Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 13:58:45
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  de dag van B@rt W
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] Omlaag Print
Auteur Topic: de dag van B@rt W  (gelezen 62316 keer)
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #75 Gepost op: 02-08-2012, 19:50:47 »

Leuke Foto 's Bart

Volgens mij mag je wel vakantie nemen om een beetje in te lopen.  Knip oog Knip oog
Gelogd
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #76 Gepost op: 03-08-2012, 00:07:00 »

Ga ik zeker doen Aad.
Inmiddels ben ik bezig met de camera om het filmen onder de knie te krijgen.
Het gaat mij redelijk goed af al zeg ik het zelf, zeker met de filmervaring uit het verleden, toch laat ik kenners eerst oordelen alvorens ik iets onderneem om op het net te zetten.
Over concurentie in de toekomst wil ik nog niet zo ver gaan al laten de beelden wel een verschil zien t.o.v. mijn camcorder!
Het neemt niet weg dat ik mij nog steeds met de fotografie bezig zal houden.........



Voor deze Oudvissersdag heb ik de door mij genomen foto's meestal bewerkt alvorens ze op deze topic te plaatsen. Met die bewerkingen betekend het dat er veel tijd mee gemoeid is want wanneer het resultaat tegen valt moeten de handelingen weer helemaal opnieuw plaats vinden. Zo doende heb ik in de afgelopen periode telkens een klein aantal foto's aan de topic toegevoegd.

B@rtW,
« Laatste verandering: 06-08-2012, 00:45:10 door B@rtW. » Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
koffie
Volmatroos
***
Berichten: 59



Bekijk profiel
« Antwoord #77 Gepost op: 03-08-2012, 00:37:29 »

Hoi B@rt
Wat een leuke en mooie  foto's
Jammer dat ik er niet bij kon zijn
met de O-vissers.
Groet kluismat
« Laatste verandering: 03-08-2012, 02:35:09 door kluismat » Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #78 Gepost op: 03-08-2012, 20:23:29 »

Bart,

Wat bedoel je met bewerken  ?

Aad   Huh  Huh
Gelogd
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #79 Gepost op: 04-08-2012, 12:53:50 »

Hallo Aad,
'wat bedoel je met bewerken?' , is de vraag die je stelt. Voor mij werpt dat een volgende vraag op namelijk 'hoe ga ik in deze topic mijn handelingen uitleggen'. Alvorens ik voor mij zelf tot een beoogd resultaat in de fotobewerking kwam, stond op mijn boekenplank een rij van enkele meters aan boeken over dit en aanverwante onderwerpen.  Ook de PC's met de nodige hard & sofftware werden steeds uitgebeider waardoor het volgen van curcussen niet achter kon blijven. Van de camera's waar uit het product (de foto) voor bewerking moest komen werden steeds hogere eisen gesteld.
Een digitale foto uit de meeste populaire digitaaltoestellen (ook telefoons) wordt meestal in het standaardformaat (Jpeg) in de camera op een gegevensdrager (kaart) vast gelegd. Opnames in dit formaat zijn kant en klaar om ze via een computer te tonen en via de printer af te drukken. Deze foto's kunnen voor dat ze worden afgedrukt doormiddel van fotobewerkingprogramma nog wel enige verandering ondergaan. Met een compactcamera beschik je over een data opslag in jpeg van 2 tot 4/5MB.
De betere en duurderen camera's hebben meer mogelijkheden om in grotere formaten zoals het RAW-formaat op te slaan.  RAW = ruw en onbewerkt het bezit alle gegevens die de sensor in de camera heeft geregistreerd en geen datacompressie ondergaan zoals bij Jpeg het geval is. Het opslagvolume is dan ook opmerkelijk groter om dit van een willekeurige opname te vergelijken RAW met bestandsgrote van 28,1 MB tegen JPEG van 7,61 MB. Mijn camera's heb ik ingesteld om beide formaten te gelijk in de hoogst mogelijke resolutie op de kaart vast te leggen.  Het RAW bestand kun je vergelijken met het ontwikkelde negatief uit een analoge camera. Door bewerking op de computer in de daarvoor speciaal ontwikkelde programma's (en dat zijn er een hoop) die eigelijk de handelingen in de vroegere Doka donkere kamer maar dan zonder vloeistof baden hebben overgenomen, moet een topfoto het leven kunnen zien.
Zoals ik mijn camera's heb ingesteld, zal ik ook zeker van een Jpeg bestand gebruiken als het zo uit komt.


B@rtW.
« Laatste verandering: 13-08-2012, 16:16:42 door B@rtW. » Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #80 Gepost op: 06-08-2012, 22:01:53 »

B@rtW. Kiss Kiss Kiss
Mooie reportage Knip oog Knip oog
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #81 Gepost op: 31-08-2012, 20:08:58 »

Beste Bart,

Sorry dat ik zo laat reageer maar ben de laatste tijd hier even niet wezen kijken waar ik gelijk weer een opmerking wil maken. je moet wel voor de dag komen.  Maar bedankt voor je uitleg weer wat geleerd.   
Knip oog Grin
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!