Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
30-03-2024, 06:47:41
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  boek (de)Mos
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: boek (de)Mos  (gelezen 3887 keer)
marion
Scheepsjongen
**
Berichten: 43


Dit forum is het helemaal !


Bekijk profiel
« Gepost op: 28-03-2019, 11:26:52 »

Goedendag,

Ik heb een vraag is er ooit een boek gemaakt over de (de) Mossen ?
 
Zo ja waar zo ik die kunnen kopen?


Groet,

Marion
Gelogd
vuurbaak
Schipper
*****
Berichten: 162


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 31-03-2019, 15:33:48 »

Een boek is nog niet gemaakt. Mocht je een vraag hebben over een (De) Mos, stel die dan gerust.
Gelogd
Roelof
Hooploper
*
Berichten: 9


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 31-03-2019, 17:15:06 »

Nee, bij mijn weten blijft het bij genealogie info.
Groet,
Roel de Mos
Gelogd
marion
Scheepsjongen
**
Berichten: 43


Dit forum is het helemaal !


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 31-03-2019, 21:18:07 »

Jammer, dan gaan we door op de oude manier.

Dank voor jullie reactie


Groet,

Marion 
Gelogd
peter46
Scheepsjongen
**
Berichten: 21



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 16-08-2019, 23:59:19 »

Nee, een boek met de juiste gegevens is er (nog) niet. Ik ben er in de 80-er jaren aan begonnen, maar door drukke werkzaamheden helaas niet af kunnen maken. Dat was nog vóór de internettijd, dus alles op gemeentehuizen + CBG verzamelen. Vorig jaar de draad weer opgepakt, uitgaande van mijzelf (geb. 1946) teruggaand tot ca. 1470 Geryts Mosch (waarbij Mosch nog niet de officiële familienaam was). Inmiddels ook de meeste neventakken ingevuld. Het probleem van een boekwerk is, dat het leesbaar moet blijven en dat je een bepaald persoon makkelijk terug moet kunnen vinden. Ik zit momenteel aan de 93 pagina's, waaruit ik kan putten, daarnaast veel Excel- en Word-bestanden, waar ik personen op voornaam, naam ouders, naam partner, geb.-, huw.- en ovl.datum kan terugvinden. Daarnaast zo'n 1.500 gedigitaliseerde geb.-, huw.- en ovl.-aktes.
Het grote probleem is om iedereen een eigen, logisch nummer te geven, zeker wanneer je uitgaat van 17 generaties tussen het jaar 1470 en 1946.
Kortom, wil iemand informatie hebben, dan kun je altijd bij mij terecht, pdm@kabelfoon.net
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!