer effe de leaste.

Dirk.
Prachtig deze foto's,en met name deze,waarom:de meeste model schepen staan strak in de Lak,dit model is aangepast aan de tand des tijds,waar met name de roestplekken op de brug(gedetailleerd),uiteraard wegebikt en weer over gevurruft zijn,zo natuurmogelijk zijn weer gegeven Top/Klasse thump up.
Gr Adje.
« Laatste verandering: 05-11-2013, 19:37:58 door dekzwabber » Gelogd

Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #170 Gepost op: 06-11-2013, 09:38:16 »

Ad ik zat er op toen had Jan v/d Zwan hem (Jan de pet) Grin

Maart
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #171 Gepost op: 06-11-2013, 20:14:43 »

Nu nog een scheveninger Dirk bijv. de Sch - 250 Dr. Koolemans Beijnen !   Knip oog Cheesy
Was daar Barry Rog toen geen schipper op,in samen werking met behulp v div rederijen uit Kattuk/scheveningen,en subsidie v/d Regering??
gr
Adje.
Dat was de SCH-104-Hoop op Zegen, zie aldaar.
Gr.
Jan.
Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #172 Gepost op: 06-11-2013, 20:18:43 »

Ad ik zat er op toen had Jan v/d Zwan hem (Jan de pet) Grin

Maart
Grin ;DBekende  naam Maart,bij het lezen v zijn naam,komen er wat herrinneringen naar boven,als het goed is moet hier nog een komplete video serie liggen v/h programma maritiem,waar in o.a ook de visserij tersprake kwam,de commentator sprak toen ook v schipper de Pet(en niet V/d Zwan),wat me ook nog bij staat:dat er een katteker was die hem een klap voor z,n smoel gegeven hebt,omdat hij een jong ventje zat te treiteren,en deze Man kon dat niet langer aanzien(uiteraard met ontslag als gevolg),en ook nog ,dat tie met een revolver onder z,n kussen sliep,omdat er onder de jongens,nog al wat Maizenai werd gebruikt Grin Grin,het was een strenge doch rechtvaardige schipper,die altijd goed besomde.
Is later in Egmond gaan wonen(waarschijnlijk,omdat tie op schev niet geliefd was),leek me geen kwaaie man.
gr
Ad.


















Gelogd

dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #173 Gepost op: 06-11-2013, 20:22:00 »

Nu nog een scheveninger Dirk bijv. de Sch - 250 Dr. Koolemans Beijnen !   Knip oog Cheesy
Was daar Barry Rog toen geen schipper op,in samen werking met behulp v div rederijen uit Kattuk/scheveningen,en subsidie v/d Regering??
gr
Adje.
Dat was de SCH-104-Hoop op Zegen, zie aldaar.
Gr.
Jan.
oeps zat ik ff verkeerd.
Hartelijk dank Jan.
Gr.
Adje.
Gelogd

witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #174 Gepost op: 06-11-2013, 20:49:43 »

Stuur dan de sch 250 maar hier heen was me leste logger waar ik op zat  Grin

Maart

Ik bedoel die zijtrawler Maart  !  Cry  Cry 
Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #175 Gepost op: 07-11-2013, 09:56:29 »

Was die zijtrawler Aad zelfde as de 35 heb daar ook nog op gevaren , die pet was voor mijn een leerzame schipper zat bij hem ook een aantal jaren op de sch 7 hij was streng maar als je je werk dee had je gien last hij was voor mijn een fijne schipper Ad

Maart
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #176 Gepost op: 07-11-2013, 11:00:39 »

Ad dat Egmond moet dat geen Velzen of driehuizen of daar in de buurt wezen,want daar stonden allemaal  Knip oog villa's.
En dat die van schev. Weg gegaan is was niet voor dat die bang was,maar dat die al gauw door had dat die enkel voor de belasting voer,dus deed die het zelvde als de ministers toendertijd koop een groot huis en los zo min mogenlijk af zolang je goed verdient.
Of hij had toen al een bel.acount.
Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #177 Gepost op: 07-11-2013, 15:36:43 »

Ad dat Egmond moet dat geen Velzen of driehuizen of daar in de buurt wezen,want daar stonden allemaal  Knip oog villa's.
En dat die van schev. Weg gegaan is was niet voor dat die bang was,maar dat die al gauw door had dat die enkel voor de belasting voer,dus deed die het zelvde als de ministers toendertijd koop een groot huis en los zo min mogenlijk af zolang je goed verdient.
Of hij had toen al een bel.acount.
Nee zier,ik vond het toen al vreemd ,dat een schipper aan de anderekant v/h noordzee kanaal ging wonen,vandaar m,n gedachte:hij was niet meer geliefd onder z,n scheveningse collega'"s,maar dat heb ik dus Finaal mis,ik spreek v begin/half jaren 80,of hij in egmond exact ,en of nog woont ,het kon ook nog egmond binnen,of egmond a/d hoef woonde is mij dan ook niet bekend,wat m,n broer ook vertelde is:dat hij er niet voor schroomde om een potje  te boksen of te worstelen,met de bemannings leden(uiteraard als ze niet te mager,en de uitnodiging aanvaarden Cheesy)aanging ,gewoon als een Dolletje.
Ben eigenlijk benieuwd of hij nog on the globe is,misschien,dat er nu schev/kattukers v mijn leeftijd zijn(59)die toen die tijd bij hem gevaren hebben en dit Lezen.
mocht hij inmiddels overleden zijn:then he may Rest in Peace,hij was Hard,maar wel Rechtvaardig.
Gr
Adje.
« Laatste verandering: 07-11-2013, 15:38:36 door dekzwabber » Gelogd

zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #178 Gepost op: 07-11-2013, 17:04:12 »

Ad ik denk der hier op de site genoeg benne die het precies weten,en ons dat kunne vertelle.
Ad ik weet niet of je daar radio ontvangst heb van hilversum,maar 747 zend de hele week de top 1000 uit alemaal jouw muziek.
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #179 Gepost op: 07-11-2013, 20:57:50 »

Ik bedoel deze Maart.


* sch-250-151.jpg (53.95 KB, 800x488 - bekeken 1279 keer.)
Gelogd
Pagina's: 1 ... 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!