Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-04-2024, 06:31:13
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  Volvo oceanrace 2014 / 2015
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 41 42 43 44 [45] 46 47 48 49 ... 123 Omlaag Print
Auteur Topic: Volvo oceanrace 2014 / 2015  (gelezen 1100928 keer)
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #660 Gepost op: 18-12-2014, 23:11:30 »

Team Vestas

Ze maken hetvolgende bekend:

“We want to bring as much of the boat back as possible”.

‪‎TeamVestas‬ have a plan, and a strong will to get the boat off the reef. But there are a lot of difficult factors to take into account...

Er zijn mensen onderweg naar Mauritius.

Maandag a.s. komt een Maersk boot als lijndienst naar Mauritius.
Op de een of andere manier gaan ze proberen het wrak op die Maersk boot te zetten.

K
« Laatste verandering: 07-01-2015, 14:11:03 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #661 Gepost op: 19-12-2014, 11:22:07 »

18-12-2014  Wouter Verbraak over rif crash

Abu Dhabi, Amsterdam – Voor het eerst na de crash met de Volvo Ocean Racer van Team Vestas spreekt navigator Wouter Verbraak over het incident. Eric van Staten van het tijdschrift Zeilen had een telefonisch interview met de ongelukkige Nederlander.
“Mijn zoontje vroeg me toen ik thuis kwam ‘papa hoe kan het nou, boven m’n bed hangt een IKEA-kaart en daar staan die eilanden gewoon op…” Verbraak laat zich niet uit over zijn kansen als navigator, in het geval Team Vestas Wind op een of andere wijze de race weer zou kunnen voortzetten. “Ik heb m’n hand opgestoken en gezegd dat ik een fout heb gemaakt. Dat was de eerste stap weer in de goede richting. ‘Waar ging het mis bij Wouter Verbraak?’  ‘Verbraak dacht aan een walvis, niet aan een rif’

https://www.youtube.com/watch?v=Q7QSnJeFZWk#t=123
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #662 Gepost op: 19-12-2014, 13:51:19 »

Nou ik ben tog wel benieuwd naar het comentaar van sommige mensen,maar ik weet wel bij mij zal die lang van zen leven niet meer aan boord komen,niet om dat die hem op dat rif gezet heb maar om dat die niet wist dat daar een rif lag,hij had gewoon zen zoontje mee moeten nemen ,of der eens op zen overzeiler moeten kijken,tenminste als die weet wat dat is.
Volgens mijn is het een figuur die helemaal verknipt is van electronise apparatuur en de werkelijkheid uit het oog verloren is.
En ook de schipper gaat niet vrij uit ,en niet zijken over ieder zen eigen werk ,als schipper hoor je je navigator te controleeren ook al is die nog zo goed.
Ik denk daar een systeem heerste van ieder zen eigen werk en niet je eigen bemoejen met een ander zen werk,wel het resultaat is dat die nu stil lig.
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #663 Gepost op: 19-12-2014, 14:45:41 »

Als pleister op de wonde een kerstboodschap van Bouwe aan Wouter Verbraak

K

http://nos.nl/video/2009725-kerstboodschap-van-collega-bekking.html
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #664 Gepost op: 19-12-2014, 16:11:39 »

Nou dat is klinklare bulshit wat bouwe daar zecht naturlijk,maar bouwe zal waarschijnlijk niet weten dat verbaak niet wist dat daar een rif lag wat je als navigator hoort te weten en ook de schipper hoorde dat te weten net zo als de andere schepen dat wisten.
Ook de damens wisten het en die hebben waarschijnlijk het meeste profijt er nog van gehad,ik vraag me af of dat toeval was of bewust aan de oost kant langsgaan.
Dit geval zouden ze achter de groene tafel waarschijnlijk een stukje onbekwaamt kaart passen noemen.
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #665 Gepost op: 19-12-2014, 20:02:31 »

Birmingham Symphony App H264

https://www.youtube.com/watch?v=VT0WALh08RU#t=17
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #666 Gepost op: 19-12-2014, 21:38:31 »

Natuurlijk is het een grove fout Zier maar hij zal de eerste en de laatste niet zijn die in de scheepvaart een fout maakt. Overal en met alles worden fouten gemaakt op wat voor gebied dan ook. Zoals chirurgen die een verkeerd been amputeren of lucht verkeer leiders die twee vliegtuigen naar elkaar toe laten één om te landen en de ander om op te steigen dan wel bij de spoor wegen een wissel in de verkeerde stand zetten. Een fout is gelukkig nog menselijk.  Roll Eyes Roll Eyes
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #667 Gepost op: 19-12-2014, 23:03:23 »

Aat jij heb het over fouten maar dit is geen fout maar pure onkunde.
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #668 Gepost op: 20-12-2014, 12:13:51 »

