Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19-04-2024, 19:35:02
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Foto gezocht van Opoe Kuijper
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Foto gezocht van Opoe Kuijper  (gelezen 11759 keer)
Wi-spa
Gast
« Gepost op: 22-03-2011, 18:05:08 »

Ik zoek een foto van mijn vaders moeder, Aasje Kuijper-Bal. Van mijn opa Corstiaan Kuijper heb ik een vrij slechte foto. Daarop staat hij naast mijn overleden broer, ook Corstiaan Kuijper, op de trap naar het stadhuis in den Haag. De foto is destijds afgedrukt op mat fotopapier en is daardoor niet scherp te krijgen. Van mijn opoe  heb ik geen enkele foto. Ik weet niet wanneer mijn grootouders, van mijn vaderskant, zijn overleden. Opoe Kuijper kan ik mij niet herinneren, zij is denk ik
jong overleden. Opa Kuijper heb ik voor het laatst omstreeks 1960, of iets eerder, gesproken in het oudeliedenhuis aan de Duinstraat. Twee nichten van mij heten, evenals ikzelf, Aasje Kuijper.

Zie bijgevoegde foto en kopiedeel van de stamboom v.d. fam. Kuijper.

Kunt u mij helpen dan bij voorbaat hartelijk dank.

Mevr. A.Spaans-Kuijper   


* Corstiaan_2x_v.jpg (89.17 KB, 394x611 - bekeken 2194 keer.)
Gelogd
Wi-spa
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 22-03-2011, 18:08:51 »

Ik zoek een foto van mijn vaders moeder, Aasje Kuijper-Bal. Van mijn opa Corstiaan Kuijper heb ik een vrij slechte foto. Daarop staat hij naast mijn overleden broer, ook Corstiaan Kuijper, op de trap naar het stadhuis in den Haag. De foto is destijds afgedrukt op mat fotopapier en is daardoor niet scherp te krijgen. Van mijn opoe  heb ik geen enkele foto. Ik weet niet wanneer mijn grootouders, van mijn vaderskant, zijn overleden. Opoe Kuijper kan ik mij niet herinneren, zij is denk ik
jong overleden. Opa Kuijper heb ik voor het laatst omstreeks 1960, of iets eerder, gesproken in het oudeliedenhuis aan de Duinstraat. Twee nichten van mij heten, evenals ikzelf, Aasje Kuijper.

Zie bijgevoegde foto en kopiedeel van de stamboom v.d. fam. Kuijper.

Kunt u mij helpen dan bij voorbaat hartelijk dank.

Mevr. A.Spaans-Kuijper   


* Kuijper-Corstiaan.jpg (162.71 KB, 843x423 - bekeken 2187 keer.)
Gelogd
reiger
Schipper
*****
Berichten: 2145


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 24-03-2011, 10:27:45 »

Ik heb kleine verschillen in data en aanvullingen.

Corstiaan Kuijper, visscher, geboren op 14 september 1882 te Schev., zoon van Johannes Kuijper (visscher) en Adriana Ros (naaister).
Hij is getrouwd op 28 december 1904 te Den Haag met Aasje Bal, geboren op 4 september 1882 te Schev., overleden op 11 januari 1924 aldaar, dochter van Jan Bal (visscher) en Teuntje de Ruijter.
Uit dit huwelijk:

1 Cornelis Kuijper, geboren op 9 februari 1906 te Schev., volgt onder II-a.
2 Johannes Kuijper, geboren op 28 augustus 1907 te Schev., volgt onder II-b.
3 Arie Kuijper, geboren op 30 augustus 1909 te Schev., volgt onder II-c.
4 Teuntje Kuijper, geboren op 26 september 1912 te Schev., volgt onder II-d.
5 Adriana Kuijper, geboren op 16 januari 1916 te Schev., volgt onder II-e.
6 Aasje Kuijper, geboren op 10 juli 1917 te Schev., volgt onder II-f.
7 Petronella Kuijper, geboren op 12 juni 1919 te Schev., volgt onder II-g.


II-a Cornelis Kuijper, loopjongen en zeevisscher, geboren op 9 februari 1906 te Schev., overleden op 6 januari 1972 aldaar, zoon van Corstiaan Kuijper (I) en Aasje Bal.
Hij is getrouwd op 5 februari 1930 te Den Haag met Cornelia Adriana Roos, geboren op 12 september 1906 te Schev., overleden op 8 mei 1997 aldaar, dochter van Cornelis Johannes Roos (visser) en Dirkje Hus (dienstbode).

II-b Johannes Kuijper, matroos ter koopvaardij, geboren op 28 augustus 1907 te Schev., wonende te Schev.: Markensestraat 174, Nieuwe Laantjes 124 en te Voorbaakstraat 107, zoon van Corstiaan Kuijper (I) en Aasje Bal.
Hij is getrouwd op 10 februari 1932 te Den Haag met Margaretha van der Burg, geboren op 11 augustus 1908 te Schev. (tweeling), dochter van Johannes van der Burg (visscher) en Margaretha Hus.

