Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 10:28:00
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Historie
| |-+  Klederdracht
| | |-+  Klederdracht
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 Omlaag Print
Auteur Topic: Klederdracht  (gelezen 285035 keer)
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #165 Gepost op: 03-11-2010, 13:19:35 »

Hallo Lien, even een berichtje van mij over mijn tante Mien en ome Bert Bal. Ik kreeg jaren geleden een handgeschreven manuscript in handen van mijn tante Mien waarin ze een soort beschrijving geeft van haar kinderjaren en zo verder. Er komen veel namen en anecdotes in voor van het gezin Bal en Spaans van voor haar trouwen en daarna , waar ze woonden en waar en bij wie ze werkte enz.. 't Is wel interessant, maar wat langdradig maar ik denk dat je er veel van zult herkennen. 't Leuke is dat zij ook nog op een foto staat in het boekje Scheveningen  in oude ansichten deel 2 op foto nr. 30 waarin zij haar kleding heeft gewisseld met haar bazin. Als je belangstelling hebt kan je van mij een getypt exemplaar krijgen, laat me dan via een PB tje weten hoe we dat regelen. Gr. Leen.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #166 Gepost op: 16-11-2010, 15:46:07 »

onbekende dame


* index_de_pers.jpg (19.03 KB, 347x540 - bekeken 3274 keer.)
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
loopjongetje
Gast
« Antwoord #167 Gepost op: 08-12-2010, 11:33:05 »

dit portret zit al jaren in mijn schoenendoos...maar ik heb er geen naam bij....


* apr4.jpg (129.64 KB, 474x649 - bekeken 2974 keer.)
Gelogd
loopjongetje
Gast
« Antwoord #168 Gepost op: 08-12-2010, 11:38:33 »

en deze komt uit een oud tijdschrift.......


* kus.001.jpg (87.89 KB, 647x646 - bekeken 3024 keer.)
Gelogd
viking
Gast
« Antwoord #169 Gepost op: 16-12-2010, 21:02:45 »

..


* chieltje_vrolijk-de_jager-1.JPG (46.96 KB, 483x768 - bekeken 2830 keer.)
Gelogd
mentnl
Gast
« Antwoord #170 Gepost op: 24-12-2010, 09:59:32 »

                                                                               Surabaya 24-12-10
Hallo Leen, op pagina 12 staat een groot deel van mijn Familie Grootveld Ment  mijn vader mijn moeder Immetje
Bal Ome Jan Bal tante Antje, Ome Arie met z,n tweede vrouw tanta Jo, Ome Arie Toet, Tante Aag Toet bal,
Ik zou graag die foto willen hebben, alleen Tante Huif is niet goed dat is Aag Toet -Bal

                    Vriendelijke groet Ment Grootveld
                             grootveld2000@yahoo.co.uk

 P.s Prettige feestdagen.
Gelogd
De spienet
Gast
« Antwoord #171 Gepost op: 24-12-2010, 11:54:13 »

die vrouw achterin is mijn tante claar korving den dulk van de spinet
Gelogd
lien bal
Gast
« Antwoord #172 Gepost op: 18-01-2011, 00:40:32 »

Hallo Lien, even een berichtje van mij over mijn tante Mien en ome Bert Bal. Ik kreeg jaren geleden een handgeschreven manuscript in handen van mijn tante Mien waarin ze een soort beschrijving geeft van haar kinderjaren en zo verder. Er komen veel namen en anecdotes in voor van het gezin Bal en Spaans van voor haar trouwen en daarna , waar ze woonden en waar en bij wie ze werkte enz.. 't Is wel interessant, maar wat langdradig maar ik denk dat je er veel van zult herkennen. 't Leuke is dat zij ook nog op een foto staat in het boekje Scheveningen  in oude ansichten deel 2 op foto nr. 30 waarin zij haar kleding heeft gewisseld met haar bazin. Als je belangstelling hebt kan je van mij een getypt exemplaar krijgen, laat me dan via een PB tje weten hoe we dat regelen. Gr. Leen.
Hallo Leen,

Sorry dat ik zo vreselijk laat reageer. Maar natuurlijk wil ik heel graag dat manuscript hebben.
Hoe het komt dat ik jouw bericht zomaar over het hoofd hebt gezien, weet ik niet.
Ik zal ff kijken hoe ik je een P.B.tje kan sturen, dat heb ik op deze topic nog nooit gedaan.

