Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
07-10-2026, 09:55:43
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe crypto hulp

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Cornelis Vrolijk 1840 - ?
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Cornelis Vrolijk 1840 - ?  (gelezen 68 keer)
jdctoorn
Schipper

Bekijk profiel WWW E-mail
« Gepost op: Gisteren om 10:10:38 »

Ik ben op zoek naar de overlijdensakte van Cornelis Vrolijk, geboren 06-11-1840, zoon van Cornelis Vrolijk (1815-1857) en Adriana Keus (1821-1902).

Cornelis is de neef van Jacob Keus uit een vorig bericht:
[https://www.scheveningen-haven.nl/yabbse/index.php?topic=4379.0

Cornelis is de zoon van de Cornelis Vrolijk die in 1857 omkwam bij het vergaan van "De Jonge Wees".. Mogelijk was de jonge Cornelis ook aan boord als 17-jarige? Hij is te vinden in het bevlokingsregister van Den Haag van 1850-1861, maar niet meer in dat van 1861-1879. In het bevolkingsregister 1850-1861 staat op de regel van zijn zus maria (geb 1848) een overlijdensdatum van '16 juli 1855', maar  zij is in 1909 overleden. Is het mogelijk dat dit deze overlijdensdatum van Cornelis is? Ik heb overgens in 1855 geen overlijdensakte deze Cornelis Vrolijk gevonden.

Wie weet meer?

Jaap
vuurbaak
Schipper

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Gisteren om 10:48:23 »

Jaap,

Ben benieuwd of er nog iemand anders antwoord zal geven....

Gr.
Martin
jdctoorn
Schipper

Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: Gisteren om 11:23:06 »

Ik denk altijd, als Martin het niet weet, wie weet het dan?

Mijn bestand (website) bevat nog (te) veel fouten en gaten. Ik ben nu begonnen om per familie alle gezinnen onder de loupe te leggen aan de hand van de bevolkingsregisters van Den Haag, Ik heb al heel wat fouten verbeterd, maar af en toe loop ik tegen een muur. Die plaats ik dan hier in de hoop dat iemand (jij) er meer weet van weet. Het zijn natuurlijk niet de makkelijkste gevallen want dan had ik of iemand anders al wel iets gepubliceerd. Het zijn wel vaak de meest uitdagende en interessante gevallen, die iets vertellen over gezinnen en families van Scheveningen.

Jaap
vuurbaak
Schipper

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Gisteren om 12:07:33 »

Jaap, dank je wel voor dit compliment.

De Scheveningse bevolking is al meer dan 45 jaar een uitdaging voor mij.
Als ??n van de weinige heb ik ooit van mijn hobby m'n werk kunnen maken.
Kwam te werken bij het CBG, toen nog een toonaangevend instituut voor Nederland en daarbuiten.
Helaas na bijna 30 jaar kwam er een reorganisatie en ik kon opzouten.
In de tussentijd ben ik wel met Scheveningen bezig gebleven, maar wel op een lager pitje, want ik heb meer uitdagingen.

Misschien val ik in herhaling, maar dan toch misschien nog even goed om te melden.
Recentelijk afgerond de bewerking van het Trouwboek 1648-1811, aangevuld met een aantal andere bronnen, waardoor de DTB-fiches van het Gemeentearchief op sommige plekken duidelijk herziening verdienen.
Daarnaast het begraafboek. Ook die is aangevuld met impost gegevens.
De bewerking van het oudste doop- en begraafboek -1670.
Vraag is waar en hoe ik die beschikbaar zal stellen. Zelf weet ik het nog niet zo goed.
De controle op het doopboek is nu in behandeling. Daar is nu zo'n 60% van gereed.
Tenslotte moet ik nog zo'n 350 delen van de bijna 6700 delen het oude notarieel archief.
En dan werk ik nog aan mijn Historisch Adresboek 1660-1860 (75% gereed).

Het mag duidelijk zijn door al die bestanden (en alle genealogie?n die ik gemaakt heb) is het mogelijk om in de meeste gevallen gericht antwoord te geven.
En laten we eerlijk zijn, als jij, Kees Vrolijk en ik er niets aan doen, dan zal waarschijnlijk niemand iets doen.

Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte