Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24-04-2024, 19:55:53
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Nel Spaans 1943 - 1975
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Nel Spaans 1943 - 1975  (gelezen 9040 keer)
Arie den Heijer
Gast
« Gepost op: 02-08-2012, 21:42:08 »

Hallo lezers,

Ik heb een vraagje.

Vanaf 1967 tot 1969 woonde ik (toen 1 a 2 jaar oud) op de Ripperdastraat 59.
Mijn moeder, Nellie den Heijer-Spaans, was toen vriendin met de dochter van de groenteboer die volgens zeggen op de hoek van de Ripperdastraat en de Westduinweg zat.

Weet iemand hier hoe die groenteboer en natuurlijk zijn dochter heette?
Misschien weet die dochter wat meer te vertellen over mijn moeder Nel, die in 1975 jong (31) overleden is.

Groet,

Arie
Gelogd
MARTINUS-ENGEL
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 09-08-2012, 20:45:23 »

Hallo Arie den heijer,ik wil even reageren op je vraag .
de groenteboer die op de hoek van de straat zat was van Duijn ,en z,n 2 dochters heette
Corrie en Nettie .Corrie was schooljuf op de Oranjeschool.
Gelogd
zilvermeeuw
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 12-08-2012, 16:48:42 »

ja hoor Martinus, je hebt gelijk, Netty was vanaf 1947 mijn vriendinnetje, ik meen dat Corrie op het Hervormd kerkkoor is, althans dat was zij toen ik mee mocht zingen in de Luthersekerk voor een plaat dat werd opgenomen, zij was toen sopraan. wij woonden vanaf 1946, tot 1949, in de ripperdastraat nr 11. Verleden jaar waren wij nog even in het huis de twee huizen waren te koop onder en boven. en ik werd een beetje stil, toen we binnen waren, er komt dan zoveel op je af he. De fam. van Duin was een fijne familie. groetjes Zilvermeeuw
Gelogd
MARTINUS-ENGEL
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 13-08-2012, 21:43:19 »

Goedenavond Zilvermeeuw ,het doe je zeker wat als je na zo,n lange periode weer
eens in je ouwe buurtje komt ,waar nog wat memories liggen .mijn ouders zijn in 1957 op nr 63 komen wonen ,en mn moeder is in 1984 verhuisd naar de 2e messstr.
Voor Arie zal ze waarschijnlijk best wel wat te vertellen hebben over zijn moeder & vader,weet wel dat zijn vader Maart heette en gewerkt heeft bij de PTT en dat ze met 2 broers waren tw.Arie en als het goed is Martin.Dus als Arie dit leest zie ik zijn reactie wel tegemoet.
Gelogd
zilvermeeuw
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 14-08-2012, 21:18:44 »

goedenavond Martinus -Engel, ja dat was zeker even slikken, juist na de oorlog kwamen wij in de Ripperdastraat. alles nog zand in de straten, zo snel wilden onze ouders uit de Hobbemastraat weg, terug naar Scheveningen. Hebben er ook noiet zo lang gewoond want kregen een dubbel bovenhuis in de Pluvierstraat hoek zeezwaluwstraat, ook alles nog zand rondom.De buren boven ons in de Ripperdastraat nr 9 heette Jol de vader Maart, en was ook bij de PTT, zij hebben ook een zoon Martin, die is later voetballer geworden, nu ben ik benieuwd, of het is toeval,
Code:
of je bent in de war, met iemand anders, die op 46 woonde vindt je het erg dat ik het zeg? ..Zo is er wel wat uit te pluizen hezit ook een hele tijd tussen, wens je verder een prettige avond groetjes Zilvermeeuw
Gelogd
Arie den Heijer
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 27-03-2013, 10:06:35 »

Goedemorgen Martinus-Engel en Zilvermeeuw.
Het meeste wat ik hier lees klopt wel. Mijn vader Maarten werkte toen bij de PTT. Broer Martin voetbalde misschien wel graag, maar is nooit voetballer geworden. Die werkt nu al weer 25 jaar bij de Rabobank.
Ikzelf zit bij de 'juut' in Den Haag en rij nog wel eens door Scheveningen. Zowel Martin als ik wonen sinds 1978 in Benthuizen, waar onze stiefmoeder vandaan komt. Mocht je moeder contact met mij op willen nemen, en dat waardeer ik,
dan kan dat via 06-510 60 550.
Fijne dag verder,

Arie
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!