Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 22:11:44
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Gekeuvel (Moderator: Gina)
| | |-+  Effe mopperen
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Effe mopperen  (gelezen 18775 keer)
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Gepost op: 23-07-2018, 19:29:10 »

Ik moet dit even kwijt. Al 30 jaar maken ze de wegen in  Den Haag steeds maar smaller en smaller terwijl er 1900 woningen per jaar er bij komen en dat gaat naar mijn mening fout lopen.
Terwijl de landelijke politiek infrastructuur uitbreid, wat de groei van de economie bevordert, Doet de stad Den haag  het heel snikkie precies andersom door het steeds krapper en krapper te maken, waardoor de reistijd als maar toeneemt en de bestaande wegen steeds meer overbelast raken met alle gevolgen van dien. Het fijnstof en de uitlaatgassen worden steeds hoger in  Den Haag, terwijl wij aan de kust wonen. Het beschikbaar asfalt wordt elk jaar minder. Twee banen worden één richting zoals de boulevard, waardoor het in het centrum van Scheveningen een ramp is geworden. Lange files tot gevolg en dat gaan ze dan oplossen met nog meer eenrichtingsverkeer en rotondes. Dit kost klauwen met geld en het lost niks op. Het probleem wordt steeds maar groter. Wat voor partij er ook aan de macht staat, dit proces blijft gestaag door gaan om parkeergelegenheid en beschikbaar asfalt systematisch terug te dringen . Eerst was de slogan  "Meer fietspaden" Doorgaande wegen werden smaller gemaakt om ruimte te geven aan fietspaden. De fietser mag nu langs de file rijden, wat ook niet bevorderlijk is voor de gezondheid. Toen kwam de slogan "breder openbaar vervoer" Miljoenen werden uitgegeven om de trambanen en tramstellen te vernieuwen.

« Laatste verandering: 12-09-2018, 19:22:00 door Hans » Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 12-09-2018, 18:13:01 »

En dan staat er een mooi bord!
Verbeteren oversteekbaarheid en verkeersveiligheid

En wat denk je dan? Oh wat mooi, de gemeente is bezorgd en gaat de veiligheid verbeteren je kan nu veilig oversteken.
Maar helaas is daar op Machiel Vrijenhoeklaan geen voetpad. Ja werkelijk, zo verkopen ze het"Wij maken het veiliger"
Nog steeds geen voetpad er bij maar wel 1 rijbaan er af, en daar gaat onze veiligheid, want de hulpdiensten kunnen er niet meer passeren. Het is wel de S200 de rondweg van Den Haag.

 


* 20180710_132021.jpg (147.31 KB, 900x506 - bekeken 1799 keer.)

* 20180710_132043.jpg (131.17 KB, 900x506 - bekeken 1921 keer.)

* 20180710_132021a.jpg (7.14 KB, 455x54 - bekeken 1845 keer.)
« Laatste verandering: 12-09-2018, 18:24:39 door Hans » Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 12-09-2018, 18:25:23 »

Zoals je ziet, geen voetpad.


* 20180710_132116.jpg (132.09 KB, 900x506 - bekeken 1935 keer.)

* 20180710_132205.jpg (92.01 KB, 900x506 - bekeken 1938 keer.)

* 20180710_132309.jpg (143.04 KB, 900x506 - bekeken 1897 keer.)
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 12-09-2018, 18:26:56 »

Daar is toch niks mis mee, tweedrijbanen en een vrij fietspad.
Nee, dat steekt dat groepje onnozelen, die juist onze stad  onveiliger maken!!
Vandaag anderhalf uur er over gedaan om van Scheveningen naar Kijkduin te komen. En dat is gewoon woon werk, meer niet. Het is geld over de balk smijten om goede wegen te vergallen, maar ons wel 2 jaar langer door laten werken, omdat daar geen geld meer voor is. En wij Nederlanders pikken het gewoon. En ik zal maar zwijgen over alle regelingen die ze zelf wel hebben. Denk maar aan die lui van de belastingen, die een mooi bedrag meerkregen. Met grote gevolgen van dien, want er gingen wel heel veel tegelijk weg en nu komen ze mankracht en kennis te kort. Undecided


* 20180710_132422.jpg (120.27 KB, 900x506 - bekeken 1905 keer.)

