Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
18-05-2024, 13:11:42
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Schepen van Kwakkelstein
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 ... 16 Omlaag Print
Auteur Topic: Schepen van Kwakkelstein  (gelezen 241319 keer)
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #120 Gepost op: 28-11-2007, 08:28:37 »

Oke Mink bedankt, ik wist dat niet waarschijnlijk was ik toen al aan de wal!!


Gr.Dirk.
Gelogd
mink
Gast
« Antwoord #121 Gepost op: 28-11-2007, 08:54:52 »

Was die Hannes schenkel walschipper voor alle schepen van kwakkelstein, ik bedoel dan die van de vmv, maatschappij holland etc
Gelogd
ariegoedknegt
Gast
« Antwoord #122 Gepost op: 28-11-2007, 14:50:49 »


 Hannes schenkel was wal schipper voor alle schepen van kwakkelstein aan de koning wilhelminahaven stonden twee grote panden aan de noordkant zaten ook de boetsters van kwakkelstein en aan de zuid oost kant daar stond het grootste pand met reepzolders en netten zolders kuiperij en zout op slag in mijn kinderjaren heel wat gespeeld op de netten zolders.
me vader kwam met de 203 dina vlak voor kerst binnen ze lagen nog niet vast of de zwarte bende sprong aan boord alles werdt verzegeld maar een ruim vergaten ze met de kerst met nog wat zwagers alle sigaretten en parfum van boord gehaald ,na de kerst schip leeg maken de douane re bij elke ton moest open gemaakt worden maar alles lag al op de netten zolder ze hebben na veel moeite 2 sloffen sigaretten gevonden
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #123 Gepost op: 28-11-2007, 14:53:37 »

Ja Arie als de schepen uit het kanaal kwamen dan stonden ze paraat de snuffellaars
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Robbie SpurS
Gast
« Antwoord #124 Gepost op: 01-12-2007, 07:57:15 »

Hallo Mink,

Even terugkomend op jouw vraag over m'n vader....
Mail me even ( pronk.rob@gmail.com )
Gelogd
loodsman
Gast
« Antwoord #125 Gepost op: 12-12-2007, 20:20:37 »

Hallo Dirk.
Ik heb ook in 1966 en,67 met de Vl 73 gevaren met ouwe Thijs Schaap (de siet).Welke Dirk ben jij dan. Ik zat met Maarten Keus en Jaap Guit met z,n drieen als jongen an boord.Ik heb jamme genoeg geen foto,s meer uit die tijd.
Groeten D.S.
Gelogd
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #126 Gepost op: 12-12-2007, 22:07:56 »

Hallo Loodsman kijk effe op Vlaardingse visserijschepen!!!

Dan VL-110 en je hebt het antwoord!!!!!

Want je kent me als geen ander!!!!! Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy.
Ben vanochtend nog met je broer aan het gommelestieken geweest. Grin Grin Grin Grin.

Gr. Dirk.P.
Gelogd
mink
Gast
« Antwoord #127 Gepost op: 13-12-2007, 10:25:09 »

Goeiemogge Loodsman,

Wat een weelde jo, met drie jongens, was dat gtebruikelijke bij kwakkelstein. Ik zat in die tijd als enigste jongen aan boord. Volgens mij ook nog een keer bij je broer aan boord. Zijn we nog door het caladonia kanaal gegaan. Kan niet missen toch dat ik de goeie heb. Trouwens je broer moet daar nog foto's van hebben. kan je die niet op de site zetten (of een paar daarvan) Zou ik ik leuk vinden.

gr

Mink
Gelogd
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #128 Gepost op: 13-12-2007, 10:40:21 »

Ben al bezig Mink met z,n broer wat betreft foto,s hij moet nog foto,s hebben van de VL-131 zij die.!!!!! Als ik ze heb zet ik ze wel op de site.


gr.Dirk.P.
Gelogd
loodsman
Gast
« Antwoord #129 Gepost op: 13-12-2007, 11:16:19 »

Goeie morgen Dirk en Mink
Ik zal eens kijken of ik nog oude foto,s heb liggen in een of andere schoenendoos.
Dirk jij was er toen zeker net af.Ik meen dat ik toen in het najaar aan
boord gekomen ben.Ik had er voor met Frank Vrolijk in de smederij gewerkt.
Ik heb trouwens op verschillende schepen van Kwakkelstein gevaren.o.a.
de v.l.1 Ursinus en de vl 131 met Gerrit Bal (boele).
Groeten Dirk S.
Gelogd
Robbie SpurS
Gast
« Antwoord #130 Gepost op: 13-12-2007, 11:57:07 »

Hallo Loodsman Dirk, dan heb jij ook nog met mijn vader Willem Pronk gevaren en als ik dan de goeie voor me heb woonde u vroeger toch op de Westduinweg??

Groet Rob
Gelogd
loodsman
Gast
« Antwoord #131 Gepost op: 13-12-2007, 12:15:58 »

Goeie middag Rob.
Ik heb volgens mij niet met jou vader gevaren.
Is jou vader eerste monteur geweest bij Leen van der Harst op de vl 34 Anita
Gr Dirk S.
Gelogd
Robbie SpurS
Gast
« Antwoord #132 Gepost op: 13-12-2007, 12:25:43 »

Hallo Dirk,

Ja klopt maar hij heeft ook op de 131 gevaren (zie foto op pagina 1 van deze topic)
Ik dacht dat je Dick Spaans was die woonde toen op de Westduinweg t/o Oranjeschool. Hij had toen ook een zoon Ron en ik kwam daar toen wel eens bij hem thuis vandaar..........

Groet Rob
Gelogd
johanh
Gast
« Antwoord #133 Gepost op: 13-12-2007, 14:57:16 »

ik ben johanh en heb in periode 1972/1979 gevaren, op de vl 112 bets en gerda m.harteveld,vl 34 anita m.harteveld en vl 89 monica c.schoneberg vrgr johanh. ps jan o dat is lang geleden,maar dat je elkaar tegen komt op pc.
Gelogd
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #134 Gepost op: 13-12-2007, 17:02:52 »

Goeie morgen Dirk en Mink
Ik zal eens kijken of ik nog oude foto,s heb liggen in een of andere schoenendoos.
Dirk jij was er toen zeker net af.Ik meen dat ik toen in het najaar aan
boord gekomen ben.Ik had er voor met Frank Vrolijk in de smederij gewerkt.
Ik heb trouwens op verschillende schepen van Kwakkelstein gevaren.o.a.
de v.l.1 Ursinus en de vl 131 met Gerrit Bal (boele).
Groeten Dirk S.


Hoi Dick.S.

Dick wat je schrijft klopt helemaal ik moest in het najaar in dienst (marine)ik dacht in november 1966.
Vond het toen erg jammer want we hadden een fijn schipvolk.Ik  denk dat jij toen mijn steetje hebt ingenomen.
Jonge Thijs (Siet) en ik waren toen allebei jonste matroos maar ik weet niet meer of Maarten Keus ook bij ons voer.
Weet nog wel een paar namen,Aai Rog,Rinus Taal,Jan Spekkies, Jan Guit, ouwe Thijs(stuurman)misschien komt de rest van de namen nog wel boven drijven.

Dick de groetjes.

Dick.P.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 ... 16 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!