Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 13:02:42
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Historie
| |-+  Straten en hofjes
| | |-+  Badhuisstraat
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 Omlaag Print
Auteur Topic: Badhuisstraat  (gelezen 58492 keer)
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: 14-01-2009, 10:46:04 »

Zo als ik het in mijn verbeelding heb kwam het uit een tonnetje met een kraantje er aan en daar ging een maatbeker onder en dan werd je lege fles met drie maatjes gevuld. Dan was het citroen jenever maar er staat mij ook iets bij van Citroen op brande wijn.Hoe oud was ik?? ik misschien 11 of 12 jaar ben nu 75 jaar kan je na gaan hoe lang dat geleden is en begrijpelijk als je iets vergeet. leuk al die oude herinneringen,brokke zat niet meer in mijn gedachten, nu wel en ook die gordijnen.zo gingen wij als kind een zeekaak halen bij de Scheepvaart in de keizerstraat, als mijn Opa niet binnen was, of als hij niet voer.
groetjes Nel.

 Grin Grin Was nogal een norse kerel achter de toonbank. Zout in een bruine puntzak met een loggertje erop gedrukt.
Zout en suiker waren al vooraf gewogen en in papieren zakken gedaan. Was de afdeling kaas en worst niet achterin de zaak ?

K
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #31 Gepost op: 14-01-2009, 10:52:27 »

Klopt Karel .
maar dat is Keizerstraat. we zijn hier in de Badhuisstraat
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
peter.rog
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: 14-01-2009, 13:12:17 »

Maar die oude verhalen vindt ik  leuk......

kan er ook van genieten, Nel!....... maar even terugkomend op Brokke.......
ik herinner me maar twee beelden.
de eerste herinnering is die grauwgroene halfhoge gordijnen
en de tweede herinnering moet ergens eind jaren 40 zijn geweest
(ik ben van 1941, dus al oud  Grin )
er was een actie van de S.B.B., Stichting Badhuisstraat Belangen, tegenhanger van S.K.B.
allemaal raad-dingen lagen in de etalages
bij Brokke was er een enorme reep papier, zo 'n beetje als stevig pleister, dat was afgerold, met behoud van de windingen. dus spiraal vormig.
dat lag in de etalage en de mensen konden een prijs winnen als ze wisten hoeveel windingen er lagen.
brokke liep mee naar buiten, toen mijn vader de windingen probeerde te tellen. en wat mij vooral opviel was die grote man Brokke, met het grote, ronde, kale hoofd.
vreemd toch, dat zulke details blijven hangen
« Laatste verandering: 14-01-2009, 13:24:25 door Piet-Ien » Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #33 Gepost op: 14-01-2009, 16:12:21 »

nee hoor
fietsen winkel is er nog
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
philsdutchie
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: 14-01-2009, 16:21:52 »

De tweedehandswinkel heette inderdaad Arsenaal en de eigenaar heette Pel en woonde op de hoek van de Jurriaan-kokstraat en de Heemraadsstraat en had ook een pand aan de Vijzelstraat hoek Lijnstraat (?)
« Laatste verandering: 14-01-2009, 16:34:30 door Captain Rob » Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #35 Gepost op: 15-01-2009, 11:11:07 »

De tweedehandswinkel heette inderdaad Arsenaal en de eigenaar heette Pel en woonde op de hoek van de Jurriaan-kokstraat en de Heemraadsstraat en had ook een pand aan de Vijzelstraat hoek Lijnstraat (?)

 niet op de hoek maar in het midden tussen badhuis en lijn straat
 op de hoek zat een zadelmaker
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #36 Gepost op: 15-01-2009, 11:34:49 »

wie heeft er hier niet een ijsje gekocht??


* jan_Verh.jpg (11.93 KB, 250x182 - bekeken 2098 keer.)
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #37 Gepost op: 15-01-2009, 11:36:56 »

en de winkel voor Nel


* fiets.jpg (15.38 KB, 250x181 - bekeken 2068 keer.)
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: 21-04-2010, 16:25:02 »

Badhuisstr/loggerstr. (1939)


* Badhuisstraat-Loggerstraat-1939.jpg (38.13 KB, 660x479 - bekeken 2416 keer.)
Gelogd
lien bal
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: 19-10-2010, 16:53:37 »

Hoi Wim
Wim op kletspraat:
Verleden en heden staan nog meer foto's.
Ik heb ook goeie herinneringen van de Badhuisstraat .
Van de Lens enz.....

