Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
20-08-2025, 15:22:49
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 70 71 72 73 [74] Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 1281407 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 658


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1095 Gepost op: 23-07-2025, 15:03:20 »

SCH73 Vertrouwen

Deze grote stoomtrawler werd in 1938 gebouwd in Duitsland bij de werf Wesermunde A.G. Weser Werk Seebeck onder bouwnr. 620  voor rekening van de Norddeutsche Hochseefischerei A.G. te Wesermunde.  Het schip had toen de naam Jan Mayen PG544.

Inhoud: 654 BRT
Afmetingen: 59,75 x 8,58 x 4,40 m
Vermogen stoommachine: 1000 pk

Geschiedenis:
In 1941 kwam de Jan Mayen in dienst bij de Kriegsmarine als vorpostenboot V401. Op 21 aug 1944 is het schip voor de kust van Bayonne (Frankrijk) tot zinken gebracht. In 1946 gelicht en toegewezen aan Frankrijk waar het schip als Cap Nord F1025 in de vaart kwam voor de Societe Fecampoise de Peche te Fecamp.  De inhoud van de Cap Nord was 694 brt.
In 1957 werd  de Cap Nord in Amsterdam verbouwd tot motortrawler en kreeg het schip een 6 cil. Werkspoor dieselmotor van 1260 pk.

In 1960 is het schip aangekocht door de firma D. Joh. Krijger uit IJmuiden en kreeg het de naam ?s Gravenhage IJM 26.  In 1966 ging het schip over naar de Rotterdamsche Hypotheekbank en in 1967 werd het schip verkocht aan de N.V. Rederij v/h Frank Vrolijk te Scheveningen en kreeg het schip de naar Vertrouwen SCH73.  Deze naam werd in 1971 gewijzigd in Albatros SCH97 waarna het schip voor de vrachtvaart werd ingezet.

 In 1974 verkocht aan J.H. Bootsma welke het schip doorverkocht aan Al-Tros S.A. Panama. In Amsterdam is het schip aan de ketting gelegd. In augustus 1974 gekaapt en via IJmuiden naar Zeebrugge vertrokken.  De naam werd veranderd in Laga. Na verkoop aan Copania Extre S.A. te Panama kreeg het schip de naam Felicitas II.
Jan


* SCH73-Vertrouwen2_150kB.jpg (157.24 KB, 1000x791 - bekeken 49 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 658


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1096 Gepost op: 06-08-2025, 15:02:17 »

H52 Arctic Brigand

De stoomtrawler H52 Artic Brigand is onder bouwnr 902 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij J. Marr & Son Ltd uit Hull. De trawler had toen de naam Marbella.

De Marbella is op 11 februari 1955 te water gelaten en kwam in juni van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 793 bruto ton
Lengte: 185,11 ft (56,4 m)
Breedte: 32,5 ft (9,9 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte stoommachine van het fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 1325 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.

In 1965 is het schip verkocht aan Boyd Line Ltd uit Hull en hernoemd in Arctic Brigand. In 1967 was het de eerste trawler die de Hull Distant Water Challenge Shield won (hoogste waarde aangevoerde vis)

In 1975 is het schip verkocht naar Belgi? voor de sloop.

Jan


* H52-Arctic-Brigand2_150kB.jpg (155.26 KB, 1000x757 - bekeken 29 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 658


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1097 Gepost op: 13-08-2025, 15:34:07 »

ARM7 Jan Senior

Het casco van deze kotter is in 1987 gebouwd bij de Poolse werf Gdynia Shipyard en de afbouw vond plaats bij de werf Maaskant te Stellendam. Opdrachtgever was rederij Siereveld BV uit Arnemuiden.

Inhoud: 560 BRT
Afmetingen: 45,68 x 9,00 x 5,10 m
Motor: Deutz type SBV.16.M.628 met een vermogen van 4458 pk (3281 kW) In 1991 is het motorvermogen teruggebracht naar 3835 pk (2820 kW).

Geschiedenis:
1993: tenaamstelling rederij wordt Grietje BV uit Arnemuiden
2008: modernisering bij Padmos te Stellendam; motorvermogen wordt teruggebracht tot 2000 pk (1471 kW)

Jan


* ARM7-Jan-Senior_150kB.jpg (156.33 KB, 1000x789 - bekeken 21 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 1037


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #1098 Gepost op: 14-08-2025, 07:06:43 »

Ze worden steeds mooier Cool
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Pagina's: 1 ... 70 71 72 73 [74] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!