$db_last_error = 1713390703; ?> Volvo oceanrace 2014 / 2015
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
18-04-2024, 09:25:00
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  Volvo oceanrace 2014 / 2015
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 67 68 69 70 [71] 72 73 74 75 ... 123 Omlaag Print
Auteur Topic: Volvo oceanrace 2014 / 2015  (gelezen 1099167 keer)
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #1050 Gepost op: 02-03-2015, 20:23:18 »

  Een duidelijk verhaal c.q. uitleg jammer dat het verkerd heeft uitgepakt ikzelf begreep er al niks van dat zo'n mooie voorsprong kwijt kon geraken. we gaan maar weer duimen voor de volgende etappe. Ik wens Bouwe en Andrew veel succes met het uitzetten van een nieuwe tactiek.   
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1051 Gepost op: 02-03-2015, 21:13:57 »

Het moment waar Bouwe een foutje maakte met een te lange gype


https://www.youtube.com/watch?list=PLxl7WKuLBiiS638nSHjlVIp8-NNgMa_Bn&v=NKkLpwwhEpA#t=11

K
« Laatste verandering: 20-03-2015, 22:10:29 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1052 Gepost op: 03-03-2015, 21:54:35 »

De werf
https://www.youtube.com/watch?v=eKKqesE64f0#t=60

De schippers
https://www.youtube.com/watch?v=H-81dh9sw3o

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1053 Gepost op: 04-03-2015, 22:29:29 »

Brunel

Zeilen op een bloedsnelle raceboot in extreme weersomstandigheden brengt risico’s met zich mee. Zo blesseerde Gerd-Jan Poortman zijn arm tijdens de afgelopen etappe. Onboard reporter Stefan Coppers liep eerder een lichte brandwond op. Ook de uitbraak van infectieziekten is aanwezig. Pablo Arrarte ondervond dit aan den lijve toen hij geveld werd door de griep. Dit gebeurde allemaal midden op de oceaan en mijlen verwijderd van een dokter of ziekenhuis.

“Het grote verschil met thuis is, dat je aan boord nauwelijks de kans hebt om te rusten,” zegt teamarts Jan Maerten Smit. Volgens Smit, die als plastisch chirurg in het VU medisch centrum Amsterdams werkt, zijn de herstelcapaciteiten van Volvo Ocean Race-zeilers minimaal. “Het leven aan boord kost ongelofelijk veel energie. Waar je thuis in bed gaat liggen, moet je aan boord van een Volvo Ocean Race-boot altijd je wachtdienst draaien.”

De zeilers van Team Brunel kunnen altijd contact opnemen met Smit en zijn collega arts Maarten Staarink en manueel therapeut Mark Haak. “Als er problemen aan boord zijn, krijgen Maarten, Mark of ik een email met het verzoek voor medische hulp. Dit geldt uitsluitend voor de niet spoedeisende dingen. Toen Gerd-Jan zijn arm kneusde hebben we per email advies gegeven. Voor de wel spoedeisende hulp mogen ze met ons bellen. Hiervoor hebben we een zogenaamd calamiteitenprotocol. Overigens is de beslissing van Bouwe Bekking leidend. Hij is de schipper en kan de situatie aan boord als beste inschatten.”

Als een zeiler tijdens de etappe een kneuzing of spierscheuring oploopt, wordt hij tijdens de stopover behandeld door manueel therapeut Mark Haak, die eerder ook de voetballers van Ajax en diverse Olympische sporters bijstond. “Toen Gerd-Jan in Auckland aankwam heb ik hem onderzocht,” zegt Mark Haak. “Wij noemen dat een bewegingsfunctieonderzoek. Daaruit kwam naar voren, dat er een kleine spierscheuring zat in de spier die de pols strekt. Door dit letsel kon hij één vinger niet volledig bewegen, daarom hebben we die vinger aan de daarnaast liggende vinger gespalkt. Tevens is oefentherapie een belangrijk onderdeel van het herstel.”

Smit maakt een verschil tussen infectieziekten, overbelastingletsels en ongevallen. “Een griep is vervelend maar niet heel ernstig. Door de juiste maatregelen te nemen, gaat een griepje gewoon weer over. Griep of een verkoudheid krijg je bij een verminderde weerstand. Je moet daarom goed blijven eten en drinken. Een infectieziekte is nooit helemaal te voorkomen. Als er iemand ziek wordt, moet je maatregelen nemen, zodat het virus niet de rest van de bemanning ziek maakt. Een goede hygiëne is in zo’n geval ontzettend belangrijk. Zo heeft Pablo toen hij ziek was uitsluitend uit een aparte kom gegeten. Daarnaast heeft hij wat extra rust gekregen. Dan heb je de overbelastingletsels. Deze ontstaan door repeterende bewegingen, zoals het langdurig draaien aan lierhendels. Een stuk ernstiger zijn de complicaties die de zeilers kunnen oplopen, na bijvoorbeeld een ongelukkige val of als ze met hun hand tussen een schoot en een lier komen. Kneuzingen, botbreuken, ontstoken pezen of snijwonden zijn vrij lastig te behandelen aan boord van een wild stampend en rollend zeiljacht.”

