Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
27-04-2024, 17:38:49
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  Welke logger is dit?
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 ... 31 Omlaag Print
Auteur Topic: Welke logger is dit?  (gelezen 295595 keer)
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #195 Gepost op: 14-05-2013, 10:27:57 »

Karel tog,kom mensen kijk nou is goed ,kom op met je sugesties tenminste je kan met sugesties komen maar je moet ook het bewijs leveren,WANT HET BEWIJS LEG AAN DEK JE KAN HET ZIEN.
Gelogd
A.Oosterbaan
Gast
« Antwoord #196 Gepost op: 14-05-2013, 16:17:54 »

Misschien wel ogen in de blazen splitsen zier
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #197 Gepost op: 14-05-2013, 19:23:56 »

Nee arie geen ogen in de blazen,maar de splitshoorn wordt wel gebruikt anders krijgen ze het niet voor elkaar.

Je zou natuurlijk ook de foto ff kunnen vergrooten dan zie je meer.
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #198 Gepost op: 14-05-2013, 19:58:24 »

Karel tog,kom mensen kijk nou is goed ,kom op met je sugesties tenminste je kan met sugesties komen maar je moet ook het bewijs leveren,WANT HET BEWIJS LEG AAN DEK JE KAN HET ZIEN.

Nou ja, blazenkrebbe bijna helemaal leeg gehaald. Vislijn over dek naar de voorste galg.
Ik dacht; kat in het bakkie.
vertel jij het maar Zier. Zal wel nieuw touwwerk zijn wat er aan dek ligt.

K

Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #199 Gepost op: 14-05-2013, 22:23:03 »

Karel die witte draad die je ziet legge is een reep,een nieuwe kuil.
Als ze krap in der zwink zatten namen ze de andere reis een kuil mee en die moest dan in zee gemuist worden.hier zie je dat die kinkt.
Tegenwordig zou je hem op een haspel leggen en dan draai je hem zo af,maar toen als het niet goed gedaan werd kinkte die als de hel.
Wat ik me herrinner de eene tamp zat aan de buiten kant en de andere aande binnenkant ,je begon met de binnentamp die moest je niet zo naar je toehalen want dan was het net een kureke trekker ,maar je moest hem meteen doorsteeken naar de andere kant en dan was je vrij van kinken.
Ik kan me nog wel herinneren dat de afhouwer en reepschieter der hart op konden halen der mee,want als die het water in geweest was en het was een bries zodat de logger der lekker aan liggen trekken had dan ging het hard vet scheiten en dan maakte die de kop van de winch zo lekker glad en dan konstand uitvieren als die ouwe niet een beetje meedraaiden.

Ik zit bedien met een half oog naar dat zingen te kijken,dat zingen is matig maar de dames mogen er  wezen ik zie net cyprus nou daar zou ik wel er is een beschuitje mee wulle eten.

En de reepschieter in zen reepkee die kon ook zen hart ophalen want dat kreng wou nooit blijven leggen die leevden zen eigen leven dus als het schotes te boord was kon je mooi dat gat in om hem te gelijden want as die besnee kreeg je weer vanalles naar je hoofd.
Non schij ik er uit,ff kikke of ze reeker al onthoofd hebben.
Gelogd
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #200 Gepost op: 14-05-2013, 23:47:44 »

Een hele goeie Zier, ook al is het voor mij meer dan een halve eeuw geleden kan ik me in jouw verzie van het gebeuren heel goed inleven en zie ik het voor mijn ogen gebeuren!
B@rtW.
Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
K DAK
Schipper
*****
Berichten: 399


koos


Bekijk profiel
« Antwoord #201 Gepost op: 15-05-2013, 09:19:06 »

Sch-225  Deli.


gr.Dirk.
het is niet de 225 deli maar de sch305
hier nog een vleetlogger


* VLEETA_Small.JPG (60.38 KB, 750x480 - bekeken 1011 keer.)
Gelogd
vink
Gast
« Antwoord #202 Gepost op: 15-05-2013, 09:39:19 »

sch 23  rv
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #203 Gepost op: 15-05-2013, 10:37:40 »

Ja bart voor mijn is het precies 60 jaar geleden,voor vlaggetjes dag had ik men doopseel gehad een reis om de noord met de vleet 110 netten,als ik nog denk aan al die ellende maar het was die reis daarop een verademing want dat was maar 50 netten.
Gelogd
A.Oosterbaan
Gast
« Antwoord #204 Gepost op: 15-05-2013, 11:23:15 »

Vind je dat draadje niet te dun voor een reep zier
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #205 Gepost op: 15-05-2013, 12:29:31 »

Karel die witte draad die je ziet legge is een reep,een nieuwe kuil.
Als ze krap in der zwink zatten namen ze de andere reis een kuil mee en die moest dan in zee gemuist worden.hier zie je dat die kinkt.
Tegenwordig zou je hem op een haspel leggen en dan draai je hem zo af,maar toen als het niet goed gedaan werd kinkte die als de hel.
Wat ik me herrinner de eene tamp zat aan de buiten kant en de andere aande binnenkant ,je begon met de binnentamp die moest je niet zo naar je toehalen want dan was het net een kureke trekker ,maar je moest hem meteen doorsteeken naar de andere kant en dan was je vrij van kinken.
Ik kan me nog wel herinneren dat de afhouwer en reepschieter der hart op konden halen der mee,want als die het water in geweest was en het was een bries zodat de logger der lekker aan liggen trekken had dan ging het hard vet scheiten en dan maakte die de kop van de winch zo lekker glad en dan konstand uitvieren als die ouwe niet een beetje meedraaiden.

Ik zit bedien met een half oog naar dat zingen te kijken,dat zingen is matig maar de dames mogen er  wezen ik zie net cyprus nou daar zou ik wel er is een beschuitje mee wulle eten.

En de reepschieter in zen reepkee die kon ook zen hart ophalen want dat kreng wou nooit blijven leggen die leevden zen eigen leven dus als het schotes te boord was kon je mooi dat gat in om hem te gelijden want as die besnee kreeg je weer vanalles naar je hoofd.
Non schij ik er uit,ff kikke of ze reeker al onthoofd hebben.

Mooi verhaal Zier.
Zie het helemaal voor me

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #206 Gepost op: 15-05-2013, 12:38:51 »

Arie als je de foto uitvergroot zie je dat die linksgeslagen is.
Gelogd
A.Oosterbaan
Gast
« Antwoord #207 Gepost op: 15-05-2013, 13:48:57 »

Je heb gelijk zier.Net wat je zegt kan nog wel eens plezier wezen voor een afhouder of reepschieter.
De een lag over de winch en de ander hing halver wege de rijpkee als die uit schoot.
Gelogd
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #208 Gepost op: 15-05-2013, 13:52:18 »

Sch-225  Deli.


gr.Dirk.
het is niet de 225 deli maar de sch305
hier nog een vleetlogger


Denk dat je gelijk hebt Koos.
Gelogd
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #209 Gepost op: 15-05-2013, 13:58:54 »

Welke zijtrawler??

Sorry is een beetje wazig.


gr.Dirk.


* onbekend_1.jpg (188.57 KB, 779x672 - bekeken 935 keer.)
Gelogd
Pagina's: 1 ... 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 ... 31 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!