Alvast heel hartelijk dank hoor.  Groetjes Lien.
Gelogd
lien bal
Gast
« Antwoord #173 Gepost op: 18-01-2011, 01:03:49 »

                                                                               Surabaya 24-12-10
Hallo Leen, op pagina 12 staat een groot deel van mijn Familie Grootveld Ment  mijn vader mijn moeder Immetje
Bal Ome Jan Bal tante Antje, Ome Arie met z,n tweede vrouw tanta Jo, Ome Arie Toet, Tante Aag Toet bal,
Ik zou graag die foto willen hebben, alleen Tante Huif is niet goed dat is Aag Toet -Bal

                    Vriendelijke groet Ment Grootveld
                             grootveld2000@yahoo.co.uk

 P.s Prettige feestdagen.
Hallo Ment,

Dit is dus nu al gebeurd, via onze mailtjes. Groetjes van mij, Lien
Gelogd
lien bal
Gast
« Antwoord #174 Gepost op: 14-02-2011, 11:13:12 »

Hallo Lien, even een berichtje van mij over mijn tante Mien en ome Bert Bal. Ik kreeg jaren geleden een handgeschreven manuscript in handen van mijn tante Mien waarin ze een soort beschrijving geeft van haar kinderjaren en zo verder. Er komen veel namen en anecdotes in voor van het gezin Bal en Spaans van voor haar trouwen en daarna , waar ze woonden en waar en bij wie ze werkte enz.. 't Is wel interessant, maar wat langdradig maar ik denk dat je er veel van zult herkennen. 't Leuke is dat zij ook nog op een foto staat in het boekje Scheveningen  in oude ansichten deel 2 op foto nr. 30 waarin zij haar kleding heeft gewisseld met haar bazin. Als je belangstelling hebt kan je van mij een getypt exemplaar krijgen, laat me dan via een PB tje weten hoe we dat regelen. Gr. Leen.
Nou Leen, Goedemorgen,

Ik sta nu ook nog even op deze site, zodat de mensen weten dat dit allemaal in orde is gekomen. Ik heb genoten van het manuscript van tante Mien. Wat een zware jeugd had ze. Ze schrijft zo liefdevol over alle zusjes en broertjes en over haar ouders.
Scheveningen deel 2 heb ik jammergenoeg niet.
Als er soms mensen zijn die dit lezen en nog zo'n boekje over hebben, dan hoor ik het graag. Ik wil het zo overkopen.
Het grappige is, dat ik het in onze familie niet te pakken kan krijgen, alhoewel het geschreven is door mijn eigenste neef!!!  De zoon van de zus van mijn moeder!

Groetjes van mij hoor. Lien
Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #175 Gepost op: 15-02-2011, 09:22:22 »

Goeiedag Lien, als we elkaar zien bij jou of mij laat ik je deel !! van scheveningen wel op je gemakje bekijken en zie het dan wel weer een keer terug. Gr. Leen.


* index_spaans.jpg (90.51 KB, 800x609 - bekeken 2451 keer.)
« Laatste verandering: 20-02-2011, 12:06:12 door Rinus.N » Gelogd
lien bal
Gast
« Antwoord #176 Gepost op: 20-02-2011, 00:04:37 »

Goeiedag Lien, als we elkaar zien bij jou of mij laat ik je deel !! van scheveningen wel op je gemakje bekijken en zie het dan wel weer een keer terug. Gr. Leen.
Hallo Leen,

Super, deze foto!!!!  Dank je wel!!!!  Misschien kan ik de andere foto's wel scannen.

Het is toch wat he? Ik had het boekje wel, maar door een grote lekkage was het helemaal onleesbaar geworden.
Het eerste deel heb ik op laten knappen door een restaurateur van boekjes, maar het tweede deel van reddeloos verloren en mijn volle neef, die had er geen een meer.
Trouwens, mijn volle neef C. Bal is vorig jaar op 15 oktober jammergenoeg overleden.
Jammer, een prachtvent was het!!

Groetjes en tot ziens. Kiss
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #177 Gepost op: 26-02-2011, 14:23:15 »

Dit is mijn overgrootmoeder van opa`s kant.
Johanna Spaans/Kuiper


* Johanna_Spaans_Kuiper.jpg (89.12 KB, 587x800 - bekeken 2304 keer.)
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #178 Gepost op: 26-02-2011, 21:22:28 »

Dit is mijn overgrootmoeder van vaders kant,Johanna Pronk-Bal.


* opoe_Pronk.jpg (36.57 KB, 422x640 - bekeken 2334 keer.)
Gelogd
arnold
Opper-stuurman
****
Berichten: 106



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #179 Gepost op: 13-03-2011, 10:56:57 »

Goedemorgen,

als ik een foto van een Spaans zie dan moet ik natuurlijk meteen even kijken of ik deze al in mijn boek heb. De foto kwam me al bekend voor. Je oma had nog een voornaam: Klara Johanna Kuiper. Van haar man Evert heb ik ook een foto. Helaas geen foto's van de kinderen.
Zou je me hiermee kunnen helpen ?

Ik hoor graag van je.

Groet,

Frans van Min.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!