Vooral bij deze serieuze complicaties wordt de hulp ingeschakeld van de teamartsen. “Ik ben ervan overtuigd dat de jongens heel goed kunnen beoordelen wanneer ze contact met ons moeten opnemen. Ze zijn overigens niks verplicht. Ik heb wel gezegd dat ik liever teveel, dan te weinig contact met ze heb.”
 “Het probleemoplossend vermogen van deze kerels is enorm hoog,” vervolgt Jan Maerten. “Tevens zijn ze allemaal extreem nuchter. Tijdens mijn werk in het VU medisch centrum kom ik regelmatig artsen in opleiding tegen, die het nog steeds heel eng vinden om een infuus aan te leggen. De mannen van Team Brunel aarzelden daarentegen, tijdens hun medische training,  geen moment. Zonder twijfel duwden de heren bij elkaar de infuusnaald in het juiste bloedvat.”

De infuusnaalden, verbandmaterialen en medicijnen zitten verpakt in twee waterdichte koffers. “Uit één koffer mogen ze naar eigen inzicht medicijnen halen. In deze koffer zitten producten als pleisters, simpele verbandmaterialen en pijnstillers. Daarnaast hebben ze een verzegelde koffer, waar ze alleen met toestemmingen medicijnen uit mogen gebruiken. Dit zijn onder andere de infusen en zwaardere medicijnen. Door hun intensieve medische training, in combinatie met het medische advies van ons, kunnen de zeilers veel zelf doen. Denk aan hechten, gipsen en zoals gezegd intraveneuze toediening van medicatie.”

Voorkomen is beter dan genezen. “Natuurlijk willen we de boot maximaal pushen en de Volvo Ocean Race winnen,” zei schipper Bouwe Bekking eerder. “Maar dan wel graag met negen gezonde kerels. Als de omstandigheden te gevaarlijk worden, dan trappen we gewoon een beetje het rempedaal in."
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1054 Gepost op: 09-03-2015, 15:40:57 »

Vestas

Vandaag is het rapport uitgekomen over de stranding

An independent report into the grounding of Team Vestas Wind on Leg 2 of the Volvo Ocean Race was released today.
It included a set of recommendations aimed at improving safety at sea for the entire offshore racing community.
In particular, it has suggested improving navigational charts and other on board software to avoid similar incidents in the future.
The Danish boat, Vestas Wind (Chris Nicholson/AUS), was stranded on a reef at Cargados Carajos Shoals in the middle of the Indian Ocean during the stage from Cape Town to Abu Dhabi on November 29. The crew were forced to abandon the boat.
The badly damaged Vestas Wind has since been retrieved from the reef and is being rebuilt in the Persico boatyard in Bergamo, Italy, with a view to returning to the race for the last two stages starting from Lisbon, Portugal in June.
The independent report into the incident, commissioned by the Race in December, was conducted by acknowledged experts in the field – Rear Admiral (Rtd) Chris Oxenbould (chair), Stan Honey and Chuck Hawley (see below).
The panel reported that the facts of the grounding had already been well publicised and that its findings regarding what happened are based on interviews with the crew, race management, other relevant parties and recorded data were not contentious.
“The team was unaware of any navigational danger in its vicinity, incorrectly assessed the minimum charted depth at Cargados Carajos Shoals to be 40 metres and understood that it was safe to sail across the shoals,” summed up the panel.
The panel has not apportioned blame, but made the following conclusions:
i. There were deficiencies in the use of electronic charts and other navigational data onboard Vestas Wind.
ii. There were also deficiencies in the cartography presenting the navigational dangers on the small and medium scales of the chart system in use.
iii. The emergency management worked well and there were no administrative or race management issues that contributed to the incident.

Its main recommendations are:
i. That a provided set of guidelines for the use of electronic charts be endorsed and adopted in the race and subject to further review and refinement. 
ii. That the providers of the chart system used and the manufacturers of one of the on board navigation software systems be advised of the perceived deficiencies.
iii. The panel suggests that Volvo Ocean Race uses its leverage and influence in the yachting industry to encourage the development of an improved navigation system, including charts and software.
 
