Scheveningen 48

Naam: Jaar: Model: Reder:
Johanna1914 Houtenzeilloger R Zuurmond

Nog geen schippers bekend.

Scheveningen 48

Naam: Jaar: Model: Reder:
Jacob den Dulk Gz1914 Motorlogger A vd Toorn
Brief nummer: 6707
Scheepswerf:A de Jong te Vlaardingen
Motor:120 Pk 3 cil industrie Bj 1942
Bruto:145,91 ton
Netto:92,33 ton
Lengte:31,95 meter
Breedte:6,56 meter
Holte:2,89 meter
Begin:1914 SCH 208 Jac den Dulk Eig. Noordzee
Verandering:1922 SCH 208 Jac den Dulk Eig. de IJsel
1923 VL 2 IJsel I Eig N.V Zeev. IJsel
1924 SCH 48 Jacob den Dulk Gz Eig. A v.d. toorn
1933 GDY 48 Mewa IV Eig. Mij Mewa te Polen
1941 gevorderd door de duitsers , Vs 1245, DD 53. A 17.
1948 SCH 48 Jacob den Dulk Eig. A v.d. Toorn
1959 SCH 48 Jacob den dulk Eig. Verre Visserij Mij
Einde:1962 voor de sloop verkocht aan N.V. Koophandel te Nieuw-Lekkerland
Extra info:Uit het geheugen: tweede helft \'85 Douwe kloosterboer van Bergen/Zee onder de naam Rederij Sanimex

Sch 32 en 48 gekocht (uitgesaneerd) en uitgevlagd naar Panama, verbouwt bij Hogenraad en Kuyt op Scheveningen met tweede machinekamer in netttenruim met 50 Kva generator en koel/vriesmachines en daaronder 40 m3 Dieseltank, Ruim verbouwd tot vriesruim en een vriestunnel voor op de bak en bemand met Portugezen. Overgevaren naar Las Palmas onder leiding van een

Katwijker? (weet niet meer) en vandaar af naar Banjul (Gambia) te garnalen vissen (begin 1986) hetwelk geen succes werd. Terug gekomen op las Palmas en daar vercharterd aan Spanjolen, later waarschijnlijk gesloopt. Nieuwe namen: Praia da Rocha en Praia Morena

Als ik meer herinner meld ik mij. Ik was ahw dir technische zaken van Sanimex en voer als dekknecht.

M.V,G, Hein Klop (ooit Kranenburgweg 17)

GDY-48 \"Mewa IV\"


1914 wordt als stalen zeillogger opgeleverd en in de vaart gebracht als SCH¬-208 \"Jacob den DuIk Gzn\", rederij Noordzee te Scheveningen
1922 wordt, terwijl het visserijmerk hetzelfde blijft door rederij De IJssel, directeur K. Knoester, in de vaart gebracht onder de naam \"IJssel I\"
1923 gaat naar Vlaardingen, als VL-2 \"IJssel I\". Rederij en directeur hetzelfde gebleven.
1925 verkoop naar rederij v /h A. van der Toom J zn te Scheveningen en wordt dan SCH-48 \"Jacob den DuIk Gzn\"
1927 wordt motorlogger, Bronsmotor 50 PK 2 cylinder
1934 verkoop naar Polen en wordt GDY-48 \"Mewa IV\"
1940-1945 door de Duitse bezetter in beslag genomen
1942 door de Duitsers wordt de Bronsmotor vervangen door een 120 PK Industrie dieselmotor.
1946 komt de logger weer na grondig verbouwen en verlengen, voor rederij Van der Toom in de vaart, als SCH-48 \"Jacob den DuIk Gzn\"
1963 afgevoerd om te worden gesloopt.

Schippers vanaf 1900:

1925 t/m 1928 M. Pronk 1929 t/m 1937 W. de Jong 1938 G. Bal 1939 J. Roeleveld 1948 t/m 1951 Jac. v/d Harst 1952 t/m 1955 A. Krijgsman 1956 C. de Jong 1958 G. Verbaan 1959 M. v/d Oever 1960 W. den Heijer 1961 M. Klein
Hier als GDY 48 Mewa IV
links Piet Ros , midden mijn vader Jan Breugem ,rechts Leen Ros twee zwagers van mijn vader . Wie de twee jongens zijn dat antwoord moet ik u schuldig blijven.

Scheveningen 48

Naam: Jaar: Model: Reder:
Willy Cornelia1964 Kotter K Plugge & C blok
Brief nummer:1964 - 13129 ... 1967 14280
Scheepswerf:Vooruit te Zaandam
Motor:450 Pk.Stork-Ricardo,gas-01ie,RHO 216 K,6ci1.,Nr.8660,bouwjaar 1964
Lengte:1976 - 29, meter
Breedte:1976 - 6,3 meter
Holte:1976 - 2,9 meter
Begin:16-03-1964 SCH 48 , Gerdientje Jannie eig. :Gebr.Pronk
Verandering:6-06-1967 SCH 48 Gerdientje Jannie verlengd
en hermeten, tevens opvoering motor. ,eig. :J.C.Pronk 18-01-1973 SCH , Wi11y Corne1ia eig. :K.P1ugge en .C.B1ok
1984 verandering eig.K.P1ugge
1986 verkocht naar Z.Afrika

Nog geen schippers bekend.

Heeft u nog aanvullende gegevens, opmerkingen, wijzigen, fotos of betere kwaliteit fotos.
Neem dan contact met Rinus Nutbeij of met de webmaster