Vestas

Er komt een onafhankelijk rapport van het op een rif lopen van de boot van team Vestas in de Indische Oceaan tijdens de VolvoOceaanRace.
Het incident gebeurde op 29 November in leg 2 van de 12e  editie. De bemanning was veilig.
De boot, Vestas, liep op de Ondiepten van Cargados vast Carajos (St. Brandon), 240 zeemijlen ten noordoosten van Mauritius.
Een panel, dat door Schout-bij-nacht Chris Oxenbould (OTO) wordt voorgezeten, moet VolvoOceaan Race een  definitief rapport op 31 Januari, 2015 voorleggen.
Volvo verslag openbaar uit te brengen om ervoor te zorgen dat de gehele varende wereld en niet alleen de race hier zijn voordeel uit kan trekken en er van kan leren. Dit is gepland voor niet later dan tijdens stopover van Auckland (27 Februari - 15 maart).
Het kan een brede waaier van input opleveren van, o.a., bemanningsleden van concurrerende boten in het evenement, leden van de racecommissie, elektronische grafiekleveranciers , en de hulpdiensten.
 Admiraal Oxenbould is een vroegere afgevaardigde leider van de Australische Marine en ervaren oceaan race yachtsman met bepaalde expertise inzake navigatie. Hij is ook de voorzitter van het  nationaal Comité voor de Veiligheid van de schepen.
Oceaan navigatiedeskundige, Honing Stan die de OceaanRace won in 2005-06  als navigator ABN aan boord AMRO ÉÉN , en Klem Hawley die voorzitter van de V.S. was.
Het veilig varen op zee Comité zal de Schout-bij-nacht Oxenbould met het rapport bijstaan.
Het paneel zal onderzoeken:

• Wat er gebeurde en waarom de Team Vestas vastliep
• Overwegen van  alle procedures en de documentatie van de Race administratieve voorafgaande aan de race.
• Herzie nood procedures en het effect  van zijn doelmatigheid.
• Doe bevindingen en aanbevelingen van elke verandering in de race regels, procedures, administratie, documentatie, boot of bemanning die een herhaling kan voorkopmen.

De bemanning en sponsors van Team Vestas werken volledig met de onderzoeken van het panel samen



Er moet dus weer een duur onderzoek komen.
Maar ja, maar ja, maar ja.
Verbraak Jr. zegt tegen Sr. Papa ik heb een Ikea-kaart boven nm'n bed hangen waar de eilanden op staan.
Zegt Sr. tegen Jr.; sorry zoon, maar bij mij aan boord met alle moderne navigatie middelen en technische snufjes stonden de eilanden er niet op.
Wat heet dan onderzoek

K
« Laatste verandering: 20-12-2014, 20:27:52 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #669 Gepost op: 20-12-2014, 21:12:24 »

Korte samenvatting Leg 2

https://www.youtube.com/watch?v=2qi-xGahfv8

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #670 Gepost op: 21-12-2014, 13:49:20 »

Het zou fijn zijn als jij ( u meneer K ) ons op de hoogte wilt houden van dat onderzoek en resultaten. Zal aankomende week hier wel wat rustiger worden i.v.m. de Kerst. Dus wens ik u allen hele fijne dagen en een voorspoedig Nieuwjaar.
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #671 Gepost op: 22-12-2014, 13:39:20 »

Ze hebben het dan toch voor elkaar gekregen.

Blijkbaar zien ze er toch brood in om hem op te knappen.

K
« Laatste verandering: 07-01-2015, 14:11:18 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #672 Gepost op: 22-12-2014, 16:30:05 »

De Vestas boot is van het rif af, beschadigd maar in één stuk.
De laatste 3 dagen is gewerkt om de boot van het rif te halen.
De Maersk-boot kwam vannacht om 2 uur en om 5 uur stond de boot erop.
Zonder hulp van plaatselijke mensen was het nooit in 3 dagen gelukt.
Ze stonden kniediep in het water.
De volgende stap is om de boot naar Mauritius te brengen, wat 28 uur varen is.
Vandaar gaat de boot naar Maleisie en dan naar een bestemming in Europa.

K
« Laatste verandering: 07-01-2015, 14:11:30 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #673 Gepost op: 22-12-2014, 22:12:54 »

Team Vestas

We zijn in contact met de manager van de kust van Team Vestas, Neil Cox. We zijn zo opgelucht om te horen dat de operatie om de boot op het schip te takelen een volledig succes was, dankzij het grote teamwerk van Maersk Group, ons team, Volvo Ocean Race en de lokale bevolking.

Voor ons was de ecologische kant van dit project een belangrijke doelstelling. It's missie volbracht.

We maken een aankondiging op de vooruitzichten met betrekking tot een mogelijke terugkeer aan de race 2014-15 vóór het begin van de Leg 3

Team Vestas Wind CEO en Vestas Chief Marketing Officer, Morten Albæk
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #674 Gepost op: 23-12-2014, 11:30:21 »

Wordt toch wel een aardige reparatie. De schade is best wel groot.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 41 42 43 44 [45] 46 47 48 49 ... 123 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!