II-c Arie Kuijper, geboren op 30 augustus 1909 te Schev., zoon van Corstiaan Kuijper (I) en Aasje Bal.
Hij is getrouwd op 6 augustus 1932 te Den Haag met Petronella Cramer, geboren op 15 februari 1914 te Schev., dochter van Arie Cramer (zeevisscher) en Alida Pronk.

II-d Teuntje Kuijper, geboren op 26 september 1912 te Schev., overleden te Den Haag, begraven op 21 juli 1994 aldaar, dochter van Corstiaan Kuijper (I) en Aasje Bal.
Zij is getrouwd op 4 maart 1936 te Den Haag met Krijn Mos, haringventer, geboren op 28 februari 1909 te Schev., overleden op 11 december 1984 aldaar, zoon van Arie Jacobus Mos (visscher) en Cornelia Dijkhuizen (dienstbode).

II-e Adriana Kuijper, geboren op 16 januari 1916 te Schev., dochter van Corstiaan Kuijper (I) en Aasje Bal.
Zij is getrouwd op 13 januari 1937 te Den Haag met Albertus van Beele, geboren op 15 oktober 1913 te Schev., zoon van Pieter Leenderd van Beele en Johanna den Dulk.

II-f Aasje Kuijper, dienstbode, geboren op 10 juli 1917 te Schev., overleden op 29 mei 1999, dochter van Corstiaan Kuijper (I) en Aasje Bal.
Zij is getrouwd op 6 mei 1936 te Den Haag met Theodorus Jacobus Wiersma, arbeider, geboren op 19 juli 1916 te Schev., zoon van Willem Pieter Wiersma (loswerkman) en Charlotte Elizabeth Schoenmaker.

II-g Petronella Kuijper, geboren op 12 juni 1919 te Schev., overleden op 17 juni 2003 te Den Haag, dochter van Corstiaan Kuijper (I) en Aasje Bal.
Zij is getrouwd op 15 juni 1938 te Den Haag met Gerard van der Zwan, loodgieter, geboren op 22 november 1918 te Schev., zoon van Arie van der Zwan (arbeider) en Johanna Klein.
Gelogd
Wi-spa
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 24-03-2011, 23:28:36 »

Reiger

Hartelijk dank voor de aanvulling/verschillen in de stamboom van mijn familie.
Dat ik opoe Kuijper niet heb gekend is nu duidelijk. Ik las dat zij al voor mijn geboorte, in 1932, is overleden. Mijn vader, Arie Kuijper, is van 1909 en was dus
15 jaar oud toen zij overleed. Mijn vader overleed op 25 januari 1945 in Rottenburg,
Duitsland. Mijn moeder, Petronella Cramer, overleed op 26 december 2004.

Ik hoopte dat iemand nog een foto zou hebben van mijn opoe Kuijper. Zelf heb ik haar nooit gekend.
 
Mevr. A.Spaans-Kuijper
Gelogd
reiger
Schipper
*****
Berichten: 2145


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 25-03-2011, 09:52:54 »

Ook bedankt voor de overlijdensdata.
Gelogd
wiersma
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 05-10-2014, 20:28:37 »

Ik zag dat u al reeds 3 jaar geleden een oproep deed voor een foto van Opoe Kuijper. Mijn oma was Aasje Kuijper en was getrouwd met Koos Wiersma. Mjn Vader  en u zijn dus neef en nicht. Mijn vraag was dus of het u nog gelukt is om een foto te krijgen, ik ben zelf altijd geintereseerd in familie stambomen. Mijn vader weet niet zo veel details van vroeger. Heeft u mischien nog info over mijn oma, ik weet alleen dat ze in een weeshuis heeft gezeten. Ik kenden ook uw moeder tante Nel vrij goed.
Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 07-10-2014, 22:36:10 »

Heb jij dan ook mijn vrouw gekend, dat was Ali, Alida Petronella Kuijper, zij was de zus van Annie Kuijper. Annie was getrouwd met mijn oudste broer Wim. Twee zusters met twee broers dus. Ali is overleden op 11 januari 2005 en Annie kortgeleden op 20 mei 2014. Zij waren kinderen van Arie Kuijper en Petronella Cramer en hadden een broer Cor(stiaan). De vader is in maart 1945 overleden in Rottenburg am Neckar en hun moeder is later hertrouwd met haar zwager Leen de Jager wiens eerste vrouw Sjaan Kuijper was overleden. Zij hadden nog een dochter en zoon uit het eerste huwelijk van Leen de Jager namelijk een zoon Teun en dochter Ali zij overleed op 12 jarige leeftijd en Teun leeft nog. Uit het tweede huwelijk van beiden werd nog een zoon geboren met de naam Leo. Ali en ikzelf zijn meerdere malen bij Ome Koos over de vloer geweest in de Vijzelstraat. Zelf ben ik weer hertrouwd.


* Ali_oktober_1958.jpg (213.57 KB, 1044x1613 - bekeken 1791 keer.)
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!