Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23-06-2026, 00:22:04
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe crypto hulp

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Cornelis den Dulk, verdronken 1854, 12 jaar
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Cornelis den Dulk, verdronken 1854, 12 jaar  (gelezen 43 keer)
jdctoorn
Schipper

Bekijk profiel WWW E-mail
« Gepost op: Gisteren om 09:49:16 »

Ik ben op zoek naar de ouders van Cornelis den Dulk die als 12-jarige is omgekomen tijdens een storm 17-19 februari 1854 op de pink Zeemanshoop.

https://www.vissersnamenmonumentscheveningen.nl/detail/1854-70-zeemanshoop-zeemanshoop-johannes-hoogenrraad-jz

Hij moet dus geboren zijn rond 1842, maar ik vind geen Cornelis den Dulk die past. Ik heb een theorie dat het om de Cornelis den Dulk gaat die op 4 juni 1837 geboren is. Hij is een zoon van Cornelis den Dulk (1800-1865) en Johanna Magdalena van der Harst (1800-1860), en hij is de jongere broer van Jacobus (Jacob) den Dulk die stuurman was op hetzelfde schip. Van deze Cornelis heb ik geen overlijdensakte kunnen vinden. Hij komt voor in het bevolkingsregister van Den Haag 1850-1861, maar is niet meer te vinden in het bevolkingsregister 1861-1879. Hij is dus voor 1861 verdwenen.

Elk commentaar is welkom,

Jaap
« Laatste verandering: Gisteren om 09:54:39 door jdctoorn » Gelogd
vuurbaak
Schipper

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Gisteren om 10:57:20 »

Jaap,
in mijn boek over de familie Den Dulk, heb ik staan dat hij met zijn broer en zwager (Gerrit Pronk) is omgekomen met de pink Zeemanshoop.
Hij komt ook voor in: Van Aken naar Scheveningen. De nakomelingen van Johan Frederik Baumann en Johanna Magdalena Beekhuizen. Daar nog zonder vermelding van zijn overlijden.
jdctoorn
Schipper

Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: Gisteren om 11:44:50 »

Mooi!
Dan heeft hij ook in mijn bestand zijn ouders gevonden.
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte