Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26-04-2024, 23:44:36
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Zoek Arie (aai) van der Toorn; Klaas Taal; Fam Borremans uit de Koppelstokstraat
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Zoek Arie (aai) van der Toorn; Klaas Taal; Fam Borremans uit de Koppelstokstraat  (gelezen 5500 keer)
John van Uffelen
Gast
« Gepost op: 11-06-2015, 16:28:48 »

Zijn er nog Scheveningers die Aai kenden. Deze "oom Arie" was een vriend van mijn moeder - Jo Borremans uit de Koppelstokstraat. Aai van der Toorn had in de jaren '50 eerst een motor-bootje om passagiers een stukje de zee op te varen. Later had hij een grote zeilvlet met een Pepsi-Cola reclame op het grootzeil. Mijn broer en ik gingen vaak in de zomer met onze ouders met ome Arie mee. We kregen toen ook bundels met reclame vlaggetjes. Ome Arie liep meestal in een rooie baaie broek en haalde de passagiers door het water wadend van het strand op naar de vlet.
Graag zou ik meer van deze ome Arie willen weten. Wie was hij eigenlijk, hoe is het hem vergaan, waar heeft hij gewoond enz.

Wie kende Klaas Taal uit Duindorp. Dit was een echte oom van mij. Maar ik was te jong om te herinneringen te hebben. Waar hij precies woonde b.v. Volgens mij was hij zeeman en in de oorlog in Engeland.

Mijn moeder woonde op Scheveningen in de Koppelstokstraat, zij was een dochter van Michael Borremans mijn opa dus.
Mijn opa was vroeger slager, maar daar weet ik niets verder van.

Nu ik ouder van jaren ben zoek ik toch naar dingen uit mijn jeugd. Scheveningen was een zeer belangrijke plaats voor mij. Zelf heb ik ook kortstondig op Scheveningen gewoond aan de Zeekant Hotel aan Zee.

Graag ontvang ik als u ze heeft uw reacties
Gelogd
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 11-06-2015, 21:37:41 »

Dit is Aai  v.d. Toorn (Aai de Loos)
naast hem Jan Groen.Aai woonde toen op de Hoek Dr Lelykade -Datheenstraat (1 Hoog)


* Aai_de_Loos_en_jan_groen.jpg (71.04 KB, 721x505 - bekeken 1073 keer.)
Gelogd
John van Uffelen
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 12-06-2015, 10:54:37 »

Mooi, een foto meer dan ik verwacht had. Geeft goede hoop op misschien meer info. Dank. Knip oog
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!