Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 20:03:59
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Gekeuvel (Moderator: Gina)
| | |-+  Bitcoin en alles over cryptocurrency
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Bitcoin en alles over cryptocurrency  (gelezen 24677 keer)
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Gepost op: 23-04-2018, 21:43:33 »

Door een Bitcoin evangelist ben ik onder de indruk gekomen en vanaf mei 2017 verdiept ik mij in de Bitcoin en ander cryptomunten.

Banken en overheden kijken er sceptisch naar en vinden het niet leuk en brengen veel negatief nieuws naar buiten om het te doen laten struikelen, maar heel geleidelijk gaat het toch vormen aannemen die hartstikke gaaf, mooi en eerlijk zijn.

Zeker als je je verdiept waar het gewone geld vandaan komt, want dat stinkt pas echt.

Is er belangstelling voor dan wil ik wel het een en ander gaan uitleggen.
Want het is zo revolutionair, dat het een grotere invloed gaat krijgen dan toentertijd het internet. 
   
 
« Laatste verandering: 23-04-2018, 21:46:10 door Hans » Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Hendrick
Hooploper
*
Berichten: 3


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 07-05-2019, 16:06:11 »

Kan je uitleggen waar de waarde van een bitcoin op gebaseerd is? De waarde van een aandeel of van een obligatie kan ik nog begrijpen: je bent een beetje mede-eigenaar van een onderneming of je bent schuldeiser. Maar wat staat er tegenover de bitcoin, waarvan mensen zeggen dat ze erin beleggen?
Gelogd
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 08-05-2019, 09:06:08 »

Kan je uitleggen waar de waarde van een bitcoin op gebaseerd is? De waarde van een aandeel of van een obligatie kan ik nog begrijpen: je bent een beetje mede-eigenaar van een onderneming of je bent schuldeiser. Maar wat staat er tegenover de bitcoin, waarvan mensen zeggen dat ze erin beleggen?
Goede vraag  Cool
De waarde van bitcoin wordt bepaald door wat je er mee kunt doen en wat het gekost heeft om ze te maken (mijnen)

Betalen over het spijkerbed van het internet met al zijn rovers kosten de banken klauwen met geld en zij nemen de diefstal ook nog eens voor hun rekening.  Het beveiligen van dat systeem, wat op oude database systemen draait kosten de banken 500  miljard per jaar. Bitcoin kost 5,4 miljard aan energie, wat natuurlijk hoog is maar een schijntje wat het de banken kost. Banken die overstappen om betalingen via de blockchain te gaan doen, besparen 80%, en dat is gigantisch. De wiskunde controleert de transactie  in plaats van een oude database. Het heeft ook nadelen natuurlijk. Een transactie  met een database is nog terug te draaien, in de blockchain kan dat niet meer. Dit was even een uitstapje naar de mogelijkheden  van crypto met geld maar heeft ook andere toepassingen zoals voor waardepapieren die niet meer gewijzigd kunnen worden. U zult gaan zien dat dit steeds meer toegepast zal gaan worden.

Terug komend op uw vraag waarom zou ik in Bitcoin gaan investeren? In 1972 is de koppeling dat geld  gedekt wordt met goud losgelaten en vanaf die tijd is men geld gaan bijdrukken, zodat geld nu niet eens meer de waarde van papier heeft. Ongelooflijk maar waar helaas. Doordat er geld gecreëerd wordt uit niks, kan men daar ook geen rente over berekenen,  vandaar wij nu op bijna 0% rente ziftten.  Geld is dus eigenlijk niks waard,  het zijn schelpjes waar wij zelf een waarde aan geven en daarmee kunnen wij ruilen. Ook word er kunstmatig een inflatie  aan gecreëerd, zodat de koopkracht en daardoor de economie gestimuleerd blijft. Dit verdorven geldsysteem heeft veel welvaart gebracht maar als de dekking niet word teruggebracht,  zal het een keer omvallen.

Bitcoin daar in tegen kan niet bijgedrukt worden, waardoor er geen inflatie kan ontstaan maar een deflatie. Het bestaande geld systeem is centraal geregeld.  Mensen kunnen daar helaas misbruik mee maken. Bitcoin is decentraal geregeld. ook het ontwerpen, drukken, verplaatsen, beveiligen, vernieuwen ja noem naar op van contant geld, zal niet meer nodig zijn.

