Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24-04-2024, 22:54:08
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Nutbey of Nutbeij
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Nutbey of Nutbeij  (gelezen 9339 keer)
hnnutbey
Scheepsjongen
**
Berichten: 13


Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 16-01-2015, 12:43:50 »

Kan iemand mij vertellen waarom in de familie soms de ene Nutbey en  de ander Nutbeij heet.
Heb een keer gehoord dat dit bij geboorte aangifte door gemeente ambtenaar is gebeurd.
En zou dat via genealogie (stamboom) terug te vinden zijn en te laten veranderen.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 16-01-2015, 12:47:02 »

8is door luie amtenaar gekomen daar het makkelijker is een y dan ij tetypen
en er toewn nutbeij,s waren die het gaver vonden die y ben vaak aan gesproken dat het met ey moet  daar het van oorsprong een engelse naam is
en vraagje van welke nutbeij  ben jij
« Laatste verandering: 16-01-2015, 12:52:01 door Rinus.N » Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
hnnutbey
Scheepsjongen
**
Berichten: 13


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 16-01-2015, 13:02:27 »

Zoiets had ik al gehoord dat het zo is gegaan.
Ik ben Henk Nutbeij/Nutbey zoon van Henk vroeger altijd in Maaswijkstraat (steeg) gewoond.
Mijn opa was Nico uit de Zandvoortstraat. Ezeldrijvers en Schelpenvissers daarna hebben jaren bij Pijl gewerkt. Weet je nu wie ik bedoel.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 16-01-2015, 13:38:48 »

ja ik weet het  dus niet van mijn kant andere tak van de Biever kant ben ik
mijn opa was zoon van Marie nutbeij (voorkind) zo als dat toen genoemd werd
zij trouwdde met Willem Biever
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
ex visserman
Volmatroos
***
Berichten: 62


Dit forum is het helemaal !


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 28-01-2015, 15:11:15 »

Zoiets had ik al gehoord dat het zo is gegaan.
Ik ben Henk Nutbeij/Nutbey zoon van Henk vroeger altijd in Maaswijkstraat (steeg) gewoond.
Mijn opa was Nico uit de Zandvoortstraat. Ezeldrijvers en Schelpenvissers daarna hebben jaren bij Pijl gewerkt. Weet je nu wie ik bedoel.
  Goedemiddag Henk,,woonden je opa op nr 10,dat beneden huisje,onder hanenmaaier,en had jij niet een zus of tante die Hilda heette,en er was er ook een getrouwd met een van de tweeling.Wij woonden op nr 20 van Taal,trouwens Martha is toch ook familie van je die tegenover rinus woont doch ik.  Nou,misschien hoor ik nog wat van je,trouwens,wij hebben een jaar of 7 gewoond in dat straatje van haar zonder benen.   Groetjes,    jan
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #5 Gepost op: 29-01-2015, 07:48:39 »

he hallo jan  bedoel je mij van tegenover rinus en maetha die met jaap de lange is getrouwt
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
ex visserman
Volmatroos
***
Berichten: 62


Dit forum is het helemaal !


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 29-01-2015, 17:44:11 »

goeie middag rinus,ja als het goed is wel,ze is van mijn leeftijd,maar bij haar vergeleken is hij behoorlijk lang,en zij eb een bril op,vorders laat m n bovenkant me soms in de steek,maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Rinus,de groetjes en je hoort binnenkort wat van me, groetjes,   jan.
Gelogd
hnnutbey
Scheepsjongen
**
Berichten: 13


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #7 Gepost op: 27-02-2015, 14:50:16 »

Zoiets had ik al gehoord dat het zo is gegaan.
Ik ben Henk Nutbeij/Nutbey zoon van Henk vroeger altijd in Maaswijkstraat (steeg) gewoond.
Mijn opa was Nico uit de Zandvoortstraat. Ezeldrijvers en Schelpenvissers daarna hebben jaren bij Pijl gewerkt. Weet je nu wie ik bedoel.
  Goedemiddag Henk,,woonden je opa op nr 10,dat beneden huisje,onder hanenmaaier,en had jij niet een zus of tante die Hilda heette,en er was er ook een getrouwd met een van de tweeling.Wij woonden op nr 20 van Taal,trouwens Martha is toch ook familie van je die tegenover rinus woont doch ik.  Nou,misschien hoor ik nog wat van je,trouwens,wij hebben een jaar of 7 gewoond in dat straatje van haar zonder benen.   Groetjes,    jan

Mijn opa woonde in de zandvoortstraat nr. 6 en Hilda was inmiddels overleden een zus van mijn vader , mijn tante.
Mijn vader was getrouwd met 1 van die tweeling Trien van der Pol en dat is weer een zus van Martha.
dat straatje ben ik geboren nr. 52 emn die zonder benen is lies Blokdijk.
Daarna hebben wij maaswijkstraat 20 gewoond boven Sierkan.
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!