P.S op de Badhuisstraat zat toch ook de Kleine Winst Huh
Groet Zeepaard
Hallo Zeepaard,

Nee, dat was de kleine winst niet. Dat was Terlaak, die met zijn dochter de boel runde.
Gelogd
lien bal
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: 19-10-2010, 17:02:02 »

Wat ik ook weet dat er een Frisiazaak was, daar ben ik dikwijls geweest en pakken Cakemeel te kopen.aan de kant van Cycle import. Ook een melk en kaas winkeltje.
En dan zomers..bakfietsen vol met manden aardbeien en kersen en dat kocht je aan de bakfiets.Hij stond meestal t.o. de Heemraadstraat.
groet Nel K.

Frisiazaak.... Daar zaten de zusters Zoeteman in. Annie en Mies. Annie had pukkels op haar gezicht en dat vond ik als kind zo vreselijk.
Mies hielp je altijd. Ik "moest" voor mijn moeder wel eens cakemeel halen en dan hielp Mies je altijd. Annie deed meestal andere dingen  b.v. afwegen en inpakken van de waren. Soms zat ze voor een open schuifdeur naar de achterkamer en dan kon je zo de kamer zien.
Gelogd
lien bal
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: 19-10-2010, 17:08:46 »

Naast Jantje Verheij, zat een kapperszaak. En even verder op zat een zaak met allerlei oude spullen. Zoals toverlantaarns e.d. Ik keek daar altijd mijn ogen uit!
Gerard Pronk.
Naast Jantje Verhey zat een kapperszaak. Die was van Nico Cock als ik me goed herinner. Ik kwam daar altijd toen ik nog in de stuurmanstraat woonde.
De kapperszaak is in 1978 gesloten.
Gelogd
zeepaard
Schipper
*****
Berichten: 534


Wat is 't toch fijn om 'n Scheveninger te zijn!!!


Bekijk profiel
« Antwoord #42 Gepost op: 07-12-2010, 01:12:07 »

Hoi Lien
Lien over Terlaak heb jij gelijk.
En dat had ik moeten weten Shocked Shocked Shocked

Maar de Kleine Winst heeft op de Badhuisstraat gezeten .
Zeker weten !!!!!!!!
Dat was ook meer van alles wat!!!!!
Van potten en pannen speelgoed enz...
Die zaak zat nabij Nota.
Gelogd

Wie wat waar,ik hou mijn kiezen op elkaar
loopjongetje
Gast
« Antwoord #43 Gepost op: 09-12-2010, 18:10:01 »

Er zat een Terlaak in de Keizerstraat en één in de Badhuisstraat.

In de Keizerstraat zat de oude Terlaak met een winkel waar ik twee keer ben geweest...iets van garen en band...en hij werd inderdaad geholpen door zijn dochter....dat was aardig in de richting van de Oude Kerk, ook aan die kant ....er zat ook een bakker op die hoogte....

de Terlaak in de Badhuisstraat was zijn zoon Gerard, die woonde achter de winkel met vrouw en zoon Matty. en hier kan ook een dochter bij zitten....maar dat weet ik niet zeker.............je kon daar van alles kopen...zie mijn verhaaltje op Wandelingen bij Kletspraat.....in de zaak stond meestal mevrouw Terlaak, mijn moeder heeft er heel wat knotten wol gekocht...en ik ging meestal mee want dan kon er een stukje speelgoed voor mij in zitten....een klein plastic ruimtevaartpoppetje of een indiaan......

Daar bijna tegenover, inderdaad in de buurt van Nota...er is later een zaak met surfspullen in gekomen...tegenwoordig zit er een pizzeria..Mio Paradiso..zeg maar bijna naast de Cinees....zat "De Kleine Winst"...we hebben daar heel wat kerstballen e.d. gekocht........zij woonden in het stuk Stuurmanstraat waar ook die schelpenvisser zat......volgens mij ook wel het Franse gat genoemd....tussen Buis en Brokke.................


* terlaak003.jpg (68.83 KB, 593x501 - bekeken 1664 keer.)
« Laatste verandering: 09-12-2010, 18:38:25 door loopjongetje » Gelogd
lien bal
Gast
« Antwoord #44 Gepost op: 28-01-2011, 00:42:51 »

Hallo Zeepaard en loopjongetje,

Het zou best wel kunnen hoor dat er op de Badhuisstraat een Kleine Winst heeft gezeten.

Maar ik kan me dit niet meer herinneren.

Wel de winkel van Terlaak, want daar kocht ik weleens knikkers van kalk. Die heel goedkoop waren.
Ik was toen echt nog maar een kind van een jaar of 10.

Ook weet ik nog waar de Chinees zat, daar gingen we wel eens met een melkkoker heen om een portie Bami te halen.
Dat was me een feest!!!!

Groetjes
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!