Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 02:27:19
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  Allerlei.
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 ... 87 Omlaag Print
Auteur Topic: Allerlei.  (gelezen 866959 keer)
garrent
Opper-stuurman
****
Berichten: 140


Bekijk profiel
« Antwoord #435 Gepost op: 20-04-2014, 17:14:57 »


Ik adviseer de gemeente toch eens naar de oorzaak te zoeken maar ik denk dat ze dan bij hun eigen uitkomen door hun beleid.Nu zetten ze zelfs beveiligers in van Hofstad
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #436 Gepost op: 20-04-2014, 19:07:52 »

De oorzaak is dat de gemeente allochtonen stuurt,als de gemeente van de problemen af wil moeten ze gewoon stoppen met allochtonen te sturen,maar ja den haag verzuipt er zelf in die wil er een kwak kwijt,en ze hebben ze tenslotte zelf hierheen gehaald.
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #437 Gepost op: 20-04-2014, 20:48:01 »


Ik adviseer de gemeente toch eens naar de oorzaak te zoeken maar ik denk dat ze dan bij hun eigen uitkomen door hun beleid.Nu zetten ze zelfs beveiligers in van Hofstad

Aardig juist geformuleerd Garrent. Als men bepaalde bevolkings groepen uit minderstands wijken evacueerd naar andere wijken in de stad dan kan men verwachten dat bepaalde autochtone geloofs groepen zich gediscrimineerd voelen. Anderzijds is er voor dit stadsdeel een wachtlijst voor de ex bewoners die graag terug willen in deze van oorsprong rustige wijk die door de media maar steeds negatief in beeld wordt gebracht. Ik heb van al die media nog geen beelden gezien van zondags 's-morgens 10:00 u. voor de Prinses Julianakerk dat zijn anders beelden uit deze wijk maar die laat men niet zien.   
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #438 Gepost op: 20-04-2014, 20:56:04 »

Beste Zier, Ook ik zou graag zien dat Scheveningen een zelfstandige gemeente was. Helaas is dit een X aantal jaren al teniet gedaan. Scheveningen is met zijn inkomsten nog steeds belangrijker dan Den Haag maar de plaatselijke politiek zal dat nooit toegeven. Met andere worden moeten we leven met het fenomeen dat Scheveningen net als andere wijken zoals Loosduiden een wijk van Den Haag is, al is Scheveningen bekender dan Den Haag.

    "  HEEE HEE SCHEVENINGEN LEEFT  "
Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #439 Gepost op: 20-04-2014, 23:57:33 »

Euuhhhhhhhhhhh ff een vraagje :BENNE Looddieven wel Welcom?? Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
Gelogd

zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #440 Gepost op: 21-04-2014, 09:18:03 »

Ja aat,mits je je handen in je zak houd en blijven fluiten.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #441 Gepost op: 21-04-2014, 11:35:13 »

je zit toch al op scheveningen
Hr Boon
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #442 Gepost op: 21-04-2014, 22:50:24 »

[quote aut Grin Grin ;Dhor=zier link=topic=2767.msg129368#msg129368 date=1398064683]
Ja aat,mits je je handen in je zak houd en blijven fluiten.
[/quote] Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin
Gelogd

dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #443 Gepost op: 21-04-2014, 22:53:47 »

je zit toch al op scheveningen
Hr Boon
Zekers Rinus,maar blijf toch nog effe voorzichtig ,je weet maar nooit?Huh Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy, we blijve Altijd verdacht Grin Grin Grin
Gelogd

Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #444 Gepost op: 22-04-2014, 12:01:35 »

ja dat is zo aad zal niet vertellen waar je zit
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #445 Gepost op: 22-04-2014, 14:01:51 »

ja dat is zo aad zal niet vertellen waar je zit

Hou je, maar goed verstopt A.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #446 Gepost op: 22-04-2014, 14:05:21 »

dat doet hij niet hij loopt gewoon op straat en zonder zonnebril
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #447 Gepost op: 23-04-2014, 00:58:57 »

