Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-09-2026, 15:59:30
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe crypto hulp

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  Internet-Zoekmachines-Google- enz. enz.
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Internet-Zoekmachines-Google- enz. enz.  (gelezen 40 keer)
jtn
Opper-stuurman

Bekijk profiel
« Gepost op: Gisteren om 14:07:39 »

Internet-Zoekmachines-Google- enz. enz.

Nadat Google aanpassingen heeft gedaan worden gegevens die gezocht worden anders weergegeven als daarvoor. Zoek je b.v. HEMA of AH dan is er op het eerste gezicht geen verschil. Maar zoek je b.v. Pietje Puk ergens in Nederland dan staan de gegevens nu in een AI-vorm. Maar ga je dan naar de AI-modus dan krijg je veel meer info.

Daarom ben ik gegevens, welke al jaren in mijn bestand staan, opnieuw gaan opzoeken. Na de AVG wet van 2018 krijg je nu minder maar wel andere info. CABR-gegevens o.a. kwamen erbij nadat deze werden /waren vrijgegeven. En dan is het schrikken bij sommige namen.

De AI-modus maakt het nog bonter.
Dan worden er sites genoemd waar nog veel meer info te halen valt waar je in eerste instantie niet op zit te wachten. Ook naar sites waar derden veelal hun bagger op hebben gezet. E?n persoon kan  daar dan wel met 2 of 3 verschillen data worden vermeld.  Soms een typefout maar soms ook klakkeloos overgenomen data.

Zelf hou ik het dan maar bij de confessionele manier van info/aktes opzoeken.
Als proef heb ik een willekeurige naam uit mijn bestand gekozen welke ik jaren geleden had ingevoerd en op de eerdergenoemde manieren met AI op nieuw opgezocht. Hoe summierder je de vraag stelt, hoe willekeuriger het antwoord dan luidt. Geef je zelf meer (goede) info hoe beter dat antwoord dan wordt. Vervolgens heb ik later iets (summiers) gevraagd en er telkens iets meer onzin/onwaarheden in gestopt als de antwoorden welke ik kreeg onjuist waren. Na een excuus kwam er dan telkens weer iets nieuws.

Conclusie: AI wordt gevoed door eenieder van ons die AI hiervoor gebruikt en er dan veel info instopt.

Daarom ben ik nu benieuwd hoe anderen de aangepaste zoekfuncties ervaren.

jtn
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte