Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
20-04-2024, 15:45:05
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  vishandelaarsvereeniging VREDE
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: vishandelaarsvereeniging VREDE  (gelezen 29742 keer)
PHILIP
Gast
« Gepost op: 15-06-2009, 12:38:19 »

Als zoon van een negosiant ben ik op zoek naar mensen die nog iets weten van de vishandelaarsvereeniging Vrede op Scheveningen in de jaren 1950/1960.
De naam van mijn vader is Leen Korving en hij gebruikte de firmanaam FRAANJE en was in die tijd bevriend met EEF ROOS en de heer BAAK (helaas geen voornaam bekend).
Ik hoop iets te mogen horen.
Bedankt alvast.
Philip Korving
Gelogd
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 16-06-2009, 17:56:28 »

Philip Korving,
Het verwondert mij dat je zo weinig reactie krijgt op jouw vraag..

Ik weet niet of je op Scheveningen woont of in de directe omgeving.
Zelf ben ik er geboren maar sedert lang niet meer woonachtig.

Vraag eens aan Kees den Heyer ( groothandel garnalen ) of Cor Roeleveld
( vader en oprichter van vishandel Roeleveld aan de haven) of zij je niet wat informatie kunnen geven.

Kees den Heyer is ongeveer 77 jaar oud. ( Kees den Heyer 2 jaar geleden nog gesproken bij een begrafenis op Scheveningeneveneens de volgende persoon,.Cor Roeleveld ( is ongeveer 83/84 jaar oud )

Het valt mij tegen dat je vanuit Scheveningen weinig response krijgt

Succes met je zoektocht

Vreemdeling
Gelogd
roker
Schipper
*****
Berichten: 185


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 16-06-2009, 18:31:07 »

Ik heb net met Sprinkhuizen gebeld (fa Petrus ) . Hij had er wel van gehoord maar wist mij niets te vertellen . Ga morgen nog wel even spitten .
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 16-06-2009, 20:46:58 »

Als zoon van een negosiant ben ik op zoek naar mensen die nog iets weten van de vishandelaarsvereeniging Vrede op Scheveningen in de jaren 1950/1960.
De naam van mijn vader is Leen Korving en hij gebruikte de firmanaam FRAANJE en was in die tijd bevriend met EEF ROOS en de heer BAAK (helaas geen voornaam bekend).
Ik hoop iets te mogen horen.
Bedankt alvast.
Philip Korving
Hallo Philip Korving,

Het heeft even geduurt maar ik heb informatie, via de kleinzoon van Cor Roeleveld. En deze vertelde mij dat zijn opa Roeleveld niet meer up to date is. ( leeftijd ) Maar Cor de kleinzoon vertelde mij wel iets meer, waar jij mee verder kan gaan om info te kunnen halen. Eef Roos is overleden die had een viszaak in de Mercelisstraat. De voorzitter van Vrede zijn naam was Dhr Keus, zijn zoon heeft nu een viszaak in Rijswijk. Deze zit nu nog steeds op de Generaal Spoorlaan in Rijswijk. Zijn vader Dhr Keus is zo te horen overleden. Volgens de kleinzoon van Cor Roeleveld is vishandel Spaans op de Westduinweg, de man die je moet hebben om iets te kunnen weten over Vrede. Dus ik zou zeggen snel naar Spaans op de Westduinweg.
Gelogd
reuzekee
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 17-06-2009, 00:23:17 »

Als zoon van een negosiant ben ik op zoek naar mensen die nog iets weten van de vishandelaarsvereeniging Vrede op Scheveningen in de jaren 1950/1960.
De naam van mijn vader is Leen Korving en hij gebruikte de firmanaam FRAANJE en was in die tijd bevriend met EEF ROOS en de heer BAAK (helaas geen voornaam bekend).
Ik hoop iets te mogen horen.
Bedankt alvast.
Philip Korving

.... Philip ......het zou kunnen dat de heer Baak vroeger onder de naam VEBA werkte ..... VEBA was een combinatie van Verhey en Baak.
Vroeger zat Veba in de Korbootstraat,  de Familie Baak woonde naast de rokerij Klink en de familie Verhey ook maar een paar deuren verder.
Vishandel Verhey had, dacht ik, vroeger een viszaak in de Torenstraat.

