Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
20-04-2024, 00:23:52
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  SCH200/SCH324 Morgenster/SCH 195
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 Omlaag Print
Auteur Topic: SCH200/SCH324 Morgenster/SCH 195  (gelezen 99261 keer)
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #75 Gepost op: 30-06-2008, 18:28:09 »

as je soms scheepjes tekort komt der leg er nog 1 hier in de haven 108 jaar oud,is up toe deed.
zier
Huh Huh Huh Huh ohhhhhh  108 jaar oud!!!!! zal de gemiente  inlichten hier/zier, mischien hebbe ze er ore naar .
Ze motte toch ut kanaal weer vullen  met oude nostalgie(alias schroot) Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy.
Maar euhhhhhhhh  wat mot  dat scheepie kosten, en ken er ook met Lood  betaald wordeuhhh???
« Laatste verandering: 30-06-2008, 18:29:46 door dekzwabber » Gelogd

zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #76 Gepost op: 30-06-2008, 18:35:33 »

ik denk dat die niet te koop is aad,het is een fam. scheepje van 1900 al in de fam. heeft altijd als beurt scheepje van maasland en maassluis op rotterdam gevaren voor de fam. v. balen.
zier
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #77 Gepost op: 03-07-2008, 10:59:08 »

hier ei je et scheepje.


* jansje_1.JPG (82.88 KB, 783x586 - bekeken 1814 keer.)
Gelogd
k vermaat
Gast
« Antwoord #78 Gepost op: 03-07-2008, 17:41:32 »


   hier hebben julli er nog een

 uit de oude doos 


* Astra.JPG (20.6 KB, 657x449 - bekeken 1722 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #79 Gepost op: 17-07-2008, 04:01:46 »

Astra met een nieuwe brug, schitterende accomodatie had die logger, alles éénpersoons, in suite.
Gr.
Jan.
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #80 Gepost op: 17-07-2008, 10:16:43 »

ja....ja....ja....breek me de bek niet open,met uit komen sinasappel en appel luchtjes en as et een logger met een hel onder het foksel was en hij gaf een paar slingers dan kreeg je die heerlijke dior lucht in je neusgaten dan vluchte je as jongen zijnde bedien naar boven.
maar ben tog blij dat ik die tijd niet gemist heb.
want als je enkeld de tijd van tegenwoordig mee maakt dan mis je volgens mij iets.
zier
Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #81 Gepost op: 17-07-2008, 12:13:33 »

ja....ja....ja....breek me de bek niet open,met uit komen sinasappel en appel luchtjes en as et een logger met een hel onder het foksel was en hij gaf een paar slingers dan kreeg je die heerlijke dior lucht in je neusgaten dan vluchte je as jongen zijnde bedien naar boven.
maar ben tog blij dat ik die tijd niet gemist heb.
want als je enkeld de tijd van tegenwoordig mee maakt dan mis je volgens mij iets.
zier

Hadden jullie dan zoveel vers fruit aan boord Zier; wat een luxe Grin

K
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #82 Gepost op: 17-07-2008, 13:13:17 »

karel met jacse aane we alles appels sinasappels perzieke aerebeije peere,klaas zou zegge der is gien nee te koop maar dat sting alemael in de bollero,in de kast stinge zakke met bruine bonen en capuseiners en grouwe ureten al dat stuf ter meerdere glorie voor een kunstgebit.
zier
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #83 Gepost op: 17-07-2008, 16:36:08 »

hier ei je et scheepje.
Zier is dat tegen over die zand en grind handel van Keijzer.
Schub
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #84 Gepost op: 17-07-2008, 20:08:10 »

ja schub zo ongeveer ietsje meer naar de brug,hij leg altijd in de weg voor de schepen die zwaaien willen op de kruising.
zier
Gelogd
meutneel
Gast
« Antwoord #85 Gepost op: 29-07-2008, 19:32:58 »

Beste Scheveningers,

Kik allemael es op de site: www.fikkers.nl/fotos/2405
Kenne jullie gelik de ouwevissermannedag ouwe en voor die preis' van 339.000 euro
ebbe jullie gelik et lood terug, want et is de ex KW 79.
gr, Meutneel ( op verzoek van echtgenoot)
Wat is dialect om te schrijven moeilijk, zeg!
Gelogd
Wybe-M2
Gast
« Antwoord #86 Gepost op: 29-07-2008, 22:00:49 »

Een wat handiger URL is: http://www.fikkers.nl/ned/pleziervaartuigen/info/2405

Gelogd
trebla
Gast
« Antwoord #87 Gepost op: 01-02-2009, 16:36:29 »

dat ziet er zeker mooi uit,wybe kan je daar geen foto's uit de zij vandaan nemen zodat we het schip meer zien.

Heb ik al zoveel mogelijk geprobeerd Zier. Vanaf de wallekant lukt niet i.v.m. de bebouwing, ik krijg haar er gewoon niet op. bovendien mis je dan de waterlijn e.d. Het terrein aan de andere kant van het kanaal (Het Boerenverdriet) is niet bereikbaar, wordt bewaakt door de MBK (Marine Beveiligings Korps).
Bleef dus niks anders over dan te fotograferen schuin van voren aan bbzij via de overkant van de Binnenhaven. En met mijn cameraatje is dit dan de maximum afstand die ik haal.

Citaat
en dat er achter is dat een oude WU.

Dat is een houten mijnenveger, de Hoogeveen M827. Ik heb geen idee wat WU inhoudt.
Dacht  dat dit een schip van de Dokkum-klasse is.
Ze is van de Vrienden van de Koninklijke Marine. Die hadden hier ook de snellius liggen. Maar na veel ellende is die vertrokken naar Italie om tot luxe cruisechip omgebouwd te gaan worden.
Op http://www.vvkm.nl kan ik weinig vinden over de Hoogeveen.

Onderstaand fotootje staat in de Schuttevaer van deze week. Hun WEBstek ligt er echter op dit moment uit.



Een beetje opgeblazen ziet het er zo uit:

Ik lees dat iemand niet weet wat WU betekend?Huh
WU betekend Western Union, de scheepswerf waarop een aantal WU's zijn gebouwd. De anderen zijn op andere scheepswerven in licentie gebouwd. Hoop dat het antwoord bevredigend is.
Ab Woudstra
Off. KM b.d.
Gelogd
Wybe-M2
Gast
« Antwoord #88 Gepost op: 15-02-2009, 02:31:34 »

Dat was ik.
Bedankt.
Gelogd
poon
Gast
« Antwoord #89 Gepost op: 22-02-2009, 23:42:57 »

hoi zier er zijn genoeg 65+ die wat willen doen er moet wel gebrand worden die dichte kont moet er wel af
gr poon
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!