 Ik voel me lekker Vrij hier op scheveningen,ut ienugste waar ik ontzettend Alert op ben,is een persoon met een Metaaldetector in z,n handen Grin Grin Grin Grin.
Gelogd

Iggypop
Gast
« Antwoord #448 Gepost op: 25-04-2014, 13:05:03 »

We schrijven 15 september 2011

PvdA-Kamerlid Samsom ontzet over overlast straattuig

door David Haakman NRC

Marokkaanse jongeren hebben “een soort etnisch monopolie” op straatoverlast gekregen. Dat zegt PvdA-Kamerlid Diederik Samsom, die in het geheim al bijna een jaar ook straatcoach is, in een interview met NRC Handelsblad.

De PvdA is door teleurgestelde kiezers en tegenstanders vaak verweten de problemen van onveiligheid op straat niet serieus te nemen. Samsom zegt zelf dat onveiligheid op straat voor zijn partij “een enorm zwakke plek is”.

 “Die onveiligheid culmineert in een paar iconen, en een daarvan is die van Marokkaanse jongens. En dat is niet omdat Geert Wilders altijd op die trom slaat. Uiteindelijk is het hele integratieverhaal van niet-handenschuddende imams via een merkwaardige hordenloop bij straatoverlast terechtgekomen. En het zijn vooral Marokkaanse jongens.”

Om dat gevoel van onveiligheid te ervaren, besloot hij zich als straatcoach aan te melden in Amsterdam. In NRC Handelsblad vertelt hij er voor het eerst over tegenover politiek redacteur Derk Stokmans van NRC.
Samsom: het klopt dat het vooral Marokkanen zijn


Volgens het Kamerlid moeten de jongens die overlast plegen veel harder, duidelijker en eerder worden aangepakt en “zichtbaar voor de buurt op hun plaats worden gezet”. Hij zegt dat de normale hulpverlening voor hen faalt. Op de vraag of Wilders gelijk heeft, antwoordt hij:

    “Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn. Deze jongens hebben door een samenloop van omstandigheden een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen. Dat is de Ground Zero van het integratiedebat geworden. Maar met de islam heeft het geen bal te maken. Hoe geloviger hoe minder last je van ze hebt. Die filmpjes op sites als GeenStijl, met dat bloedirritante gedrag. Ik wilde het gewoon meemaken. Nu weet ik het. Dat triomfalisme bij die jongens, de wetenschap dat ze zich onaantastbaar voelen, en dat ook zijn. Dat gaat door merg en been. (…) Het tast het zelfvertrouwen van de politie aan, het zelfvertrouwen van Nederland.”

Overlast aanpakken met ‘lichamelijke of verbale draai om de oren’

Alleen door deze overlast aan te pakken herstelt het maatschappelijk vertrouwen zich, volgens Samsom. Dat moet gebeuren door een “lichamelijke of verbale draai om de oren”.
Niet alleen door ouders of politieagenten, maar ook door andere volwassenen in de wijk.

Klassieke hulpverlening voor overlastgevers en hun gezinnen levert volgens Samsom niets op: “Er is veel coördinatie tussen alle instanties, maar die jongens merken er niets van.”
Als de jongens eenmaal in het zicht van de politie komen, zegt het Kamerlid, is het al te laat. En de hulpverlening die dan op gang komt, helpt ook niet:

“Je moet voorkomen dat ze bij justitie komen, want dan moeten er een psycholoog en advocaat bij. De telefoonschuld wordt gesaneerd, een cursus gebrekkig concentratievermogen. En dan gebeurt er met die jongens niets meer.”

Het Kamerlid beschrijft de “onthutsende ervaring” dat deze jongens zich onaantastbaar wanen, en dat vaak ook zijn.

“Ik zal niet zo snel meer denken, dat valt vast mee, als mensen klagen over overlast.”


Dit soort politici zorgt er voor dat niemand de politiek vertrouwd.
Meer of minder? Dat is de vraag......
Gelogd
viking
Gast
« Antwoord #449 Gepost op: 26-04-2014, 19:24:35 »

Jongens,welk scheepsnummer had de "huibertje"?
Gelogd
Pagina's: 1 ... 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 ... 87 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!