Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 00:00:10
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Levensboek voor mevrouw den Dulk
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Levensboek voor mevrouw den Dulk  (gelezen 9098 keer)
Lisewiesje
Gast
« Gepost op: 14-12-2017, 14:12:24 »

Beste lezer,

Voor mijn opleiding mogen wij een levensboek maken voor een ouder iemand uit onze omgeving, wij zijn bij mevrouw den Dulk uitgekomen. Mevrouw den Dulk woont nu in Rijssen ( Overijssel ) maar komt uit Scheveningen en heeft al een mooie leeftijd van 99 mogen bereiken. Zij is als enige van haar gezin die nog leeft en heeft geen kinderen.

Zij heeft ons wat basis informatie gegeven, maar gezien mijn mede student en ik niet uit Scheveningen komen, hopen wij hier wat hulp en informatie te kunnen vinden.

Mevrouw Agatha den Dulk is geboren in Scheveningen op 23 april 1918, zij heeft 3 zussen Johanna, Adriana en Leny ( of Leni?) en 1 broer Cornelis den Dulk. Haar vader Leendert den Dulk was schipper op een vissers boot en moeder Adriana den Dulk-Blok was thuis.

Ze vertelde ons vooral over de ''bruine zusters'' de kraamzusters die mooie kleding droegen, een schort met een bruin streepje wat zij echt prachtig vond. Wij vroegen ons af of er ergens een foto is waar deze kledendracht op stond uit die tijd, bij elk gesprek begon mevrouw er weer over.

Ook vroegen wij ons af de eerste stofzuiger die in haar jeugd gebruikt werd, gezien mevrouw hier ook een verhaal bij had. Is er nog iemand die het merk weet of eventueel een foto of reclame heeft uit die tijd?

Verder zijn oude foto's en informatie zeer welkom, bijvoorbeeld van de korbootstraat waar zij woonde, winkels uit die tijd of andere foto's uit de omgeving.

Kortom, alle informatie die leden van dit Forum weten uit die tijd of van de familie is welkom, zodat wij mevrouw een mooi gevuld boek kunnen geven met herinneringen uit haar tijd in Scheveningen.

Alvast bedankt namens mij en mijn medestudent

Gelogd
tgaeko
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 14-12-2017, 19:37:19 »

Kijk ook eens op http://denhaag.digitalestamboom.nl, bijvoorbeeld op het onderdeel 'bevolkingsregister. Daarnaast zijn heel veel stambomen van Scheveningse families op het internet te vinden. Eigenaren daarvan hebben vaak ook foto's uit het verleden die niet altijd gepubliceerd zijn. Neem contact met ze op. Kijk ook eens bij MyHeritage. Neem een proefabonnement van 14 dagen en je kunt ongetwijfeld informatie en foto's vinden.
« Laatste verandering: 15-12-2017, 08:58:18 door Theo E » Gelogd
reiger
Schipper
*****
Berichten: 2109


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 15-12-2017, 08:55:37 »


Leenderd den Dulk, geb. Schev. 11 dec. 1885, zn. van Cornelis en Aagje Mos, tr. Den Haag 14 april 1909 Adriana Blok, geb. Schev. 2 maart 1885, dr. van Arie en Johanna Lena Zuurmond.

Uit dit huwelijk:

1. Cornelis den Dulk, geb. Schev. 11 febr. 1910, tr. Den Haag 17 febr. 1937 Adriana Geertruida Buis, geb. Schev. 21 sept. 1912, dr. van Nicolaas en Adriana Geertruida Korving.

2. Johanna Lena den Dulk, geb. Schev. 20 juni 1913.

3. Agatha den Dulk, geb. Schev. 23 april 1918.

4. Adriana Cornelia den Dulk, geb. Schev. 27 juni 1920.

5. Lena den Dulk, geb. Schev. 11 dec. 1922.
 
Gelogd
Lisewiesje
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 21-12-2017, 12:42:16 »

Bedankt voor deze informatie, hiermee kon ik nog wat meer vinden met betrekking tot broers en zussen van de ouders. Echter vond ik een site met dat Leuntje den Dulk een kind is van Cornelis en Aagje, maar verder staat er geen geboortedata bij? Iemand bekend waarom dit is?


Leenderd den Dulk, geb. Schev. 11 dec. 1885, zn. van Cornelis en Aagje Mos, tr. Den Haag 14 april 1909 Adriana Blok, geb. Schev. 2 maart 1885, dr. van Arie en Johanna Lena Zuurmond.

Uit dit huwelijk:

1. Cornelis den Dulk, geb. Schev. 11 febr. 1910, tr. Den Haag 17 febr. 1937 Adriana Geertruida Buis, geb. Schev. 21 sept. 1912, dr. van Nicolaas en Adriana Geertruida Korving.

2. Johanna Lena den Dulk, geb. Schev. 20 juni 1913.

3. Agatha den Dulk, geb. Schev. 23 april 1918.

4. Adriana Cornelia den Dulk, geb. Schev. 27 juni 1920.

5. Lena den Dulk, geb. Schev. 11 dec. 1922.
 
Gelogd
Lisewiesje
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 21-12-2017, 12:43:37 »

Bedankt voor de tip, echter heb ik zelf geen creditcard om op MyHeritage een proefaccount aan te maken. Dit is wel jammer gezien ik vaak op deze site uit kom.

Kijk ook eens op http://denhaag.digitalestamboom.nl, bijvoorbeeld op het onderdeel 'bevolkingsregister. Daarnaast zijn heel veel stambomen van Scheveningse families op het internet te vinden. Eigenaren daarvan hebben vaak ook foto's uit het verleden die niet altijd gepubliceerd zijn. Neem contact met ze op. Kijk ook eens bij MyHeritage. Neem een proefabonnement van 14 dagen en je kunt ongetwijfeld informatie en foto's vinden.
Gelogd
tgaeko
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 21-12-2017, 13:09:14 »

Ik dacht dat de eerste 14 dagen gratis was.
Gelogd
marion
Scheepsjongen
**
Berichten: 43


Dit forum is het helemaal !


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 22-12-2017, 09:57:46 »

Hallo Lisewiesje,

Je heb hier geen creditcard voor nodig ik heb ook geen creditcard maar ben er wel lid van

 Groet,
Mosje
Gelogd
Lisewiesje
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 28-12-2017, 21:40:38 »

Hallo Lisewiesje,

Je heb hier geen creditcard voor nodig ik heb ook geen creditcard maar ben er wel lid van

 Groet,
Mosje


Heb een proefaccount, maar als ik eindelijk denk verder te komen en op de naam klik waar ik graag meer over wil weten kom ik weer op de pagina waar je creditcard gegevens moet invullen.

Het is al lastig met alle namen die generatie op generatie word doorgegeven, maar zo word het er helaas niet makkelijker op Sad
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!