Als alle betalingen via de blockchain zouden worden gedaan, zal het zal maar een schijntje gaan kosten, van wat het nu kost. Als wij meer gaan pinnen, zal dit steeds meer gaan kosten. Wij merken er niet zo veel van, maar voor elke transactie moet de ondernemer betalen en dat loopt steeds meer op. Ook de consument zal op den duur voor een pin transactie moeten gaan betalen. De blockchain kan dit bijna kosteloos op zich nemen. Geen dure beveiligde apparatuur meer, maar een een eenvoudige scanner met internet is voldoende. Ik wil niet zeggen dat Bitcoin daar voor zal worden gebruikt, ik zie Bitcoin meer als bovenliggende waarde, zoals je goud zal bewaren, zoals je ook niet  met stukjes goud, een bakkie koffie gaat betalen.

Miljarden mensen hebben geen toegang tot een bank, maar door de blockchain kunnen ze via hun telefoon betalings-transacties doen over de hele wereld. 10 jaar geleden was het toch ondenkbaar dat wij spulletjes uit China zouden bestellen? Straks ga je rechtstreeks zaken doen, met een boertje uit Afrika.

En dan het belangrijkste: Contant geld kan je misbruiken!! Vandaar het steeds moeilijker word om het te verplaatsen. Want op elke transactie, is bijna geen toezicht. Transactie met een blockchain wel. Elke transactie is en blijft openbaar voor iedereen. Elke transactie word opgeslagen in de blockchain en de blockchain is toegankelijk voor iedereen. Als Pietje geld van Jantje krijgt is dat openbaar voor iedereen. Deze wereld snakt naar eerlijkheid en Bitcoin kan daar verandering in aanbrengen.  Nu begrijp je ook waarom er zoveel weerstand is, tegen Bitcoin.        

Al die eigenschappen bij elkaar maakt het, dat Bitcoin interessant is voor beleggers.

Simpele uitleg over de blockchain  Cheesy
https://www.youtube.com/watch?v=KeFRLRA_XzQ
https://www.youtube.com/watch?v=jI83gxdDFso
https://www.youtube.com/watch?v=lc-k-3zz1P4
« Laatste verandering: 08-05-2019, 12:08:43 door Hans » Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 07-04-2021, 11:17:56 »

Kan je uitleggen waar de waarde van een bitcoin op gebaseerd is? De waarde van een aandeel of van een obligatie kan ik nog begrijpen: je bent een beetje mede-eigenaar van een onderneming of je bent schuldeiser. Maar wat staat er tegenover de bitcoin, waarvan mensen zeggen dat ze erin beleggen?
Nog even een aanvulling op wat nu werkelijk de waarde is!!
Het is particulier ingebracht geld en de waarde die het krijgt is de vraag en aanbod. Neemt de vraag toe dan moet je er veel voor betalen en levert het ook wat op, neemt de vraag af dan hoef je er minder voor te betalen en levert het ook minder op. Dat is ook het geval mij aandelen, heb zelfs de prijs zien stijgen, terwijl het bedrijf zelf ter zielen ging.

Wat bitcoin zo interessant maakt is het maximaal aantal uitgegeven bitcoins niet meer zal zijn dan 21 miljoen. Dus op basis van schaarste wilt men er in investeren. En omdat ze steeds meer ongedekt geld de markt in stuwen,  zal uiteindelijk de euro naar 0 cent gaan.  Met andere woorden, je kan met je euro's steeds minder kopen. Een klein autootje zoals de Kia Picanto kost nu al 31.273 gulden.
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 27-12-2022, 13:40:54 »

Even een aanvulling over de vraag over de waarde.

De waarde wordt ook bepaald door het aantal gebruikers en die neemt gestaag tot.
Facebook heeft een waarde mede door zijn gebruikers.
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 27-12-2022, 13:42:51 »

De trading website is nu klaar met een eigen website voor Bitvavo.

https://jolybit.nl/nl.php

Heb Bitvavo een jaartje getest en is goed bevonden, een aanrader dus.
Je kan makkelijk met iideal Bitcoin kopen. 

Heb je nog geen account bij Bitvavo gebruik dan deze link dan steun je mij ook een beetje
https://bitvavo.com/?a=10C1DC0F1F
« Laatste verandering: 27-12-2022, 13:55:39 door Hans » Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!