Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2023, 17:54:23
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  Rondje Gv-Sv-Gv
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Rondje Gv-Sv-Gv  (gelezen 2280 keer)
koost
Schipper

Boetnaalden

Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 14-03-2021, 13:59:12 »

Weer een rondje Gv-Sv-Gv. ?

Eind verleden jaar kwam ik op deze site een paar links tegen welke op 21 december 2020 door Rinus Nutbeij waren geplaatst. Met veel plezier heb ik die een paar maal bekeken. Bij het zien van de foto van het Gevers Deynootplein kwamen bij mij weer wat herinneringen naar boven.
Vele,vele jaren geleden vroegen wij (een vast vriendengroepje ) ons af wat we nog gingen doen nadat de horeca in de stad hun deuren gingen of al hadden gesloten.
Een rondje Den Haag (Gv) Scheveningen (Sv) Den Haag (Gv) moest het gaan worden.
Om nog wat te drinken en na te praten. Maar waar was de vraag. Persoonlijk kende ik een horecaman in het hartje Den Haag met meerdere horecagelegenheden. Hij opperde om naar b.v. het GeversDeynootplein te gaan. Daar had hij zelf ook een paar zaken en was er altijd wel iets te vinden om nog even binnen te lopen. Rond het Kuhrhaus vele leuke zaken zoals o.a.: De Vliegende Hollander (Pianobar (Pia Beck), Joseph Place, en iets verder het Paladium en natuurlijk Hommerson. Hoe al die andere zaken heten weet ik niet meer. Misschien zijn we daar te weinig heengegaan.
Maar wat hield dat rondje in ?
1: wat drinken, 2: een vette bek halen of 3: en dat is 1 en 2. Want het gezegde: vis moet zwemmen was destijds goed te combineren.
Voor 1 gingen we naar een hotel in de Maaswijkstraat. Richting Boulevard gezien aan de rechter kant van de straat. Daar schreven we ons dan voor de zekerheid in. Niemand kreeg dan last en problemen kan je zo voorkomen.  Of dat hotel in die hoedanigheid nog bestaat weet ik niet.
Voor 2 gingen we naar ik meen naar de Koppelstokstraat. Er waren wel meerder zaken waar je om die tijd nog een visje kon kopen. Laat in de avond (zeg maar vroeg de dag er op) een visje, meestal een ?lekkerbekkie?, uit zoeken. Lekker vers en warm. Vandaar ?die vette? bek.  En dan weer huiswaarts. Voor de minder goede voetballers onder ons was dat niet prettig. Die moesten al om 10.00 uur in de wei staan voor hun potje ?wakker worden?. De betere onder ons hadden geluk, die moesten pas om 14.30 aantreden.
Aan de andere kant van het plein stond het oude Circus Theater. Destijds een leuk gebouw. Ook van binnen. Vooral het binnenkomen door de artiesteningang aan de achterzijde. De lucht van de beesten was wat minder. In het straatje daar weer tegenover was een klein koffiehuis. De verhalen die ik heb gehoord en hoe ze mij toen verteld werden vond ik destijds prachtig. Misschien werd er toen wel iets aangedikt maar het klonk leuk.
Deze maand ben ik nog eens een rondje Gv-Sv-Gv gaan doen. Maar net zoals Den Haag is Scheveningen ook erg veranderd. Het lijkt overal meer op een bouwput. Te voet kan je nog wel overal komen maar met de auto is het een ramp. Het rijden maar vooral het parkeren.
De oudere garde kijkt met veel weemoed naar al die veranderingen denk ik. Maar ja: vroeger was het een stoffer en blik en wassen in een tobbe. Nu zijn het stofzuigers en wasmachienes. De vooruitgang is niet meer te stoppen. Misschien gelukkig, maar zonder pc was dit stukje zeker niet geplaatst.
Heden ten dage wordt er nog eens per jaar zo?n rondje gedaan. Nee, niet meer door mij. Het heet nu CPC. En dat rondje doen ze overdag en worden er geen horecagelegenheden aangedaan.
Kortom: tijden veranderen.
« Laatste verandering: 15-03-2021, 16:12:22 door koost » Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte