$db_last_error = 1716593646; ?> Laatste bericht van: B@rtW.
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10-06-2024, 23:09:54
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

  Laat berichten zien
Pagina's: 1 ... 48 49 50 51 [52]
766  Historie / Gebouwen en monumenten / Re: Kerken die verdwenen zijn in Scheveningen Gepost op: 11-12-2006, 01:34:42
Cor, die ene foto van Pr.W.Kerk van jou staat gespiegeld.
Zo zag het beeld er orspronkelijk uit van de hoek van de Keizerstraat!
767  Historie / Gebouwen en monumenten / Re: Kerken die verdwenen zijn in Scheveningen Gepost op: 29-11-2006, 21:47:53
Op foto 2 staat volgens mij de oude Bethelkerk die op de zelfde plek stond van de huidige Bethelkerk aan de Jurriaan Kokstraat.
768  Hoofdindex / Praatgroep Scheveningen / Re: Norfolk Line Gepost op: 21-11-2006, 23:45:45
Rinus, ook toen hadden we een stellingplank maar die brachten we zo weinig in stelling om de simpele reden dat dit altijd water maakten.
Werken met veel plezier ging vaak samen met lol en ongein.
Zo ook de elekt. koeienprikker, die vaak voor andere doeleinde werd gebruikt.

Hierbij een vraag aan de betreffende lezer (Cees je was de  Bootsman) laat wat van je horen!
769  Hoofdindex / Praatgroep Scheveningen / Re: Norfolk Line Gepost op: 20-11-2006, 15:53:14
Enige aanvulling bij de Foto's.
Voor het schilderwerk aan de romp maakte we veel gebruik van een bootsmanstoeltje en werd bij een aanlegplaats terhand genomen. En als het even tegen zat dat Cees (de Bootsman uit de Sloepstraat) mee hielp bij het verkassen naar een andere plek was het niet uitgesloten dat je daar een nat pak bij op liep.

Voor dat we de haven daar binnen voeren werden op zee de stalen patentluiken al op de wielen gezet waarna als we eenmaal binnen waren deze voor het aanleggen aan de loswal al geopend waren en de losploeg gelijk kon beginnen.
In Scheveningen vond het laden plaats met glijgoten en later weer met transportbanden. In Great Yarmouth gebeurde het lossen in die periode stapelend op pellets en werden door een of meer kranen uit het ruim gelijk op vrachtwagens getakeld. 

Ik herinner, dat één van de koks die ik heb meegemaakt het telkens voor elkaar kreeg bij een afvaart met veel wind in zijn kombuis lever te bakken.  Hij met veel lol al binnen de havenhoofden, de aan boord zijnde passagiers en sommige bemanningsleden door de sterke bakgeur knap zeeziek maakten. 
770  Hoofdindex / Praatgroep Scheveningen / Re: Norfolk Line Gepost op: 18-11-2006, 16:54:30
De Superior Trader, een van de eerste Coasters van de Norfolk Line waar ik destijds op heb gevaren, maakte veelal de oversteek naar Great Yarmouth. De lading bestond hoofdzakelijk uit produkten die vanuit het Westland werden aangevoerd. Vaak kregen we daar terugvracht die meestal bestond uit slachtvee waarvoor we het ruim speciaal moesten inrichten.Bij het lossen in Scheveningen werd het vee in een kraal geplaatst in afwachting op verder vervoer. Het gebeurde weleens dat een koe of stier er tussen uitkneep en zich niet zonder slag of stoot terug liet voeren. Soms eindigde het leven van het dier aan de kade. Ik herinner me ook de veereizen als de landgrenzen voor veevervoer gesloten waren. We hebben ook eens een lading aardappelen gehaald op URK. Bij vertrek uit het vissersdorp draaiden we een staalkabel in de schroef en hoorde we flinke klappen tijdens de tocht over het IJselmeer naar Amsterdam waar de kluwe door een duiker boven water werd gehaald.
771  Vraag en antwoord / Stamboom en Genealogie / Re:Scheveningse Bruinen Gepost op: 25-07-2006, 14:17:06
Hallo Jacob,

Zo ik zag heb je ook een site bij MAGIX online.
Twee vragen:  Werkt dat naar je zin of krijg je ook nog een hele hoop shit over je heen?
Zijn aan het hebben van deze site kosten verbonden?

HG.
BartW.
Pagina's: 1 ... 48 49 50 51 [52]


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!