Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 15:11:16
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Gekeuvel (Moderator: Gina)
| | |-+  Evert Keus zoon van Maarten Keus en Elisabeth Pronk
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Evert Keus zoon van Maarten Keus en Elisabeth Pronk  (gelezen 1893 keer)
tgaeko
Gast
« Gepost op: 24-11-2022, 13:32:19 »

Wie kan en wil mij iets vertellen over de jeugdjaren van Evert Keus. Evert is geboren op 30 april 1921 te Scheveningen. Evert was de oudste zoon van Maarten Keus en Elisabeth Pronk. Het gezin heeft in die periode in de Zeezwaluwstraat nr 162 en de Pluvierstraat 135 gewoond. Evert is in juni 1943 in Duitsland overleden. Ik weet dat Evert in de periode 1935-1938 op de 3e Ambachtschool in de Zwaardstraat 6 heeft gezeten en dat hij daarna op de avondschool aldaar zat. Ik zou echter graag willen weten waar hij op de lagere school zat. Ook andere interessante verhalen over Evert zijn welkom.

Volgens zijn rapport in het eerste schooljaar van 1935-1936 was Evert vaak ziek, zonder kennisgeving.  Ik vraag mij echter af of het ook mogelijk is dat Evert uit varen is gegaan. Om zo wat te kunnen verdienen. Zijn verzuim was 35 schooldagen, 21 schooldagen, 14 of 19 schooldagen. Wellicht kan het aantal verzuimdagen een aanwijzing zijn.

Ik stel deze vragen op verzoek van zijn jongste zus, die amper zeven jaar oud was toen Evert overleed in Duitsland.  Zij is van het gezin de enig nog levende.
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!