Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
18-04-2024, 13:20:59
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Scheveningen Holland Sport (SHS)
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] Omlaag Print
Auteur Topic: Scheveningen Holland Sport (SHS)  (gelezen 63927 keer)
joop de lange
Opper-stuurman
****
Berichten: 103


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #30 Gepost op: 13-05-2008, 06:04:46 »

Hallo Koos,

Geweldig hé, dan weet je gelijk weer hoe het toen was.

Groet,

Joop
Gelogd
angie
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: 27-10-2008, 16:29:36 »



Nog een foto van SHS op een vol Houtrust!
Weet alleen de namen niet, wie wel?



staande van Links  robbie vander bol, woody laurens . jan boskamp, ?, kris kronkhorst,?
zitend v.l.r ?. theo verlangen ,Sjaak Roggeveen ,joop v maurik



hallo ik heb nog een paar ontbrekende namen voor je moet er helaas 1schuldig blijven mijn vader Theo Valkenhoff kon niet meer op zijn naam komen helaas

staand vlnr Robbie Bol- Woudy Laurens- Jan Boskamp-Kriskronkhorst-Hans Dorjee de laatste in de rij weet mijn vader helaas de naam niet meer van hij weet wel dat hij op dit moment zijn invaller was want mijn vader was toen geblesseerd
onder vlnr Frans van der heijde- Theo Verlangen-Sjaak Roggeveen- Joop van Maurik en Paul Roodnat

dit is de thuiswedstrijd van SHS tegen ajax

met vriendelijke groet

Angelina Valkenhoff
Gelogd
Robbie SpurS
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: 26-11-2008, 13:44:46 »

Ik ben nog op zoek naar foto's van Holland Sport voor mijn eigen site.

De bedoeling is om in de maand december een hele serie nieuwe unieke foto's van Holland Sport die ik afgelopen week uit de privécollectie van Theo Valkenhoff heb mogen ontvangen te gaan plaatsen.

Ik ben echter nog op zoek naar oude foto's van het stadion Houtrust, het hele complex, de zeezijde, de hoofdtribune, de ingang enz enz. het maakt verder niet uit.

Als iemand mij daarmee kan helpen neem dan aub even contact op via pronk.rob@gmail.com
Ik haal de foto dan even op, scan ze bij mij thuis en daarna krijg je hem weer netjes terug.

Met vriendelijke groet,
Rob Pronk
www.dehaagsevoetbalhistorie.nl 
Gelogd
Robbie SpurS
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: 12-12-2008, 06:05:19 »

Een beetje reclame voor m'n site mag toch wel?? Knip oog


(Johan Cruijff op een vol Houtrust)

Deze en nog veel meer unieke foto's en ook nog eens de hele historie van Holland Sport (SHS) kunt u vanaf nu bekijken op www.dehaagsevoetbalhistorie.nl

De oud betaald voetbalclub Holland Sport roept bij veel Scheveningers nog steeds warme herinneringen op. Op sportpark Houtrust werd menig topduel uitgevochten. Ajax, Feijenoord, ADO maar ook Rapid-JC (nu Roda JC) kwamen langs ten tijde van het Eredivisieschap.
We hebben nu niet alleen de historie van de club online gezet, maar ook zeer unieke foto's uit de roemruchte periode.

Reageren:
Graag willen wij iedereen die herinneringen aan die roemruchte tijd heeft, oproepen om te reageren op ons forum bij Holland Sport zodat er weer een goed sfeerbeeld ontstaat van deze mooie periode. Ik hoop dan dat er dan net zoveel reactie's komen als op dit forum.

Met vriendelijke groet,

Rob Pronk
Gelogd
Robbie SpurS
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: 04-05-2009, 16:21:43 »

Misschien leuk voor de oud Holland Sport supporters om terug te zien..

Op www.dehaagsevoetbalhistorie.nl een gefilmd interview met Cees IJspelder over zijn periode bij SHS halverwege jaren vijftig met natuurlijk het kampioensjaar seizoen 1957-1958

Rob Pronk
Gelogd
bernard
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: 11-10-2009, 23:11:09 »

