Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
20-04-2024, 11:52:31
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Scheveningse visvrouw Jans Den Dulk in Heerlen in de vijftiger jaren.
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Scheveningse visvrouw Jans Den Dulk in Heerlen in de vijftiger jaren.  (gelezen 6858 keer)
hansvdwoude
Gast
« Gepost op: 08-02-2015, 13:55:16 »

In de vijftiger jaren liep er iedere week een Scheveningse vrouw met een handkar met vis door onze buurt de Heksenberg in Heerlen; ik woonde toen als kind in de Pelikaanstraat. Zij liep een beetje mank en had een zeer luide stem.
 

Wat zou het mooi zijn als iemand over een foto van haar beschikt.

« Laatste verandering: 03-05-2015, 11:15:48 door hansvdwoude » Gelogd
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 11-02-2015, 11:33:47 »

Ook nog de Sch. 16 met de naam Sumatra.
Het schip is tijdens de oorlog door de Duitsers gevorderd en uit de oorlog niet terug gekeerd..

Na de oorlog is er nog heibel geweest tussen rederij Den Dulk en rederij Tuit. toen de Sch.78 op Scheveningen terug keerde, na gevorderd te zijn door de Duitsers en beide rederijen aan spraak maakten op het schip.
Door bepaalde kenmerken  kon een oud schipper bewijzen dat het echt de Sch.78 was.

Cor
Gelogd
ex visserman
Volmatroos
***
Berichten: 62


Dit forum is het helemaal !


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 16-02-2015, 16:43:08 »

goeie middag hans,leuk dat je dat aanhaalt van de sch 78 in 1954 met motorpech. Mijn vader was toen eerste monteur op de 78,daar heb ik het meerdere keren van gehoord,ik moet er nog ergens een stukje van hebben,maar waar?ik ga het  wel opzoeken,maar reken daar niet te snel op.  groetjes,    jan
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!