* 20180710_132804.jpg (107.33 KB, 900x506 - bekeken 1950 keer.)
« Laatste verandering: 12-09-2018, 18:51:02 door Hans » Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 12-09-2018, 19:22:07 »

Nog steeds is het versmallen van de S200 (Machiel Vrijenhoeklaan) aan de gang en duurt en het duurt maar.  Absurd langzaam zijn ze er mee bezig en telkens weer op een andere plek, maar de S200 blijft gewoon dicht. De tientallen verkeersbergenleiders proberen hun best te doen maar het blijft een ramp en het lijkt wel of het niemand iets interesseert, dat diegene die naar hun werk moeten, maanden gestraft worden vanwege de overlast die het geeft. Buiten de kosten om is het absurd gewoon. Iets wat goed was, maanden afsluiten om alleen maar de auto treitercampagne door te zetten. Ik wil mijn wegenbelasting terug!!! Dit is de Beeklaan       


* IMG_20181203_161458739.jpg (105.46 KB, 900x506 - bekeken 1416 keer.)

* IMG_20181203_161611963.jpg (119.12 KB, 900x506 - bekeken 1385 keer.)
« Laatste verandering: 12-12-2018, 17:26:24 door Hans » Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 12-12-2018, 18:44:09 »

Amsterdam wil de stad in hoog tempo gaan vergroenen. Autoliefhebbers krijgen het daardoor zwaar: het parkeertarief in het centrum stijgt naar 7,50 euro per uur en er worden duizenden parkeerplaatsen opgeheven.

Met de opbrengst worden er dus nog meer parkeerplaatsen opgeheven. De automobilisten gaat betalen om uiteindelijk nog minder parkeergelegenheid te krijgen!!! Absurd gewoon!!! Waarom die opbrengst niet benutten voor de oudere zorg, eerder stoppen met werken, gezondheidszorg of zo. Nee een groene stad. Is daar democratisch over gestemd? Wilt elke Amsterdammer dit? Of is dit de ultieme wens van enkelingen die nooit een rijbewijs konden halen, vanwege een te kort aan hersenen. Maar goed als de meerderheid geen auto's meer wilt in de stad,  leg ik mij daar wel bij neer. Dan doe ik hem wel weg. Dan gaan wij toch met ze alle in het openbaar vervoer.  Hoewel is dat wel een goed alternatief? In mijn ogen is en blijft het een belabberd ding en blijft het miljarden verslinden en brengt het ook in de toekomst niks op voor de schatkist. En omdat het totaal niet met de tijd is meegegaan, blijft die energie vretende lege bussen en trams mij steeds meer ergeren. En dat in een tijdperk waar wij bewuster met energie moeten omgaan. Zal dit op den duur, onverkoopbaar worden naar de burgers toe. Het resultaat van al dit hersenloos gedrag is dat de kosten de pan uit gaan stijgen.     
« Laatste verandering: 12-12-2018, 18:45:44 door Hans » Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 13-12-2018, 10:46:46 »

Hans met amsterdam hoef je geen medelijden te hebben ze hebben zelf om groen links en pvda gevraagd.
En jou parkeer probleem en verkeers probleem kan zo op gelost zijn,rot zoon 7 milj. Mensen eruit en alle probleemen zijn opgelost.
Somers tijdens de 3 weken vacantie is het altijd leefbaar want dan is ongeveer het zelvde aantal vertrokken.
Gelogd
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 01-01-2019, 17:06:18 »

Kan  Grin Grin maar ondertussen horen ze hier toch en doet mij wel goed dat ze blijven, dat geeft mij toch het idee dat het hier net een stukje beter is, dan waar ze vandaan komen. En eigenlijk zal ik het zelfde doen, vandaar ik regelmatig naar het programma "ik vertrek bekijk" zit te kijken. Grin Grin

Maar zover is het nog niet, dus vandaar dat gemopper om in ieder geval de stad waarin wij wonen leefbaar te houden.

Hier kan je goed zien dat hulpdiensten nog aardig kunnen rijden, maar waar de ziekegeesten aan het werk zijn geweest niet meer. De Westduinweg was de enigen aanrijroute  omdat de Scheveningeseweg open ligt.
https://www.youtube.com/watch?v=PP7XTCAcbgs   

Het had totaal uit de hand kunnen lopen met dat vreugdevuur gisteravond. De huizen in die omgeving bevatten veel hout en als dat was gaan branden krijg je paniek en kunnen hulpdiensten helemaal niet meer ter plaatsen komen en was Den Haag zomaar verwoest geweest. En het is niet de eerste stad, die door brand is verwoest.