Flashback: Houtrust, zoals het vroeger was

Het Haagse sportcomplex Houtrust, in plaatselijk dialect: 'Hâhtrus' zoals het er uitzag toen de amateurclub HBS en de (semi)profclub Holland Sport er speelden staat me nog helder voor de geest. In een grijs verleden was ik supporter van HBS (namen: de broers Goldman, Piet Langelaan, Anton van der Vegt, Schwencke, later Leo Lentz en Louis Bolt, waarmee ik op straat voetbalde ('putterde'), later van Holland Sport; een vriendje van me, Piet Bult, speelde er in het tweede. De mensenmassa's - veel Scheveningers - die daar op zondag op af kwamen en er uit hun dak gingen verstoorden om de andere week de door Vogelwijkkakkers (mijn oorspronkelijke sociale habitat) zo hooggeschatte zondagsrust. Ik herinner me het 'Spoggids here!' uit de mond van de verkopers van de magere 'sportgids' nog goed, een blaadje 'met de opstelling der beide elftallen' en met wat foto's van onze helden voor 25 cent,  evenals de heerlijke warme worst en de dikke wolken sigaren- en sigarettenrook die boven de tribunes dreven. Als je op de tribune 'zeezijde' bovenaan stond en omkeek, zag je op het veld erachter een totaal andere wereld waarin keurige jonge en vaak ook minder jonge mannen The King of Sports beoefenden, het edele cricketspel. Op zondagen dat de Holland Sport niet thuisspeelde heerste daar een oase van rust, onderbroken door beschaafd handgeklap als er weer eens een vier of een zes was geslagen door de fraai battende Ron Rishworth of als fastbowler Rob Dérogée met zijn stijlvolle actie zijn zoveelste wicket nam.

Bij bepaalde wedstrijden van Holland Sport puilden de tribunes soms uit met 26.000 toeschouwers! Feijenoord is er ooit (voor 28.000 toeschouwers!!) verslagen met 4-2, ADO met 1-0.. Ik kan zo nog tientallen spelers van toen opnoemen en zie dan gelijk hun individuele kwaliteiten en acties voor me (Jan Teske met zijn spectaculaire sliding ('de tuinslang'), de geweldig produktieve Sjaak Roggeveen (ooit nog als international 2 of 3 keer scorend , tegen Polen als ik het goed herinner(?)), lichtgewicht en draaitol Piet van Wouw, in zijn beste wedstrijden onnavolgbaar met razendsnelle kapbewegingen en naar alle kanten verstrooide passes, de karakterspelers broers Valkenhoff (Toon, oerdegelijke linksback en Theo, produktieve voorspeler), Mick Clavan in zijn nadagen, nog steeds briljant, evenals Wim Landman, een spectaculaire klassekeeper, doelman Jan Kutterink, sober, betrouwbaar en altijd in het zwart, Jan Kruitbosch, de stugge achterspeler en Jan Fransz, die zo mooi over de bal heen hing voor hij zijn strakke kogels afvuurde..

Twee werelden dus op éen sportcomplex, die van de oude amateurclub Houdt Braef Stant en die van de door vermogende neringdoenden gesponsorde semiprofs - een paradijs voor wie - zoals ik - geboeid is door voetbal en door de mensen en dingen daaromheen.

Zie ook onder de een prachtig verslag van opkomst en ondergang van deze club op
http://dehaagsevoetbalhistorie.nl

« Laatste verandering: 11-10-2009, 23:33:34 door bernard » Gelogd
Robbie SpurS
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: 30-11-2009, 07:36:34 »

Volgens vele oud Holland Sport supporters was Sjaak Roggeveen toch wel de beste en populairste voetballer die ooit bij Holland Sport heeft gevoetbald.

Vandaag (maandag 30 november) hebben we voor onze site om 13.30 uur een (gefilmd) interview met Sjaak Roggeveen op Houtrust!

Dus Sjaak Roggeveen keert vandaag na vele jaren terug op de heilige grond van Houtrust waar ooit zijn gloriejaren hebben afgespeeld.

Dus wie zijn vroegere idool nog eens wil zijn, kom gerust kijken......

Groet,

Rob Pronk
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #37 Gepost op: 30-11-2009, 11:41:56 »

dat is mooi Rob
maar ben helaas verhindert
 maar is het voor de duidelijkheid voor de genen die wel kunnen
 bij de SVV of Duindorp??
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
C. Bal
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: 30-11-2009, 11:46:11 »

Ja ik dacht dat ook al Rinus  Grin
Gelogd
Frans Toet
Volmatroos
***
Berichten: 53


Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: 17-09-2012, 22:59:11 »

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag 15 september 2012 is oud SHS voetballer Gerrit Beekhuizen helaas oveleden. 

Misschien niet de juiste plaats voor dit bericht, mijn excuus. Vond het wel belangrijk dit tijdig te laten weten.


Afscheid nemen kan aan de kamperfoeliestraat 2b op donderdag 20 september 2012 om 14:00 uur waarna aansluitend de crematie zal volgen.

groetjes
Frans.
« Laatste verandering: 20-09-2012, 11:15:07 door Frans Toet » Gelogd
Lycurgus
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: 22-06-2014, 11:57:40 »

De speler rechtsboven op de foto is Ferdinand Janotka, een Oostenrijker, die in het seizoen 69/70 bij Holland Sport speelde.

Groeten,

Tom Bouwman
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!