De vishandel van Roos is destijds verhuist van de marcelisstraat naar , dacht ik, Limburg in elk geval is de zoon Dik Roos (bijnaam "de broodzak") daar een zaak begonnen. De oude vishal van Roos staat nog steeds op dezelfde locatie.

MVG TVisser.
« Laatste verandering: 18-06-2009, 21:02:02 door T.Visser » Gelogd
roker
Schipper
*****
Berichten: 185


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 17-06-2009, 06:41:05 »

De zoon van Verhey van Veba had geen zaak in de Torenstraat . Maar is Kees verhey van de Goeverneurlaan . Daar kan je ook eens gaan kijken . De Verhey (Ben)van de torenstraat was een broer van Sjaak Verhey van de Frederikstraat en vader had een winkeltje in de Wenken Bachstraat .

Groetjes Henk K
Gelogd
Cor
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 17-06-2009, 07:05:33 »

De zoon van Verhey van Veba had geen zaak in de Torenstraat . Maar is Kees verhey van de Goeverneurlaan . Daar kan je ook eens gaan kijken . De Verhey (Ben)van de torenstraat was een broer van Sjaak Verhey van de Frederikstraat en vader had een winkeltje in de Wenken Bachstraat .

Groetjes Henk K
Hoi Henk
klopt helemaal,zij voerden die naam ook in de afslag,heb zelf een paar jaar
bij Twilt gereden,zij reden met een vracht wagen vader en zoon later is die zoon bij de ptt gaan werken,ik dacht dat dat de kant van Baak was,voornamen ben ik kwijt
ook hoe het uitelkaar is gevallen
      gr:Cor
Gelogd
roker
Schipper
*****
Berichten: 185


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 17-06-2009, 07:37:14 »

Piet , altijd liep ie te schrewen of hij blaasde op zijn toeter
Gelogd
Cor
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 17-06-2009, 22:46:44 »

Piet , altijd liep ie te schrewen of hij blaasde op zijn toeter
inderdaad lekker druk mannetje
   gr
Gelogd
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 17-06-2009, 23:39:00 »

hierbij een foto van 1916.
2e van Links Jan Bal.(de oprichter)
2e van Rechts,zijn Vader,


* Opgericht_1916.jpg (41.05 KB, 666x501 - bekeken 2265 keer.)
« Laatste verandering: 18-06-2009, 09:34:39 door GerardKnoester » Gelogd
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 17-06-2009, 23:42:20 »

Hier bied de voorzitter van de Vishandelarenvereniging,A.Dijkhuiuzen.
(Arie Lente)Burgemeester Kolfschoten het eerste vaatje nieuwe haring aan.(1964)


* A.DijkhuizenAai_Lente1964.JPG (48.31 KB, 731x481 - bekeken 2653 keer.)
Gelogd
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 17-06-2009, 23:58:15 »

Dit is de oprichter van de Viskleinhandelarenvereniging Vrede.In 1916.
Jan de Lange (86 Jaar.)
Deze foto is van 1977.


* OprichterJan_de_Lange.JPG (36.3 KB, 439x576 - bekeken 2281 keer.)
Gelogd
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 18-06-2009, 00:05:52 »

Arie Dijkhuizen.Voorzitter
Cor Kleijn          Secretaris
Van de vereniging de Vrede.


* A.Dijkhuizen-C.Klijn.1977.JPG (64.23 KB, 760x559 - bekeken 2599 keer.)
Gelogd
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 18-06-2009, 00:11:38 »

En de laatste.
Harinkie happen met de Heer Schols(1977)


* A.dijkhuizen_en_Schols-1977.JPG (55.78 KB, 740x567 - bekeken 2284 keer.)
Gelogd
Wybe-M2
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 18-06-2009, 00:14:06 »

.........
 De voorzitter van Vrede zijn naam was Dhr Keus, zijn zoon heeft nu een viszaak in Rijswijk. Deze zit nu nog steeds op de Generaal Spoorlaan in Rijswijk. ..........

Ik zat me af te vragen welke zaak dit dan mocht zijn.
Je bedoelt wellicht de viskraam aan de Lindelaan in het winkelcentrum Hendrik Ravesteinplein/Raadhuisplein. Dit is in het verlengde van de Gen.Spoorlaan.
Op de Gen.Spoorlaan zit volgens mij geen viszaak.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!