En bij paniek kan je eenbaanswegen niet meer gebruiken!!!! Die stromen vol en dan kan je geen kant meer op.   

Wat dacht je nog van een militairen aanval? Met  een handje vol militairen  kan je zo Den Haag innemen, de paniek die ontstaat maakt het onmogelijk om ons leger toegang te verschaffen. Vroeger dachten ze daar wel anders over en had Den Haag een kazerne en drie vliegvelden rondom. Maar oorlog? Dat is toch verleden tijd.  Met 74 jaar vrede is oorlog juist een ding waar je rekening mee moet gaan houden, bewijst de geschiedenis.
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
jacobcramer
Schipper
*****
Berichten: 1246


bijna


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #8 Gepost op: 01-01-2019, 20:33:04 »

toen ik vannacht op de webcam de vonkenregen zag moest ik aan het Amerikaanse dorp Paradise
denken wat helemaal afgebrand is, en ik dacht dat de Scheveningers trots zijn op oud
Scheveningen maar ik lees op FB dat we de zogenaamde traditie moeten houden en dat de wind
plotseling draait , ja daar konden ze niks aan doen , het is ook een traditie geworden dat de
Scheveningers geen verstand hebben van fikkie stoken dat moet je aan Duindorpers overlaten .
om 3 uur stond de kraan al landinwaaerts en om 7 uur waren de vlaggen al strak door de wind


* 20181231_150326.jpg (103.26 KB, 800x450 - bekeken 1313 keer.)
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 02-01-2019, 12:25:36 »

Ik vraag me wel af hoe dat komt dat schev. Last heeft van een vonkenregen en duindorp niet.
En als de berg 35 meter geweest was had je ook die vonken gehad.
Nu bestaat er brandvertragende materialen,maar ook brandversnellende materialen dus ik denk er iets gebruikt is wat niet de bedoeling was.
Ik heb de brand enkeld op de i pad gezien en zoals die branden zou het wel er eens kloppen kunnen want het was niet normaal.
En dat strandvuur afschaffen,ik zou het niet doen of wil je terug naar de tijd van op iedere hoek van de straat een prive brand.
Dus gewoon weer op het strand maar dan wel controlle houden,maar niet door 1 of andere stomme ambtenaar.
Luister naar de gezegde van dieven vang je met dieven,dus maak 1 van die gasten controleur,dat doen ze inafrica ook met die zwarten,haalt hem er uit en het wordt de grootste eterbak voor zen maten.
Gelogd
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 02-01-2019, 18:09:34 »

Zoals altijd dempt men de put pas als het kalf verdronken is. Ben er zelf wel trots op met zulke grote vreugdevuren, alleen moet het niet uit de hand gaan lopen en daar moeten knappen koppen zich over gaan buigen. Misschien een blushelikopter achter de hand houden, heeft het leger ook wat te oefenen.


* blusheli.jpg (36.58 KB, 700x467 - bekeken 1292 keer.)
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 27-03-2019, 06:10:25 »

Duurzaam is het zelfde als geld moet rollen.
« Laatste verandering: 04-03-2020, 22:09:21 door Hans » Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 04-03-2020, 22:56:07 »

Een voorrangsweg heeft normaal gesproken voorrang om het verkeer snel doorgang te kunnen verlenen. Hoe kan je die voorrangsweg te niet doen? Heel simpel je bouwt er een rotonden in, waarbij fietsers voorrang krijgen, zoals net daarvoor op de S200. Met een paar duizend fietsers in de zomer linksaf, help je die voorrangsweg dus lekker om zeep.
Heel vernuftig bedacht door die auto haters.
Er is nog geen markering aangebracht, maar ik gok er op dat zij hun zin doordrukken.
Heel doordacht ook met een politie bureau en brandweer kazerne aan het einde daarvan, die zo wie zo vast komen te staan.  Ook het openbaar vervoer komt vast te staan.

Als de boulevard twee richtingen was gebleven, waar tenslotte alle bewoners voor waren, want zij voorzagen deze problemen, had de gemeente een hoop geld kunnen besparen. Gelukkig gaan die voor duurzaam, met de nadruk op duur. Cry Cry



* 20200129_161910.jpg (151.86 KB, 900x506 - bekeken 1070 keer.)
« Laatste verandering: 04-03-2020, 23:05:01 door Hans » Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!