Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 12:26:15
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Historie
| |-+  Historische gebeurtenissen
| | |-+  ZRD 3
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: ZRD 3  (gelezen 12914 keer)
SPIER
Gast
« Gepost op: 29-12-2010, 16:26:01 »

Is er nu echt niemand in Scheveningen of daar buiten die iets kan weten over de ZRD 3 een rode kruis schip die op 12 okt.1940 afgezonken is.
Vraag eens aan de oudjes die Scheveningen telt, er moet toch iemand iets weten. Huh
Gelogd
bomme
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 30-12-2010, 09:26:22 »

bedoel je deze?

fred


* index-rk.jpg (49.44 KB, 800x271 - bekeken 1146 keer.)
« Laatste verandering: 12-01-2011, 13:32:31 door Rinus.N » Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 30-12-2010, 12:10:34 »

http://www.scheveningen-nu.nl/yabbse/index.php?topic=1823.0

 hier de geschie4denis van de zrd
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
bomme
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 30-12-2010, 13:57:36 »

www.wdsr.nl/onderzoek/generaal_ten_hove.pdf
nog meer geschiedenis over ZDR het schip op de tekening is tot zinken gebracht en pas gevonden maar heeft verder niets met scheveningen te maken denk ik.


fred
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 12-01-2011, 13:29:28 »

SPIER
Hooploper

Berichten: 3


     ZRD 3
« Gepost op: Vandaag om 12:52:57 »     

--------------------------------------------------------------------------------

De ZRD 3 was een trawler en waarschijnlijk gevorderd door het Rode Kruis met medeweten van de Duitsers.Hij moet liggen ongeveer 5 mijl ZW van Egmond en de reddingsboten van de toenmalige KNZHRM (nu KNRM) van Egmond en IJmuiden zijn erbij betrokken geweest.
 
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Hans Jehee
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 30-01-2011, 21:34:47 »

Hallo,

De ZRD 3 was geen stoomtrawler maar het voormalige Stoomloodsvaartuig 17.
Zie ook mijn artikel "Stoomloodsvaartuigen in de Tweede Wereldoorlog" in het tijdschrift Sleep & Duwvaart 97 (febr 2000). Sleep & Duwvaart wordt uitgegeven door de Stichting BASM (Stichting tot Behoud van Authentieke Stoomvaartuigen en Motorsleepboten)
Later kwam er een 2e ZRD 3, dat was het voormalige het Stoombetonnings- en Verlichtingsvaartuig Frans Naerebout.

Ik beschik niet over een bemanningslijst van de op een mijn gelopen ZRD 3.

Met hartelijke groet,
Hans Jehee

Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 31-01-2011, 20:36:46 »

Hallo,

De ZRD 3 was geen stoomtrawler maar het voormalige Stoomloodsvaartuig 17.
Zie ook mijn artikel "Stoomloodsvaartuigen in de Tweede Wereldoorlog" in het tijdschrift Sleep & Duwvaart 97 (febr 2000). Sleep & Duwvaart wordt uitgegeven door de Stichting BASM (Stichting tot Behoud van Authentieke Stoomvaartuigen en Motorsleepboten)
Later kwam er een 2e ZRD 3, dat was het voormalige het Stoombetonnings- en Verlichtingsvaartuig Frans Naerebout.

Ik beschik niet over een bemanningslijst van de op een mijn gelopen ZRD 3.

Met hartelijke groet,
Hans Jehee


Misschien is dit wat op deze link.

http://www.koosp.nl/wo%20deel%203/wo%20deel%203%201a/index.htm
Gelogd
SPIER
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 13-03-2012, 13:27:21 »

Alweer enige tijd geleden de vraag gesteld over de ZRD 3, is er nu echt niemand meer die er iets vanaf weet? Onder de wat ouderen onder ons moet iemand er toch wat over weten.
Volgens mijn overleden moeder waren er ook Scheveningers aan boord.
AUB informeer eens hier en daar. De ZRD 3 is op een mijn gelopen op 5 mijl NW van IJmuiden en 5 mijl ZW van Egmond. De toenmalige reddingboot "Neeltje Jacoba" en de strandreddingboot van Egmond zijn ter plaatse geweest. In het boothuis van Egmond hangt namelijk ook een reddingsboei van de ZRD 3.
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!