Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 12:06:03
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Historie
| |-+  Mooie momenten
| | |-+  Winter 1962/1963
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Winter 1962/1963  (gelezen 37289 keer)
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #15 Gepost op: 05-02-2008, 12:36:29 »

hier het lossen van kolen


* 76583a01.jpg (11.49 KB, 400x285 - bekeken 3236 keer.)
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
nettenboetster
Scheepsjongen
**
Berichten: 38


Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 23-07-2010, 00:38:35 »

Als je al die foto's ziet is het wel bar en boos geweest in die winter.
Ik zat toen op de Huishoudschool en natuurlijk in de pauze over de schotsen lopen en helemaal verkleumd weer terug naar school.

Die winter staat voor altijd in onze geheugen gegrift, die vergeet je nooit meer.
(ook omdat daarna nooit meer zo'n winter geweest is, natuurlijk) Smiley


Nou Anneke, dan hebben we in datzelfde jaar op die huishoudschool gezeten.
Leuk hoor, maar ik kan me jou van toen niet meer herinneren maar ja ik heb er maar 1 jaar op gegaan en ging ik het nieuwe schooljaar naar een andere school, het was wel een leuke tijd.
Ik heb er leuke trappetjes in  zakdoeken leren strijken en meer van die dingen waar je later in je drukke gezin niks mee mee kon. Huishoudelijk inzicht kreeg je van huis uit al mee als oudste dochter, niettan?
Maar het onderwerp hier was die strenge  winter.  In die vrieskou moest ik elke dag  een heel end fietsen van en naar Duindorp. En natuurlijk gingen we kijken naar het wereldwonder van die tijd: de zee bevroren!
Ik heb er zelf geen pleitjies van......
maar d'r zijn er vast nog wel een paar!
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 23-07-2010, 09:33:43 »

 Smiley


* Poolwinter_ba.jpg (44.52 KB, 640x424 - bekeken 2987 keer.)
Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 23-07-2010, 23:38:17 »

Ik kwam op 6 januari aan de wal en ik woonde toen op de Kanaalweg . Ik was ruim anderhalf jaar getrouwd en mijn eerste zoontje was een half jaar oud. Ik wilde niet meer terug naar zee en zei tegen mijn vrouw , straks zegt die jongen wat is dat voor een vreemde vent die daar binnen komt. Dus ik stopte met varen en zocht werk maar dat duurde even voor ik werd aangenomen en ik had wel centjes nodig. Het was een strenge winter en overal lag sneeuw en ijs. Ik hoorde dat de gemeente tijdelijk hulpkracten nodig had bij de gemeentereiniging voor het ruimen van sneeuw en ijs dus ik melde mij aan de post Neptunusstraat en werd ingezet voor dat werk. Het resultaat was dat wij meer achter de vuilniswagen liepen om te helpen dan dat we sneeuw en ijsvrij maakten . Ik denk dat het gauw zo'n 1 a 2 maanden heeft geduurd en vond toen ander werk. "t Was een koud maar toch wel een leuke periode. Leen.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #19 Gepost op: 06-12-2012, 13:54:51 »

ja ook ik was die winter in jan. thuis gekomen met verlof dus heb dat sneeuwruimen achter het raam van de kroeg zitten te bewonderen(Luifeltje, keizerstr.) van die visserlui die behoudenteelt hadden en in de ww liepen en bouwvakkers in de vorst verlet
« Laatste verandering: 06-12-2012, 13:56:27 door Rinus.N » Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!