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1055 Gepost op: 09-03-2015, 15:43:04 »

Irish sailor and Volvo Ocean Race legend Damian Foxall is back in the race, stepping onto Dongfeng Race Team for the tricky Southern Ocean voyage of Leg 5

https://www.youtube.com/watch?v=x0RHGpJ5CzQ#t=39

K
« Laatste verandering: 09-03-2015, 22:05:57 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1056 Gepost op: 09-03-2015, 22:05:22 »

Zaterdag 14 maart race week end

https://www.youtube.com/watch?v=q7OvhAdrWFU

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1057 Gepost op: 10-03-2015, 11:13:14 »

Het is te hopen dat het deze leg wat beter gaat dan in 2011/2012.
Toen dezelfde route als nu; van Auckland naar Itajai.

Abu Dhabi had bij de start al problemen met de J-4. Met nog 2800 mijl voor de boeg hebben ze op moeten geven.
Aan de westkust van Z-Amerika is hij op een boot gezet en op transport naar Itajai.
Sanya is na 8 dagen op een reserve roer en rompschade terug gegaan naar Nieuw Zeeland. Is ook op een Maersk boot getransporteed naar USA.
Telefonica heeft Casco reparatie uitgevoerd bij Kaap Hoorn.
Camper Romp reparatie in Chili (Puerte Mont).
Groupana mast gebroken; noodmast plaatsen in Uruguay (Punta del Este)

https://www.youtube.com/watch?v=OZ31Ok5QQo8

K
« Laatste verandering: 10-03-2015, 11:21:09 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1058 Gepost op: 10-03-2015, 12:44:48 »

Tja............een beetje schade........maar dan heb je ook een mooie etape,en de meeste schade is toch eigen schuld dike bult,j4 ff te lang laten staan scheurt die,mast in tweeje tja......10 min. Eerder voorzeil minderen en je had geen last gehad,telefonica romp schade nou lekker naar usuhaja ( zal wel fout wezen) konden ze der eigen meteen vol tremmen met kreeft,dan een roer breeken tja......had je net als de telefonica 2 roeren moeten nemen.
Ik vind het nog steeds jammer dat kevin read er niet bij is.
Gelogd
jacobcramer
Schipper
*****
Berichten: 1246


bijna


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1059 Gepost op: 11-03-2015, 15:20:36 »

sja der mot een beetje actie blijven en niet domweg van de ene haven naar de andere Grin
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1060 Gepost op: 11-03-2015, 16:58:10 »

Herbouw van Vestas

Een enorme klus !!!

https://www.youtube.com/watch?v=uukZi19glq8

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
jacobcramer
Schipper
*****
Berichten: 1246


bijna


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1061 Gepost op: 11-03-2015, 21:44:53 »

een enorme klus knor maar het is zowat een nieuwe boot
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1062 Gepost op: 12-03-2015, 08:04:36 »

Start leg 5 wordt uitgesteld naar maandag 16 maart 14.00 uur locale tijd voor tropische storm.

This weekend’s Volvo Ocean Race Leg 5 start, from Auckland, New Zealand to Itajaí, Brazil, has been delayed due to the development of a potential supercyclone.

The six-strong fleet was originally set to depart for the 6,776 nautical-mile voyage through the treacherous waters of the Southern Ocean on Sunday March 15.

But with forecasts suggesting that a grade five tropical cyclone could hit the area hard, Race organisers have taken the prudent step of delaying their exit by at least 24 hours.

As a result, the earliest possible restart would take place on Monday March 16 at 1400 local NZ time, although this is yet to be confirmed.

“Safety first,” said Volvo Ocean Race CEO Knut Frostad today. “We’re making this decision now because we don’t know the exact track of this tropical cyclone yet.

“It’s unusually big and essentially it’s blocking the road for our sailors, so it’s prudent seamanship from our side to leave them with options.”

The current forecasts suggest that the tropical cyclone, which has already racked up winds of 200km/hr and has been named ‘Pam’ by experts, could strengthen further as it heads south.

And even if the system misses New Zealand, big swells and rough seas could still cause real problems for the fleet.

“Our biggest concern is the sea state, rather than the wind,” continued Frostad. “The boats can handle a lot of wind, but there will be very big waves along the New Zealand coast, with nowhere to hide.
« Laatste verandering: 20-03-2015, 22:10:43 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1063 Gepost op: 12-03-2015, 12:19:56 »

En wat doen ze met de in port race karel??.
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1064 Gepost op: 12-03-2015, 14:10:55 »

En wat doen ze met de in port race karel??.

Nog niets over gehoord of gelezen. Ik denk dat die gewoon doorgaat Zier, want zo te zien is het in een baai. En die brug is geen probleem; daar gaan ze gewoon onderdoor.
Ik begrijp uit bovenstaand stuk dat de start op maandag nog niet definitief is. Ze weten schijnbaar de exacte koers en snelheid van die storm nog niet helemaal.
« Laatste verandering: 20-03-2015, 22:10:56 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Pagina's: 1 ... 67 68 69 70 [71] 72 73 74 75 ... 123 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!